Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2 weken rondreis vanuit Denver - wat te doen?

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
PDX
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

2 weken rondreis vanuit Denver - wat te doen?

Bericht door PDX »

Hallo allemaal,

Onlangs heb ik onverwachts besloten om dit jaar weer naar de VS te gaan.. deze keer in m'n eentje. Ik ben sinds 2007 elk jaar geweest (2007: Seattle - SF in 3 weken, 2008: Seattle - San Diego in 5,5 weken, 2009: Washington & Oregon in 2 weken) en was eigenlijk niet van plan om dit jaar weer te gaan, maar ik kon het toch niet laten. :D Hiervoor ben ik elke keer met anderen geweest, de laatste paar keer met m'n vriendin, maar die studeert nu een aantal maanden in Parijs en Oxford, dus wilde ik eindelijk eens uitproberen hoe het is om alleen op reis te zijn. Maar genoeg over het waarom. :wink:

Ik vlieg 2 juni naar Denver en vertrek daar 2 weken later ook weer op 16 juni. Niet erg lang natuurlijk, maar financieel gezien wilde ik het een beetje rustig aan doen.. zeker omdat als je alleen reist het per persoon toch een stuk duurder is. En als alleen reizen me dadelijk niet bevalt is 3-4 weken ook weer zo lang. :mrgreen:

Nu is mijn vraag, wat is een leuke route voor die 2 weken? Er zijn zoveel opties dat ik het niet zo goed meer weet. Ik wil in ieder geval richting Montana & Wyoming. De grootsheid van die staten trekt me enorm en ik ben er nog nooit geweest. Utah en Arizona ben ik al geweest, dus ik wil in ieder geval in noordelijke richting reizen.

Waar ik zeker weten naar toe wil gaan is Jackon / Grand Teton NP. Verder zit ik te denken om eventueel naar Glacier NP te gaan, maar ik weet niet of er in de richting nog veel andere leuke dingen zijn. Ik wil expliciet NIET naar Yellowstone dit jaar. Ik ben er natuurlijk dicht in de buurt, maar daar wil ik alle tijd voor hebben en hoogstwaarschijnlijk zal ik met m'n vriendin hier in 2011 of 2012 naar toe gaan en langere tijd in de wilderness doorbrengen.

Voor diegenen die al in deze regio geweest zijn.. is het leuker om vanuit Denver en rondje naar het westen te maken (naar Glacier, terug via Idaho en Utah) of juist naar het oosten (via South Dakota / Nebraska )? Ik neig een beetje naar het tweede omdat ik nog nooit in het Midwesten geweest ben, maar aan de andere kant ben ik een beetje bang dat ik na een paar dagen grasland het wel een beetje gezien heb.

Ik zal m'n nachten deels in hotels/motels doorbrengen, deels in een tent (in de parken) en deels bij mensen thuis (via Couchsurfing.com). Heeft iemand misschien een goede tip of suggestie? Is er in Denver bijvoorbeeld eigenlijk iets te zien? Ik was eigenlijk van plan om na de eerste nacht meteen door te rijden naar m'n volgende bestemming. Ik heb immers al genoeg Amerikaanse steden gezien.

Sorry voor deze wat onsamenhangende post. :oops:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 2 weken rondreis vanuit Denver - wat te doen?

Bericht door Martin & Marianne »

Twee weken is niet zo heel erg lang. Glacier zou ik vergeten, juni is te vroeg voor Glacier, en het is te ver rijden vanuit Denver.
Als je niet naar Yellowstone wilt is het wat minder logisch om wel naar Grand Teton te gaan.
South Dakota is zeker de moeite waard, maar je kunt ook een rondje Colorado doen (Rocky Mountain NP, Great Sand Dunes, Durango, Mesa Verde, Colorado NM, misschien een stuk New Mexico).
Heb je Moab al eens bezocht? Zo niet dan zou je Denver - Grand Junction - Moab - Jackson - Rapid City (Badlands, Custer, Mount Rushmore) - Denver kunnen doen.
Of zonder Moab, van Grand Junction via Vernal naar Jackson.
Mogelijkheden genoeg, schrijf eens wat routes uit.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer