Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amish gebied

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Amish gebied

Bericht door gera_r »

We willen tijdens onze reis beginnend in Chicago, o.a. bovenlangs het Erie meer naar Niagara Falls en dan (ruim) onderlangs weer terug en daarbij door het Amish gebied trekken om weer in de omgeving onder Chicago uit te komen. Welke route kunnen we dan het beste nemen? Zijn er bijvoorbeeld extra interessante gebieden/plaatsen, die veel van hun cultuur en lijfwijze laten zien? Mogelijk ook andere bezienswaardigheden? We willen er zo'n dag of 3 voor uittrekken. Kom er eigenlijk niet goed uit...
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Amish gebied

Bericht door Felicitas »

Afgelopen zomer begonnen wij onze dag door Amish Farmlands bij Morgantown (Pennsylvania). Vlakbij is het Amish Mennonite Information Center in een rood houten gebouw (aan Route 23 ten westen van Morgantown). Dit Information Center is de moeite waard om binnen te gaan. Ze helpen met een gedetailleerde kaart van de omgeving en met persoonlijk advies. Vanaf Morgantown volgden wij de 897 naar het zuiden, dan de 772 naar Intercourse en vervolgens de 340 richting Lancaster (grotendeels de route zoals beschreven op deze website). Het is ook leuk om de nog kleinere zijweggetjes te verkennen. Vooral daar zagen we de Amish buggies, de grote boerderijen, de mensen in Amish kleding en de waslijnen met zwarte kleding.
In het plaatsje Intercourse is een winkelgebied: Kitchen Kettle Village (42 shops). In de winkel The Canning Kitchen verkopen ze homemade jelly, jam, relish, butter, shoo-fly pie etc. en je kan er alles proeven! Toeristisch, maar toch erg leuk.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

In het noorden van Indiana kom je ook veel Amish plaatsen tegen zoek maar eens via google of wiki.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Wij willen volgend jaar ook het Amisch gebied bezoeken op onze route terug naar Chicago. Wat ik tot nu toe tegen ben gekomen is inderdaad een groot gebied in Indiana wat dan het meest logisch is voor onze route, dus voor jullie misschien ook. En dan vooral het stadje Shipshewana en omgeving. Op deze site kun je meer lezen over de Amish Backroads, ook heb ik via die site een leuke folder aangevraagd.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

In een al wat ouder topic heb ik eens een bericht geplaatst over een Amishgebied ten zuidoosten van Chicago,
zie viewtopic.php?t=763

Ook een stuk oostelijker, in de staat Ohio is er een grote Amishgemeenschap rondom steden zoals Millersburg en Berlin.
Zie bijvoorbeeld: http://www.visitamishcountry.com/

Als je Googled op: ohio amish country , dan krijg je veel meer websites.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wij zijn deze zomer in Shipsewana geweest.
Vond het erg bijzonder om de koetsjes ineens overal te zien opduiken.
Daar zitten ook de grote RV bedrijven en veel Amish werken daar als timmermannen zeg maar.
Wij zijn toen naar een grote rommel/braderie markt geweest daar.
Is maar op een paar dagen in de week en ik vond het er erg leuk.
Op mijn blog heb ik er toen over geschreven.

http://staceyconnor.blogspot.com/2010/08/amish.html
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Een gedeelte van mijn huis is door amish gebouwd. Degene die hier in de buurt wonen zijn weer familie van die in Indiana wonen
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door gera_r »

Goedemorgen, wat veel reacties al zeg...! Bedankt voor jullie tips. Felicitas jouw tips klinken erg interessant, maar het is te ver uit de route. Met de rest kan ik al wat. Ga ze direct even wat nader bestuderen... :D
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ja, ik heb te snel gereageerd. Lancaster County is veel te ver van Chicago. Misschien is deze route wel wat: Heritage trail. Ik ken deze omgeving niet.
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

markro schreef: Ook een stuk oostelijker, in de staat Ohio is er een grote Amishgemeenschap rondom steden zoals Millersburg en Berlin.
Die omgeving is zeker mooi, en puur Amish, niet al te veel toeristische rommel. Ik kan je ook aanraden een bezoekje te brengen aan Warther's ambachtelijke messen fabriek & museum in Dover, OH.
Neem I77 en daarna de 39 van Dover naar Berlin, en je komt door echte Amish dorpjes zoals Sugar Creek en Walnut Creek. Maar goed, da's behoorlijk van je route af...

Om en nabij Chicago heb je idd Shipsewana, dat is vreselijk toeristisch en er zijn bijna geen Amish meer, wel veel dure toeristenwinkeltjes.
Ik zou zeker hier niet heen gaan, maar wel naar de driehoek Goshen/Elkhart/Middlebury omgeving. Hier vind je echt veel (echte!) Amish. Veel country roads met Amish winkeltjes en groente/fruit.
Briggy
Amerikafan

Bericht door Briggy »

Ik heb ook Shipshewana bezocht, maar vond het allemaal niet zo leuk. Voelde mij gewoon niet zo op mijn gemak. Maar dat ligt meer aan mijn lichte sociale angst ben ik bang. Liep ik een klein cafeetje in en wist ik gewoon niet wat ik moest zeggen tegen het jonge meisje achter de kassa (hoi, kwam niet eens in me op! :silent: )
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer