Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
7,5 uur wachten in Chicago,wat is er te doen?
-
- Amerika-ontdekker
7,5 uur wachten in Chicago,wat is er te doen?
We dachten dat we het goed voor elkaar hadden, maar helaas is onze eerste vlucht vanaf Denver met 4,5 uur vervroegd. Oftewel onze vlucht om 11.00 uur is vervallen en de vlucht die eerder gaat vertrekt al om 06.25 uur. Het vroege opstaan vind ik nog niet het ergste, maar i.p.v. 3 uur overstaptijd in Chicago, moeten we nu 7.5 uur wachten! Wat is er op Chicago O'Hare te doen om te tijd te korten? We komen er aan om 09.50 en vertrekken om 17.10.
Re: 7,5 uur wachten in Chicago,wat is er te doen?
Je zou de metro naar downtown Chicago kunnen nemen.
heel vaak staan er op vliegvelden bij een balie, van die aanbiedingen dat je met een bus oid een tour door de stad kan doen om je wachttijd te overbruggen. Dit is op schiphol ook zo.
Mijn moeder heeft dit ook gedaan in kuala lumpur en je kan ook een taxi nemen om een rondje te rijden langs wat bezienswaardigheden.
Over chicago zelf kan ik je niet veel vertellen want ik ga er in september voor het eerst heen.
succes!
Mijn moeder heeft dit ook gedaan in kuala lumpur en je kan ook een taxi nemen om een rondje te rijden langs wat bezienswaardigheden.
Over chicago zelf kan ik je niet veel vertellen want ik ga er in september voor het eerst heen.
succes!
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
Ik betwijfel of er zo'n balie is in Chicago. Heb ze eigenlijk nog nooit gezien op Amerikaanse luchthavens.
Lijkt mij te kort om echt van de stad te kunnen genieten, eer dat je door de customs enzo heen bent en werkelijk uit het vliegveld bent, ben je toch weer ongeveer een uur verder. Je moet ook weer op tijd terug zijn aangezien het ook wel even kan duren voordat je uiteindelijk bij de gate bent. Bagage kun je na aankomst in terminal 5 (international termnial) direct weer afgeven, dan hoef je er ook niet mee te sjouwen. Je vertrekt van terminal 1 2 of 3 naar denver.
Misschien kun je met taxi of openbaar vervoer naar Des Plaines gaan. Daar is de "eerste" (franchise) McDonalds gelegen, wel leuk om te zien! Dit is ongeveer 8 tot 9 mijl rijden, geen idee hoeveel dat zou kosten met een taxi. Er zal vast wel een bus gaan. Je kunt er vrijwel nooit naar binnen trouwens, dus het is echt alleen om van de buitenkant te bekijken en wat foto's te maken.

Verder zou je naar een mall kunnen gaan. Als je Dowtown wil bezoeken zou ik het met de metro doen, heel veel tijd heb je dan niet maar het is al leuk om met de metro door Chicago te gaan en even wat rond te lopen.
Misschien kun je met taxi of openbaar vervoer naar Des Plaines gaan. Daar is de "eerste" (franchise) McDonalds gelegen, wel leuk om te zien! Dit is ongeveer 8 tot 9 mijl rijden, geen idee hoeveel dat zou kosten met een taxi. Er zal vast wel een bus gaan. Je kunt er vrijwel nooit naar binnen trouwens, dus het is echt alleen om van de buitenkant te bekijken en wat foto's te maken.

Verder zou je naar een mall kunnen gaan. Als je Dowtown wil bezoeken zou ik het met de metro doen, heel veel tijd heb je dan niet maar het is al leuk om met de metro door Chicago te gaan en even wat rond te lopen.
- basboshuizen
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik ben veel te laat, maar had precies hetzelfde dilemma. Ik wilde niet te lang weggaan en durfde eigenlijk niet weg. Toen ik mijn bagage had ingecheckt, bleek dat de sigaretten op het vliegveld ontzettend duur waren zat ik zo in de metro ($2,25). Downtown was een beetje gokken, maar het is op zich logisch uitstappen. De treinrit duurde ongeveer 40 minuten en vrij relaxt. Ik voelde me erg op mijn gemak. Waarschijnlijk heb ik dat ook uitgestraald, er viel een dakloze in slaap op mijn schouder. Eenmaal downtown wist ik niet goed wat te doen en heb een aantal rondjes gelopen en veel foto's gemaakt. Ik hoopte in dit topic tips voor de volgende keer te vinden, maar kan vooral de tip geven om de metro te nemen. Ik had zelf 7 uur wachttijd, liep om 12.00 van de gate weg, was om 13.00 downtown en rond 15.00 weer terug, waarna ik me nog kapot verveelde omdat customs ook nog geen 20 minuten duurde. Als er iemand tips heeft (winkel, metrohalte, museum, bibliotheek) om twee uur in Chicago te zijn?
http://visitingmissouri.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je nog nooit in Chicago ben geweest zou ik gewoon naar Michigan Avenue gaan, een stukje langs de rivier en Lake Michigan lopen of naar de pier gaan. Ook natuurlijk even langs de spiegelende peanut in het millenium park. Als het tenminste redelijk weer is. Twee uur is dan erg snel voorbij.basboshuizen schreef:Als er iemand tips heeft (winkel, metrohalte, museum, bibliotheek) om twee uur in Chicago te zijn?
Inderdaad! Ik zou de metro nemen en dan uitstappen in de Loop. Dan kun je vanaf daar naar Michigan Avenue lopen. Dan heb je namelijk de Loop, de rivier, stukje Millenium Park Michigan Ave meegenomen! En dan zijn je twee uur nog kort, maar heb je wel een leuke impressie van de stad gekregen denk ik 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht