Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis bigoak: rondreis 2025.

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
bigoak
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Reis bigoak: rondreis 2025.

Bericht door bigoak »

Hoewel ik vanaf 26 oktober weer 3 weken in de VS ben, ben ik toch al weer bezig met volgend jaar. Omdat we dit jaar voornamelijk in de steden verblijven, wil ik volgend jaar weer (voornamelijk) de natuur in. Daarnaast wil ik mijn lijstje met bezochte MLB stadions uitbreiden. In 2019 ben ik al richting Denver en Rapid City geweest en wil eigenlijk meer tijd nemen bij Rapid City.
Een snelle schets van de route levert dit op;

Dag/Route:
1 Thuis - Minneapolis
2 Minneapolis (Twins Stadion)
3 Minneapolis - Fargo
4 Fargo - Medora (Theodore Roosevelt NP)
5 Medora- Medora (Theodore Roosevelt NP)
6 Medora - Sheridan (Via Little Bighorn Battlefield)
7 Sheridan - Rapid City (Via Devils Tower)
8 Rapid City (o.a. Needles Highway, Badlands, MT Rushmore, Deadwood, Crazy Horse, Custer State Park, Wind Cave NP)
9 Rapid City (o.a. Needles Highway, Badlands, MT Rushmore, Deadwood, Crazy Horse, Custer State Park, Wind Cave NP)
10 Rapid City (o.a. Needles Highway, Badlands, MT Rushmore, Deadwood, Crazy Horse, Custer State Park, Wind Cave NP)
11 Rapid City - Cheyenne
12 Cheyenne - Estes Park (Rocky Mountains NP)
13 Estes Park (Rocky Mountains NP)
14 Estes Park - Denver (Via Trail Ridge Road)
15 Denver
16 Denver - Dodge City
17 Dodge City - Kansas City
18 Kansas City (Kansas City Royals stadion)
19 Kansas City - Des Moines
20 Des Moines - Minneapolis
21 Minneapolis
22 Minneapolis - Schiphol
23 Schiphol - Thuis

Ik weet dat er een paar lange stukken inzitten, maar ik heb nog tijd genoeg om het te finetunen. Tevens kan het zo maar dat de groep iets anders wil :D, zoals bijvoorbeeld rondje vanuit Boston via Montreal, Toronto, Phildadelphia, New York, Boston. Er is te veel te zien aan de andere kant van de plas.
Maar goed, alle tips om deze route te verbeteren zijn welkom :thumbup:

PS wat is ongeveer de laatste periode wanneer dit kan? Meestal gaan we in september/oktober. Dank!
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x), 2024 (2x)
2025: ??
www.bigoak67.nl
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis 2025

Bericht door Martin & Marianne »

bigoak schreef:
08 okt 2024, 12:26
Omdat we dit jaar voornamelijk in de steden verblijven, wil ik volgend jaar weer (voornamelijk) de natuur in.
Het lijken mij nog steeds veel steden op South Dakota en RMNP na. :wink:
Voor Rocky Mountain NP is oktober al aardig laat denk ik. Ik weet niet precies wanneer de Trail Ridge Road sluit, maar voorzieningen daar sluiten al in september. Wij waren er in 2019 in de derde week van september. Het was er prachtig, maar wel erg koud op de hoger gelegen delen.

Ik weet niet of Rapid City de beste of leukste uitvalsbasis is voor de plannen in South Dakota.

Marianne
bigoak
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis bigoak: rondreis 2025.

Bericht door bigoak »

Op mijn verlanglijstje staat dat ik ooit een bezoek alle staten van de VS bezocht wil hebben en daarnaast een bezoekje aan alle MLB honkbalstadions. Met deze trip kom ik dan in Minnesota en Noord Dakota, waar ik nog niet geweest ben. Het aantal bezochte staten is dan (inclusief dit jaar) 43 en het aantal honkbalstadions 24 (van de 30 clubs). Maar ik sta open voor andere ideeën. Als het beter is om Minneapolis in een andere reis op te nemen (bv met een deel Canada langs de grote meren), dan kan dat ook in 2026.

Ik ben in 2019 al in een deel van deze route geweest, maar die was geregeld door een reisbureau en hadden we weinig tijd om bepaalde delen te zien. Dat was dan ook gelijk de laatste keer via een reisbureau omdat we toch meer tijd willen hebben op bepaalde plekken. We hebben soms nog wel een lange rit, maar daarna blijven we enkele dagen op dezelfde plek. Ik vond Rapid City een prima uitvalsbasis voor (in ieder geval) Badlands NP. De overige plekken (Mt Rushmore, Deadwood, Custer SP, enz.) liggen ook allemaal binnen 70 mijl. Wat zijn de alternatieven in de buurt, Custer, Deadwood, Spearfish?

Gelukkig hebben we nog genoeg tijd om alles aan te passen. In ieder geval alvast bedankt voor de eventuele tips.
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x), 2024 (2x)
2025: ??
www.bigoak67.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer