Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Aulani: Denver naar Minneapolis.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Aulani
Amerika-ontdekker

Reis Aulani: Denver naar Minneapolis.

Bericht door Aulani »

Hoi allemaal,

Na eerdere roadtrips door het westen (denk aan Californië, Arizona, Utah etc.) vonden we het tijd voor iets anders. In augustus 2025 gaan een vriend en ik op pad voor een route dwars door het hart van Amerika – van Colorado Springs naar Minneapolis. Minder toeristisch, meer rust, ruimte en natuur. We zijn nu bezig met het fijnslijpen van de planning en kunnen wel wat input gebruiken. 🙃

We willen veel natuurparken meepakken (denk aan RMNP, Badlands, TRNP), afgewisseld met interessante stops zoals Fort Laramie en Devils Tower. In grote lijnen ziet de route er zo uit:
1. Amsterdam – Colorado Springs
2. Colorado Springs – Colorado Springs (Garden of the Gods, Pikes Peak)
3. Colorado Springs – Alamosa (Great Sand Dunes NP)
4. Alamosa – Aspen (mooie hike zoeken!)
5. Aspen – Estes Park (RMNP via Trail Ridge Road)
6. Estes Park – Estes Park (meer RMNP verkennen)
7. Estes Park – Cheyenne (misschien nog ochtendhike)
8. Cheyenne – Scottsbluff (Curt Gowdy SP, Fort Laramie, Scotts Bluff NM)
9. Scottsbluff – Interior (Agate Fossil Beds, Minuteman Missile NHS)
10. Interior – Hill City (Badlands NP)
11. Hill City – Deadwood (Wind Cave NP, Crazy Horse, Mount Rushmore)
12. Deadwood – Deadwood (Deadwood zelf, wandelen in de Black Hills)
13. Deadwood – Medora (via Devils Tower)
14. Medora – Medora (Theodore Roosevelt NP)
15. Medora – Minneapolis
16. Minneapolis – Amsterdam

Waar we graag jullie ervaring/tips voor kunnen gebruiken:
Aspen en omgeving – welke hike raden jullie aan?
We zijn er 1 nacht en willen een hike doen. Liefst wat afwisseling qua landschap: bossen, meren, uitzicht. Crater Lake? Iets anders? Er is daar zoveel dat we door de bomen het bos niet meer zien…

Is 1 dag genoeg voor Theodore Roosevelt NP?
We hebben een volle dag gepland in Medora. We willen sowieso de South Unit doen, en als het lukt misschien ook een glimp van de North Unit. Maar is dat realistisch in 1 dag? Of toch nog ergens een extra nachtje vandaan peuteren?

Route realistisch qua tijd?
Voor ons gevoel is het goed te doen (we houden van rijden), maar we willen wel genoeg tijd houden om onderweg wat te stoppen of spontaan iets mee te pakken. Dus als iemand denkt: “oeh, die dag is wel erg ambitieus”, hoor ik het graag.

Leuke stops/eettentjes onderweg?
Alle verborgen pareltjes zijn welkom. Een gek lunchtentje, een korte scenic byway, of een motel met karakter – we staan overal voor open.

Alvast superbedankt voor het meedenken! 👊
We hebben al veel ideeën opgedaan via dit forum, maar vinden het toch leuk om ook even onze eigen plannen voor te leggen. 🙂
Liesbrink58
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Aulani: Denver naar Minneapolis.

Bericht door Liesbrink58 »

De reis van Medora naar Minneapolis is 558 mijl, dus bijna 900 km. Dat is wel erg veel. Wij zijn vorig jaar in Theodore Roosevelt geweest en hadden, na 5 uur in de South Unit, de knollen wel op en hebben de North Unit overgeslagen. Overigens overnachtten wij in Dickinson (aanrader, Hawthorn Suites by Wyndham). Tip: als je in de Black Hills bent moet je zeker Custer State Park niet overslaan.
tanteto
Amerikafan

Bericht door tanteto »

Ik heb geen tips, maar het is altijd leuk om te lezen dat iemand een wat minder bekende route opzoekt.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Aulani
Amerika-ontdekker

Bericht door Aulani »

Liesbrink58 schreef:
04 jun 2025, 19:11
De reis van Medora naar Minneapolis is 558 mijl, dus bijna 900 km. Dat is wel erg veel. Wij zijn vorig jaar in Theodore Roosevelt geweest en hadden, na 5 uur in de South Unit, de knollen wel op en hebben de North Unit overgeslagen. Overigens overnachtten wij in Dickinson (aanrader, Hawthorn Suites by Wyndham). Tip: als je in de Black Hills bent moet je zeker Custer State Park niet overslaan.
De route van Theodore Roosevelt naar Minneapolis is ook behoorlijk saai, maar we rijden die laatste dag wel met verstand op 0. haha

Zou je een extra dag in Blackhills doen? Wij twijfelen om Great Sannd Dunes en Aspen te skippen en bij Rocky Mountains NP en Blackhills te doen.
Aulani
Amerika-ontdekker

Bericht door Aulani »

tanteto schreef:
04 jun 2025, 19:21
Ik heb geen tips, maar het is altijd leuk om te lezen dat iemand een wat minder bekende route opzoekt.
Haha dankjewel. Ben ook heel benieuwd hoe deze route er straks uit komt te zien.
Jules40
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Jules40 »

Carhenge in de buurt van Scottsbluff lijkt me een leuke.

Toffe route in ieder geval, eens iets anders!
Liesbrink58
Amerika-newbie

Ja, wat is wijsheid en waar gaat je voorkeur naar uit? Ik ken zelf Great Sand Dunes niet, dus weet niet of het jammer is dat over te slaan. Maar je zit in Hill City tegen Custer SP aan, zo dichtbij kom je nooit meer. Ik zou eerder een dag in Deadwood skippen, ik vond het grappig om even rond te lopen maar verder een grote tourist trap. Succes met je keuzes!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk voor Garden of the Gods en Great Sand Dunes eens in ons 2013-verslag. Bij Aspen hebben wij in 2017 en 2019 de Maroon Bells bezocht, zie hier voor Crater Lake. Hou er rekening mee dat je voor Rocky Mountan NP een timed entry reservering nodig hebt.
Ik heb het idee dat de tijd tussen RMNP en South Dakota aardig ruim is, met zowel een stop in Cheyenne en Scottsbluf. En het lijkt me dat je met de dagen SD ook voldoende tijd hebt om Custer SP aan te doen.

Marianne
Aulani
Amerika-ontdekker

Bericht door Aulani »

Bedankt allen voor jullie tips en hulp. Ik ben weer even terug naar de tekentafel gegaan, en heb het een en ander gewijzigd. In plaats van dat ik terugvlieg vanaf Minneapolis, vlieg ik vanaf Billings terug. Minder ver rij de laatste dag haha.

Nieuwe conceptroute:
1. Amsterdam - Colorado Springs (vlucht naar Colorado Springs)
2. Colorado Springs - Alamosa (Garden of the Gods, Pikes Peak)
3. Alamosa - Grand Lake (Great Sand Dunes National Park)
4. Grand Lake - Estes Park (Rocky Mountains National Park via Trail Ridge Road)
5. Estes Park - Estes Park (Rocky Mountains National Park)
6. Estes Park - Estes Park (Rocky Mountains National Park)
7. Estes Park - Cheyenne (Rocky Mountains National Park)
8. Cheyenne - Scottsbluff (Fort Laramie, Scotts Bluff National Monument, Agate Fossil Beds National Monument)
9. Scottsbluff - Interior (Minuteman Missile NHS, Chimney Rock National Historic Site)
10. Interior - Hill City (Badlands National Park)
11. Hill City - Deadwood (Wind Cave National Park, Jewel Cave National Monument)
12. Deadwood - Deadwood (Mount Rushmore National Memorial, Crazy Horse Memorial, Custer State Park)
13. Deadwood - Deadwood (Black Hills)
14. Deadwood - Medora (Devils Tower, Theodore Roosevelt National Park)
15. Medora - Medora (Theodore Roosevelt National Park)
16. Medora - Billings (Makoshika State Park, Pictograph Cave State Park)
17. Billings - Amsterdam (vlucht terug)
Jules40 schreef:
06 jun 2025, 20:01
Carhenge
Leuke tip! Ziet er geinig uit. Heb hem toegevoegd aan de Google Maps kaart, onderweg even een korte stop maken :)
Liesbrink58 schreef:
07 jun 2025, 10:07
Ja, wat is wijsheid en waar gaat je voorkeur naar uit? Ik ken zelf Great Sand Dunes niet, dus weet niet of het jammer is dat over te slaan. Maar je zit in Hill City tegen Custer SP aan, zo dichtbij kom je nooit meer. Ik zou eerder een dag in Deadwood skippen, ik vond het grappig om even rond te lopen maar verder een grote tourist trap. Succes met je keuzes!
Ik heb het een en ander gewijzigd. Custer State Park wil ik zeker ook bezoeken, mooie trails daar. Heb op dit moment 4 nachten in de Blackhills, waarvan 3 in Deadwood en 1 in Hill City. Als ik jou begrijp zou je niet in Deadwood, althans niet zo lang. Hoe zou jij deze nachten indelen, of is 4 nachten Blackhills sowieso teveel?
Martin & Marianne schreef:
07 jun 2025, 19:41
Kijk voor Garden of the Gods en Great Sand Dunes eens in ons 2013-verslag. Bij Aspen hebben wij in 2017 en 2019 de Maroon Bells bezocht, zie hier voor Crater Lake. Hou er rekening mee dat je voor Rocky Mountan NP een timed entry reservering nodig hebt.
Ik heb het idee dat de tijd tussen RMNP en South Dakota aardig ruim is, met zowel een stop in Cheyenne en Scottsbluf. En het lijkt me dat je met de dagen SD ook voldoende tijd hebt om Custer SP aan te doen.

Marianne
Bedankt voor de tips. De route die jullie gemaakt hebben van Aspen naar Leadville heeft een paar mooie stops met o.a. Maroon Bells. Vond je de trail bij Maroon Bells de moeite waard, omdat jullie schrijven dat het meer niet heel bijzonder mooi is? Ik had in mijn laatste concept route Aspen eruit gehaald, maar begin nu weer te twijfelen...

Ben ook benieuwd naar jouw mening van mijn nieuwe concept route. Ik begrijp wat je zegt omtrent de stops in Cheyenne en Scotssbluff, vind het lastig in te schatten of dit teveel of te weinig is. Hoor graag jouw mening en adviezen :))
Liesbrink58
Amerika-newbie

Ik heb het een en ander gewijzigd. Custer State Park wil ik zeker ook bezoeken, mooie trails daar. Heb op dit moment 4 nachten in de Blackhills, waarvan 3 in Deadwood en 1 in Hill City. Als ik jou begrijp zou je niet in Deadwood, althans niet zo lang. Hoe zou jij deze nachten indelen, of is 4 nachten Blackhills sowieso teveel?
Ik zou slechts 1 nacht in Deadwood blijven. De volgende ochtend naar Devil's Tower (via Spearfish Canyon is een optie) en door naar Hill City (of Rapid City, Rockerville of Keystone) om van daaruit de andere bestemmingen te bekijken. In totaal vier nachten Black Hills is zeker niet teveel, zeker niet als je wat wandelingen op je programma hebt staan. Ik heb op YouTube filmpjes van diverse bestemmingen bekeken en dat (een beetje) mee laten wegen waar te overnachten. Tip: "wereinhtherockies" , een echtpaar dat veel in Black Hills en Rockies heeft gereisd. Succes met de verdere invulling!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer