Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

gestrand in chicago.. wat te doen?

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
tukkertje
Amerikafan

gestrand in chicago.. wat te doen?

Bericht door tukkertje »

Hallo,

Ik heb maar korte tijd (voor mij de nacht, voor jullie de dag) om antwoord te vinden op mijn vragen, dus wie tips heeft?

Het zit zo, we waren vandaag op weg naar huis vanuit Vancouver, met een overstap op Chicago. Nu had het eerste vliegtuig vertraging (wegens een kapot aircosysteem) en hebben we dus de vlcuht naar Amsterdam gemist. We kunnen pas morgenavond om 18.00 naar Amsterdam vliegen en zitten dus 24 uur 'vast' in Chicago. We zitten in het Crowne plaza bij het vliegveld, en we moeten om uiterlijk 17.00 weer op het vliegveld staan.

Mijn vriend wil graag lekker uitslapen, een beetje in het hotel hangen en dan om 12.00 hier weg gaan (dan moeten we uitchecken) en naar het vliegveld gaan. Persoonlijk vind ik dit jammer en check liever een beetje op tijd uit om een paar uurtjes in Chicago door te brengen. Maar ja, wat te doen in Chicago? Ik heb me nog nooit ook maar enigzins verdiept in deze stad, en heb dus echt geen idee.. ik heb net wel snel een oud forum doorgelezen.. maar kom er (doordat ik echt niet weet waar het allemaal over gaat) echt niet uit.. Iemand een idee?
d
Aïda
Amerika-expert

Re: gestand in chicago.. wat te doen?

Bericht door Aïda »

Waarom ga je niet gewoon naar het centrum en daar een beetje rondlopen? Prachtige oude gebouwen daar. Er is ook een boottochtje over het water met Architectural Society ter plekke die dan tussen de gebouwen door vaart. Echt een aanrader vond ik persoonlijk. http://caf.architecture.org/Page.aspx?pid=183 En er rijdt ook zo'n hop on, hop off bus, je kunt natuurlijk ook gewoon blijven zitten en in een rondje de hele stad zien ;) Verder zijn er nog twee uitkijktorens voor een mooi uitzicht. Ik zou zeker niet in bed blijven liggen, het is zo'n leuke stad!
tukkertje
Amerikafan

Bericht door tukkertje »

Bedankt voor je reactie. Enig idee wat hier de handigste en/of goedkoopste manier is om downtown te komen? Die uitkijktorens zijn ook downtown?
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Even googelen! Heb ik ook gedaan en vond deze tekst:
The Chicago Transit Authority runs a 24 hour train service - the "L" Blue Line - between downtown Chicago and O'Hare Airport.

Informatie kun je kennelijk vinden op deze site: http://www.transitchicago.com/ maar je zit in een goed hotel dus zeg dat je met de "L" (voor 'loop', soort metro) de Blue Line naar downtown wil nemen en laat ze je verder helpen.

Ja, de torens zijn ook in het centrum. De ene is de vroegere Sears Tower, http://www.theskydeck.com/ de andere John Hancock http://www.hancockobservatory.com/en/ Die eerste is het beste te bereiken voor die paar uurtjes dat jij er zal zijn.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

De metro die Aïda noemt is een prima manier om naar het centrum te reizen! Goedkoop en snel!

Een uitkijktoren bezoeken en lekker door de stad wandelen!

Chicago is prachtige stad om gewoon doorheen te wandelen! Hele mooie gebouwen om de rivier heen!

Verder is de "Loop" leuk om doorheen te lopen en hiernaast ligt het Milleniumpark (met de bekende "Bean")!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer