Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Confrontatie met beer

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Confrontatie met beer

Bericht door LittlePhoenix »

Dat soort idioten zien ik hier met de gators. Slepen ze picknick tafels naar de waterrand omdat het zo leuk is om de gators te voeren onder het eten. En dat met kleine kinderen die langs het water rennen :roll:
Blijkbaar denken mensen dat ze veilig zijn omdat ze in een park zijn. Of in Lion Country Safari, mensen stappen gewoon uit hun auto om foto's te nemen. Zijn niet echt wilde dieren meer, maar nog steeds gevaarlijk.
first_kiar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door first_kiar »

Het is inderdaad lastig te bepalen of een beer nu grizzly of zwart is. Het nadeel is dat je van de kleur niet uit kunt gaan want de zwarte beren zijn ook wel eens bruin, zo eentje (een bruine, zwarte beer) hebben wij er gezien en dan snap ik goed dat je twijfelt.

Dit is toch een encounter die je liever toch overslaat, maar wel een sterk verhaal voor thuis ;-)
http://erikensamanthaopvakantie.jouwweb.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 - West Amerika
2010 - Canada
2012 - Florida
2015 - Alaska
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het is inderdaad lastig te bepalen of een beer nu grizzly of zwart is. Het nadeel is dat je van de kleur niet uit kunt gaan want de zwarte beren zijn ook wel eens bruin, zo eentje (een bruine, zwarte beer) hebben wij er gezien en dan snap ik goed dat je twijfelt.
Ik snap je punt hiermee niet helemaal. Behalve dat er toch wel een groot verschil tussen een grizzly en een zwarte (bruine) beer zit, maakt het weinig uit. Bij beide moet je gewoon afstand houden, want beide kunnen je compleet verscheuren. Ook zoiets als die vrouw een paar weken geleden die op safari gedood is door een leeuw omdat ze de autoramen op had staan. Natuurlijk zie ik ook liever een beer op een meter of 5 voor mijn auto langskomen ipv dat ik het vanaf 100m moet aanschouwen, maar sommige mensen worden echt leip als ze een wild beest zien. Ik heb mensen zien ruziën omdat de parkrangers met fluitjes de beren wegjaagden. Dit was omdat ze gewoon een lijn hadden getrokken, vanaf hier mag je de beren bekijken en niet verder. En een groep Aziaten deden net of ze dat niet konden verstaan ofzo en liepen gewoon het veld in. Staat daar 60man op het gemak te kijken en 3 mensen die het dan in een paar seconden verpesten.

Ik liep in Yellowstone en ik zag een meter of 50 voor me een Coyote. Dus ik blijf stilstaan. Dat beest in 1e instantie ook en die liep toen de andere kant op verder. Komt er een stel aangereden, die dat dier ook gezien hebben en 100m verder de auto aan de kant zetten. Komen mevrouw en meneer daar met camera's en standaard uit de auto richting de coyote gelopen. Dus dat beest draait om mijn richting in. Alleen was ik een km van mijn auto. Dus ik in 1e instantie zwaaien naar die mensen dat ze stil moeten staan, maar blijkbaar geen oog voor mij. Dus toen ik dat beest op een meter of 30 voor me op me af zag komen lopen ben ik toch maar eens gaan roepen dat ze stil moesten blijven staan omdat ze het richting mij dreven en ik nou niet bepaald ergens heen kon. Rennen bij wilde dieren is nooit een goed idee, dus ik ben maar achter een boom gaan staan, maar ik vond het op nog geen 10m afstand toch wel erg dichtbij zonder iets van bescherming ertussen. Het stel zei daarna dat ze me niet gezien hadden. Ik ben niet snel boos, maar ze hadden toch wel door dat ze beter op moeten letten. Gelukkig had ik wel mijn camera aanstaan :wink:
coy.JPG
Aan de andere kant moet ik er wel bijzeggen dat ik ook tijdens mijn vakantie een ratelslang voorbij zag zoeven en dat ik met 2 anderen stenen heb opgetild om te kijken waar het was, terwijl ik echt geen weet heb hoe met die dieren om te gaan.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Mocht je ooit nog een boze Grizzly tegen het lijf lopen:
Een jager in Great Falls in de Amerikaanse staat Montana heeft een aanval van een grizzlybeer weerstaan door zijn hand in de bek van het dier te steken.
Dat meldt de Amerikaanse krant Great Falls Tribune.

De 26-jarige Chase Dellwo kwam tijdens een jachtpartij onverwacht oog in oog te staan met een 180 kilo zware grizzly. De beer stond plotseling op een meter afstand. Volgens Dellwo hadden ze elkaar niet zien aankomen door het slechte weer: sneeuw, regen en harde wind.

Ze schrokken van elkaar en de beer sloeg meteen toe en beet Dellwo in zijn hoofd en been. Vervolgens slingerde de beer de man op grond. Toen hij naderbij kwam om weer toe te slaan, herinnerde de jager zich plotseling een advies uit de krant.

Grote dieren kunnen er niet tegen als je iets in hun keel stopt. En dus duwde Dellwo meteen zijn hand en arm in de keel van de beer. Het dier deinsde geschrokken terug en ging ervandoor.
Bron: Nu.nl
Groetjes,
Daniel
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Hier het complete verhaal van the Great Falls Tribune.
http://www.greatfallstribune.com/story/ ... /73348328/

Hij heeft wel echt geluk gehad.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

'He has a couple hundred stitches and staples in his head'. Wow, inderdaad erg veel mazzel gehad..

Het is ook wel wat tegennatuurlijk om je hand/arm in de bek van een beest te stoppen lijkt mij.
Nordschleife
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Nordschleife »

PSVwally schreef:Aan de andere kant moet ik er wel bijzeggen dat ik ook tijdens mijn vakantie een ratelslang voorbij zag zoeven en dat ik met 2 anderen stenen heb opgetild om te kijken waar het was, terwijl ik echt geen weet heb hoe met die dieren om te gaan.
Stenen optillen om hem te zoeken is niet zo'n verstandig idee, hier schuilen ze onder en hij zal je waarschijnlijk aanvallen als je de steen optilt waar hij onder zit. Je hebt dan nog kans dat hij z'n gif niet gebruikt en alleen een waarschuwingsbeet geeft.

Een slang moet je de ruimte geven om te kunnen ontsnappen (net als andere dieren), zit de slang in z'n aanvalshouding moet je rustig achteruit stappen en dan gaat hij er vanzelf vandoor als hij zich veilig genoeg voelt om te ontsnappen.

Het verschil tussen een grizzly en een zwarte beer is idd niet zo moeilijk om te zien.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nu is het ook weer niet zo dat we zomaar stenen optilde en weglegde. Het ging wel met beleid. Ik ben dan wel geen Freek Vonk, maar ben ook weer niet iemand die enorme risicos gaat nemen met dat soort dieren.
Zo is mij van jongs af aan geleerd om nooit zomaar over boomstammen te stappen als je echt ver van paden afgaat. Maar er eerst op te gaan staan, te kijken en dan pas eroverheen te stappen.

Maar deze meneer heeft ontzettend veel geluk gehad. Er wordt in de parken ook afgeraden om alleen grote natuurwandelingen te doen. Of je moet de ervaring hebben en de benodigde hulp en afweermiddelen bij je hebben.
jummel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door jummel »

Het blijft altijd lastig mensen in de wilde natuur.
Zo kwamen wij op een wandeling in Colorado een groep Amerikanen tegen met allemaal een bel om hun been
gebonden. Ja, zo hoor je ze van mijlen ver aankomen en zullen veel beren uit de buurt blijven, maar gevoelsmatig
vind ik dat toch ook niet de juiste manier, zeker niet als je doelbewust in hun leefgebied gaat rondlopen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het wordt gewoon aangeraden om in berengebied veel geluid te maken. Ondanks dat het misschien gevoelsmatig wat vreemd aanvoelt doen ze juist wel hoe het hoort. Ik vind dat veel beter dan om de 100 stappen BEAR!! te roepen. Want doe je dat om dieren uit je omgeving te houden of zie je er op dat moment één. Niet echt duidelijk als je daar in de buurt loopt.
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

Hoeveel geluid moet je dan maken als je deze twee tegen komt.
Bijlagen
DSC01316.jpg
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat als je in ijsberengebied gaat wandelen je vaak toch wel een gids met geweer bij je hebt....
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

DSC00964-003.jpg
Buiten Churchill verplaats je je met dit soort voertuigen in het ijsberen gebied. Ze zijn hoog genoeg dat ze niet bij je kunnen komen.
Maar als je pech hebt af en toe gaat er wel een ijsbeer in Churchill winkelen en lopen ze gewoon door het dorp heen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer