Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlanders in Michigan.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Bennogr schreef:Ik ga begin juni naar Holland, Michigan, Hope College, conferentie over Nederlandse immigratie naar de VS.

Zal zien of ik er iets over kan schrijven.
Hope college ziet er heel mooi uit!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
FrankW

Bericht door FrankW »

Komen jullie zuidelingen ooit naar het noordwesten van Michigan? Zo niet, je weet niet wat je mist :wink:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

FrankW schreef:Komen jullie zuidelingen ooit naar het noordwesten van Michigan? Zo niet, je weet niet wat je mist :wink:
Ik ben een aantal keer rondom Brimley geweest. Saux Ste. Marie etc..
Heel mooi!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

FrankW schreef:Komen jullie zuidelingen ooit naar het noordwesten van Michigan? Zo niet, je weet niet wat je mist :wink:
Ik vond Charlevoix mooi :-). Of bedoel je in de UP? Dan is Bass Lake het verst dat ik ben gekomen, linkje naar google maps
- Mike
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Benno, wat moet ik mij bij een conferentie nederlandse immigratie voorstellen?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Veel (erg veel) praten over scheuringen in de kerken die de Nederlanders meebrachten. Een aantal mensen die hun stamboom uitleggen. Bespreken waarom en hoe Nederlanders naar de VS getrokken zijn (er was een gezin dat met een vissersboot de oceaan is overgevraen, de vader/visser is vijf (!) keer of zo teruggeweest om andere familieleden op te halen -- Hollandse zuinigheid!)

En een tochtje lang Overisel, Vriesland, en nog zo wat van die plaatsnamen in de buurt van Holland.

Weinig Nederlanders, weinig mensen die de taal nog spreken, veel Amerikanen die geinteresseerd zijn in waar hun familie vandaan komt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Milou
Amerika-ontdekker

Bericht door Milou »

hier nog een nederlander in michigan ;)
ik zag Dearborn voorbij komen, daar doen we 1x in de week boodschappen,
en in Ann Arbor gaan we veel uit eten, of een filmpje pakken.
ik zelf zit in Belleville
Onze website!!
we zijn er nog mee bezig, maar neem alvast een kijkje ;)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Bennogr schreef:Veel (erg veel) praten over scheuringen in de kerken die de Nederlanders meebrachten. Een aantal mensen die hun stamboom uitleggen. Bespreken waarom en hoe Nederlanders naar de VS getrokken zijn (er was een gezin dat met een vissersboot de oceaan is overgevraen, de vader/visser is vijf (!) keer of zo teruggeweest om andere familieleden op te halen -- Hollandse zuinigheid!)

En een tochtje lang Overisel, Vriesland, en nog zo wat van die plaatsnamen in de buurt van Holland.

Weinig Nederlanders, weinig mensen die de taal nog spreken, veel Amerikanen die geinteresseerd zijn in waar hun familie vandaan komt.
Zo zijn mijn vrouw en ik eens in Pella IOWA geweest.
De intocht van Sinterklaas gezien(weliswaar met kerstliedjes)
Ze hadden er ook een stukje gracht :mrgreen: en we zijn uit eten geweest in de Nederlands restaurant met nederlandse kaart waar zo ontzettend veel spelfouten in zaten dat je als nederlander gewoon schaamde.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Off topic: in Pella heb ik tijdens het tulpenfestival in het voorjaar op een dag meer mensen op klompen zien lopen dan in 29 jaar Amsterdam.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
DPlane
Amerika-ontdekker

Bericht door DPlane »

Woon zelf niet in Michigan maar mijn vriendin waarmee ik samenwoon komt uit Lapeer, ongeveer een half uurtje ten oosten van Flint. Ze heeft gestudeert aan de University of Michigan-Ann Arbor.

Ik kom er dus regelmatig vanwege haar familie. Holland, MI is een ervaring, zeker dat Dutch Village gedeelte :lol:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

DPlane schreef:Woon zelf niet in Michigan maar mijn vriendin waarmee ik samenwoon komt uit Lapeer, ongeveer een half uurtje ten oosten van Flint. Ze heeft gestudeert aan de University of Michigan-Ann Arbor.
U of M.. Yuch! :roll:
Go Spartans!

Hahaha
Clint's Thoughts
DPlane
Amerika-ontdekker

Bericht door DPlane »

Clint schreef:
DPlane schreef:Woon zelf niet in Michigan maar mijn vriendin waarmee ik samenwoon komt uit Lapeer, ongeveer een half uurtje ten oosten van Flint. Ze heeft gestudeert aan de University of Michigan-Ann Arbor.
U of M.. Yuch! :roll:
Go Spartans!

Hahaha
Haar 2 andere zussen zijn afgestudeerd van Michigan State dus wat betreft football is het U of M en wat betreft basketball is het State in het ouderlijk huis.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Gaat de rivaliteit niet erg ver in de familie?
Ik heb wel eens meegemaakt dat ik in de Detroit Zoo liep en er een Spartan langs het dier de wolverine liep en tegen z'n vriendin zei: 'nee we gaan niet naar dat beest kijken, a true Spartan hates Wolverines'.

Je kon me opvegen ;)
Clint's Thoughts
DPlane
Amerika-ontdekker

Bericht door DPlane »

Clint schreef:Gaat de rivaliteit niet erg ver in de familie?
Ik heb wel eens meegemaakt dat ik in de Detroit Zoo liep en er een Spartan langs het dier de wolverine liep en tegen z'n vriendin zei: 'nee we gaan niet naar dat beest kijken, a true Spartan hates Wolverines'.

Je kon me opvegen ;)
Nah, m'n vriendin geefts niks of Michigan Athletics...football is niks voor haar, basketball wel.
De andere twee zijn wel wat fanatieker wat betreft State maar gezien de U of M alumn dat niet is is er weinig rivaliteit. TENZIJ ze natuurlijk tegen elkaar spelen.

Nou, laat ik het zo zeggen, ze is wel heel trots op U of M dus als ik of iemand anders iets negatiefs erover dan loopt de spanning behoorlijk op.
Maar, een wolverine is dan ook wel een godsgruwelijk lelijk ding.
U of M heeft nog altijd the Big House en academisch gezien is het nog altijd een stukje beter.

Het is meer zo dat ik het idee krijg dat State fans een soort minderwaardigheids complex hebben en dat proberen te maskeren door de haat t.o.v. U of M.
Michigan is denk ik meer onder de indruk van Southern Michigan Uni...ik bedoel Ohio State. :lol:
Wielus
Amerika-newbie

Bericht door Wielus »

Kwam per ongeluk op dit forum uit en zie dat ik niet de enige Nederlander in MI ben. Woon al weer 4 jaar in St. Joseph. Destijds overgekomen met een klein groepje Nederlanders voor Whirlpool. Inmiddels is iedereen weer terug naar NL, konden niet echt aarden hier.

Zit nog steeds hier doordat ik de vrouw van m'n dromen tegenkwam en bleef plakken. Met de Nederlandse vrienden die overkomen, probeer ik altijd een dagje lachen in Holland, MI te doen, en daarnaast naar Saugatuck. Pella, IA ben ik ook nog geweest, maar daar zit toch ook een stevige Deense invloed bij.

Zijn er nog andere hotspots aan de westkant van MI die ik moet zien, ben wel naar het Noorden geweest, en zit veel aan de Wisconsin/Illinois kant, omdat mijn vrouw's familie daar woont.

Verder ook nog op zoek naar een beetje Nederlandse beschaving voor m'n twee kids. Ik wil ze graag meertalig opvoeden, maar blijft toch lastig als je de enige bent die de taal spreekt.
FrankW

Re: nederlanders in Michigan

Bericht door FrankW »

Zijn er eigenlijk Nederlandse clubs in Michigan? Mijn broer woont in Texas en hij gaat daar altijd regelmatig naar toe (http://www.hollandamericaclub.com). Misschien is een jaarlijkse bijeenkomst wel leuk, bijvoorbeeld tijdens het Tulip Festival in Holland, MI?

Ik ben wel eens in Holland, MI geweest maar ik moet bekennen nog nooit met het Tulip Festival. Wordt toch wel eens tijd!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Misschien heb je hier wat aan, Frank:
http://www.netherlands-embassy.org/arti ... 00000270EN
Clint's Thoughts
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

't Is lekker fris he mensen? :mrgreen:

Hier in West Michigan veel stuifsneeuw, rijden is erg gevaarlijk.

Even wat plaatjes rondom het huis:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
FrankW

Bericht door FrankW »

Zaterdag was het nog aangenaam met 32F maar gisteren duikelde het naar 2F/-15C overdag met een windchill van -20F of zo.. :D Maar ik hoe wel van de kou en sneeuw dus mij hoor je niet klagen. Ik was een paar weken geleden nog even in de U.P. en daar kan het in de winter ook mooi zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Mooie plaatjes
Wij zitten midden in een ijsstorm.
Die kkkkkoude lucht die jij hebt is bij ons koude lucht maar er is een hoop warme vochtige lucht vanuit de golf van mexico die boven op de koude luchtlaag zit en regen vormt die dan op de koude luchtlaag valt.
Wij hebben onweer met hagel, ijzel en regen of te wel miserabel weer en alles is gesloten want rijden op ijs is niet aan te raden

Afbeelding

Dit is dus geen sneeuw maar ijs
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer