Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

goede kaart

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Joycee
Amerikakenner

goede kaart

Bericht door Joycee »

Ik heb een aantal Hildebrand's kaarten maar helaas staat het midwesten daar niet op. Wat is een goede kaart waarop oa South Dakota goed op staat? Ik heb er wel eentje van de ANWB maar die is een schaal van 1:3 500 000 en daar kun je dus bijna geen weg op vinden. De andere kaarten die ik heb, hebben een schaal van 1:200000 en dat is goed voor het kaartlezen (voor mij tenminste).
Wie heeft er een tip waar deze kaarten vandaan te halen zijn of kunnen we ze ook makkelijk in Amerika aanschaffen? Zo ja, waar kun je daarvoor terecht.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Bennogr
Amerika-expert

Re: goede kaart

Bericht door Bennogr »

In de verschillende staten verkopen ze dikke en grote boeken ("Gazeteers") met zeer gedetailleerde kaarten van die staat. Vaak bij benzinestations, boekwinkels en andere "winkels van Sinkel". Soms misschien zelfs TE gedetailleerd, maar in ieder geval erg handig. Naast je GPS-en natuurlijk.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van de Hallwag kaarten. Deze zijn zeer gedetailleerd. De wegen en ook de scenic routes zijn goed aangegeven, evenals het landschap (bergen, groen, parken etc.) Voor de USA zijn de Hallwagkaarten opgedeeld in 12 deelkaarten. Voor de door jouw aangegeven regio heb je nummer 2 nodig "North Central". Zelf heb ik de hele serie..... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Wij gebruiken ook altijd Hallwag-kaarten. Ze zijn redelijk overzichtelijk (persoonlijk vind ik de Rough Guide maps het handigst maar die zijn er weinig voor Amerika) en je kunt ze in Nederland krijgen.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

hallwag inderdaad
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hier nog een fan van de Hallwag-kaarten, die zien er een stuk overzichtelijker uit dan de Hilbrand's kaarten. Ze zijn 1 op 1 200 000.
Niet zo gedetailleerd als die van 1 op 200 000, dat lijkt me echt heel gedetailleerd.
Wij halen ook vaak nog wegenkaarten bij een AAA-kantoor (gratis voor ANWB-leden). Ze hebben daar kaarten per staat, of een kleiner gebied, van het hele westen, plattegronden, etc. Erg handig!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer