Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis clo: reisschema 2014 Midwesten

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
clo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Reis clo: reisschema 2014 Midwesten

Bericht door clo »

Nog een 3-tal weken en we vertrekken opnieuw voor een 3-weekse reis naar ons geliefde USA!
Al een aantal jaren kiezen wij ervoor om een 14-tal dagen rond te trekken en dan 1 week een vakantiehuis te huren om wat te relaxen en van daaruit nog het een en ander te bezoeken.
Dit jaar is het eigenlijk de eerste keer dat vooral de routes en niet zozeer het rijden naar een National Park of stad het hoofddoel is dus leggen we inderdaad dagelijks nogal veel kilometers af maar kozen ervoor om dit langs langs Scenic roads te doen.
Hier volgt ons reisschema :
20/7 tot 24/7 : Brussel - Reykjavik - 4 d. Iceland.
24/7 : Reykjavik - Minneapolis
25/7 : Minneapolis
26/7 : VM : to Sioux City (400km)
NM : via Loes Hills Scenic road to Omaha NE (160km)
27/7 : the Mighty MO route to Kansas City MO (300km)
28/7 : to Oklahoma City OK (560km)
29/7 : VM : Stockyards City OKC
NM : Route66 to Tulsa OK (240km)
30/7 : Route66 to Springfield MO (300 km)
31/7- 01/8 : Saint Louis MO (350km)
02/8 : Great River Road to Davenport IA (500km)
03/8 : Great River Road to Trempeleau WI (400km)
04/8 : Great River Road to Duluth MN (440km)
05/8 : North Shore Drive to Grand Portage (240km)
06/8 : Day (boat)trip to Isle Royale N.P.
07-14/8 : Mora MN
14/8 : Minneapolis - Reykjavik - Brussel
Ik heb op dit forum alle mogelijke reisverhalen/ blogs gelezen waarbij men door deze staten reisde en zo al veel tips verzameld maar sta altijd open voor meer. Wij houden van cruisen (met de auto) langs het uitgestrekte landschap, afgewisseld met wat wandelen en ons laten verrassen door wat er op onze weg komt. In de steden gaan we op zoek naar leuke plekken, blues cafés of breweries ( zijn toch Belgen voor iets, zeker :thumbup: ) en de gekende toeristische dingen.
Dus wie nog meer tips heeft, laat maar komen.
We zijn hėėl benieuwd om eens een totaal onbekend en voor ons niet toeristisch deel van de States te leren kennen.
Na deze trip hebben we 47 staten bezocht en hopen van ooit ons lijstje vol te krijgen.
Alvast bedankt
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reisschema 2014 Midwesten

Bericht door Felicitas »

Leuk zo'n hele andere route! Houden jullie ook een blog bij van jullie reis?
clo
Amerika-ontdekker

Re: Reisschema 2014 Midwesten

Bericht door clo »

Ja een hėėl andere route inderdaad, heeft wel wat moeite gekost om de nodige info te vinden maar dit maakt de voorpret des te leuker :wink:
Voorlopig hou ik geen blog bij, ik post wel op TravelJournal maar dit is tijdens de trip enkel te lezen door de familie. (Hou sommige dingen graag privė).
Ik ben wel van plan om hier af en toe een update te plaatsen tijdens de reis en de rest in de AllesAmerika reisverslag na de trip.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis clo: reisschema 2014 Midwesten

Bericht door Yeehaw »

Leuke en interessante route maar ik moet zeggen dat de route over de Great River Road wel wat eentonig werd.
Ik zie dat je uit Gent komt. Met een kleine omweg zou je naar Ghent MN kunnen gaan. Heel klein maar tot voor kort was er een Belgisch cafe en dit plaatsje is gesticht door Belgen. Nog steeds veel Belgische namen maar meestal op het kerkhof.
Yeehaw
clo
Amerika-ontdekker

Bericht door clo »

Bedankt Yeehaw voor de leuke tip ivm Ghent( nu we een groot deel van de Genste feesten missen :sadcry: ) zeker de kleine omweg waard op onze rit naar Sioux City.
Ook ivm Great River Road, we zien wel, als die Mississippi River ons begint te vervelen, skippen we gewoon een deel van de route.
De derde dag GRR heb ik reeds een alternatieve route genoteerd rechtstreeks naar Duluth, scheelt al vlug 100 mijl, en dan brengen we de rest van de dag door in Duluth. We zijn van het principe niets moet, alles kan ! :wink:
Voor de trip tussen Kansas City en Oklahoma City ben ik nog op zoek naar een mooie scenic road of leuke stop dus wie nog een tip heeft??? Alvast bedankt
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Goed beginsel. ga van de gebaande paden af, doen wij ook altijd. Misschien is het leuk om ten noorden van KC in St. Joseph het museum voor de Pony Express te bezoeken. Hebben wij ook gedaan en hebben ook het huis met de kogelgaten van Jesse James gezien. Pony express is klassiek in de USA alhoewel hij maar 1.5 jaar heeft bestaan.
Vergeet in OKC niet het Memorial en het Cowboy en Heritage museum te bezoeken. Het State Capitol heeft een werkende oliebron in de tuin en je kan met een bootje door Bricktown varen. Ten noorden van OKC is Guthrie waar het oude State Capitol staat en een aantal historische huizen. Ook is er het museum voor de "Land run" ook zo iets bizonders om over te lezen en dan mag je eigenlijk ook niet de round red barn (R66) en POPS in Arcadia missen. In Arkanses city is trouwens ook een land run museum. Wichita heeft het bizondere keepers of the Plain. Eigenlijk het mooist in het donker maar ook leuk overdag. een mooie weg is ook 177 die door Tall Grass Prairie reserve gaat. Bij Abilene (een klassieke naam in KS) heb je het museum voor Eisenhouwer en in Wamego kan je een bezoek brengen aan de Wizard of Oz. En we reden ook Topeka naar Atchison. Niets bizonders maar het deed ons denken aan de Atchison Topeka and Santa fe railroad.....
Yeehaw
clo
Amerika-ontdekker

Bericht door clo »

Tall Grass Prairie Reserve had ik ook aangestipt. Wichita is mij onbekend, ga ik eens meer info over verzamelen. Die Land Run is ook in Wichita veronderstel ik, ergens aangeduid met een landmark ? Wow, keepers of the Plains net gevonden op het WWW, ja zal wel overdag zijn maar ziet er zelfs dan spectaculair uit.
Die route naar Oklahoma City lijkt plots hėėl wat interessanter. Nogmaals bedankt Yeehaw voor al die tips langs onbegaande :D wegen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Land run museum is in Guthrie. Wij zijn erg geinteresseerd in dat soort zaken maar het is niet voor iederen. Je zou je eerst moeten inlezen. Bv dat ze voor veel geld het land van de Native Amricans kochten waarna het een puinzooi werd. Er wilde niets groeien dus verkochten men het land terug aan de Indianen waarna de grond vol olie bleek te zitten.....;-)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor het stuk langs de Missouri River zou je wat Lewis & Clark sites kunnen bezoeken. Een erg leuk en handig boek daarvoor is de National Geographic Guide to the Lewis & Clark Trail.
Bij bijvoorbeeld Fort Leavenworth en Weston Bench SP schijn je nog een goede indruk te krijgen van hoe het er in 1804 uitgezien moet hebben.
St Joseph bijvoorbeeld heeft een kleine maar uitstekende L&C tentoonstelling in het St Joseph Museum.

Er werd door de heren erg geklaagd over de hitte - zij deden dat stuk in juli.

Marianne
clo
Amerika-ontdekker

Bericht door clo »

Yeehaw, Martin & Marianne,
Bedankt voor de tips; 'k heb ze opgeslagen in ons reisschema.
Weather.com spreekt inderdaad van 30°C; dus net zoals Lewis en Clark zal het puffen worden, vrees ik :D
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Kath90 »

Wat een ontzettend leuke reis!

Vooral dat jullie naar Saint Louis gaan maakt mij erg jaloers!, ik ben hier vorig jaar geweest en opslag verliefd geworden op de stad. Mocht je een ijs-liefhebber zijn. Ga dan zeker naar Ted Drewes Frozen Custard.

Veel plezier en ik ben benieuwd naar je updates tijdens de reis!, misschien kan ik wat ideeen opdoen voor mijn volgende-volgende VS reis
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
clo
Amerika-ontdekker

Bericht door clo »

Bedankt Kath. Al wie ons wil volgen kan via mini foto sessies op : Instagram.com/cdv60
Eerst wel nog 4 dagen Ijsland.
Sabine1970
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sabine1970 »

Kleine tip: als jullie van plan zijn in St. Louis omhoog te gaan in de Arch: boek online van te voren je tickets, anders loop je de kans niet meer omhoog te kunnen omdat het volgeboekt is, de rij bij de ingang van mensen zonder tickets is enorm! Om een mooie indruk te krijgen van de trip van Louis & Clarck is de film/documentaire die beneden in de Arch gedraaid wordt echt een aanrader!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer