Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mademoiselle: Saint Louis, MO en dan ???
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Reis Mademoiselle: Saint Louis, MO en dan ???
Voor een evenement ben ik medio februari 2025 te vinden in Saint Louis, Missouri. Aangezien we voor het laatst in februari 2020 in Amerika zijn geweest, is het de bedoeling dat we hier weer een mooie (road)trip van gaan maken. Ik ben me dus momenteel aan het oriënteren wat we vanuit Saint Louis kunnen gaan doen.
Tot zover heb ik ruwweg 3 opties die ik nog verder moet uitwerken en waarvoor ik hier ideeën hoop op te doen. Aan de dagen in Saint Louis ontkom ik niet, daarna is het tot een reisduur van ca. 3 weken flexibel. Mocht iemand tips of ideeën hebben, dan heel graag. Alvast dank!
Optie 1: Stedentrip
Dag 1(13 feb): Heenreis Amsterdam - St. Louis
Dag 2(14 feb): St. Louis
Dag 3(15 feb): St. Louis
Dag 4(16 feb): St. Louis
Dag 5(17 feb): St. Louis
Dag 6(18 feb): St. Louis - Chicago
Dag 7(19 feb:): Chicago
Dag 8(20 feb): Chicago
Dag 9(21 feb): Chicago
Dag 10(22 feb): Chicago - Amsterdam
Dag 11(23 feb): Aankomst Amsterdam
Optie 2: S Route 66 (deels)
Dag 6(18 feb): St. Louis - Springfield(MO)
Vanaf Springfield zou de route dan ongeveer worden:
Tulsa
Clinton
Amarillo
Sante Fe
Albuquerque
Vanuit Albuquerque terug naar Amsterdam
Met ca. 2 nachten op elke locatie kom ik dan uit op een terugreis rond 2 maart.
Optie 3: De Carolinas
Dag 6(18 feb): St. Louis - Nashville(?)
Asheville
Charleston
Savannah
St. Augustine
Over deze optie heb ik de meeste twijfels. Nashville zou enkel een tussenstop zijn om de afstand te overbruggen naar North Carolina. Nashville hebben we reeds uitgebreid gezien tijdens een rondje Deep South. Was supergaaf maar geen must om opnieuw te zien. Daarnaast lijken de Great Smokies me geweldig maar waarschijnlijk niet in februari in winterse omstandigheden. Tegelijkertijd is het in South Caroline waarschijnlijk redelijk zacht weer tegen die tijd.
Tot zover heb ik ruwweg 3 opties die ik nog verder moet uitwerken en waarvoor ik hier ideeën hoop op te doen. Aan de dagen in Saint Louis ontkom ik niet, daarna is het tot een reisduur van ca. 3 weken flexibel. Mocht iemand tips of ideeën hebben, dan heel graag. Alvast dank!
Optie 1: Stedentrip
Dag 6(18 feb): St. Louis - Chicago
Dag 7(19 feb:): Chicago
Dag 8(20 feb): Chicago
Dag 9(21 feb): Chicago
Dag 10(22 feb): Chicago - Amsterdam
Dag 11(23 feb): Aankomst Amsterdam
Optie 2: S Route 66 (deels)
Dag 6(18 feb): St. Louis - Springfield(MO)
Vanaf Springfield zou de route dan ongeveer worden:
Tulsa
Clinton
Amarillo
Sante Fe
Albuquerque
Vanuit Albuquerque terug naar Amsterdam
Met ca. 2 nachten op elke locatie kom ik dan uit op een terugreis rond 2 maart.
Optie 3: De Carolinas
Dag 6(18 feb): St. Louis - Nashville(?)
Asheville
Charleston
Savannah
St. Augustine
Over deze optie heb ik de meeste twijfels. Nashville zou enkel een tussenstop zijn om de afstand te overbruggen naar North Carolina. Nashville hebben we reeds uitgebreid gezien tijdens een rondje Deep South. Was supergaaf maar geen must om opnieuw te zien. Daarnaast lijken de Great Smokies me geweldig maar waarschijnlijk niet in februari in winterse omstandigheden. Tegelijkertijd is het in South Caroline waarschijnlijk redelijk zacht weer tegen die tijd.
2025: St. Louis, MO en ???
2020: Minneapolis, NYC & Miami
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Re: Reis Mademoiselle: Saint Louis, MO en dan ???
Ik ben twee keer begin maart in Chicago geweest. Het weer kan alle kanten op. Meestal is het koud en winderig. Maar afgelopen begin maart was het tot mijn verbazing 18 graden. Ik zou in februari niet zo snel voor een stedentrip Chicago kiezen. Koud is daar echt koud. En de snijdende wind die er vaak staat, maakt het dan niet zo’n prettige stad om veel buiten te zijn.
Het stuk route 66 dat je beschrijft, heb ik twee keer met een wegbrengcamper gereden in de eerste helft van maart. In maart kan het dan al lekker weer zijn. Februari is misschien net wat te vroeg.
Je beste kans op lekker weer is inderdaad richting Savannah en St. Augustine. Ik heb vanaf het noorden geen ervaring die kant op. Misschien kun je ook vanaf St. Louis richting New Orleans en dan langs de Panhandle van Florida afzakken richting Orlando? Dat lijkt me voor dit tijd van het jaar wel een fijne plek.
Succes met kiezen!
Gr. Iseut
Het stuk route 66 dat je beschrijft, heb ik twee keer met een wegbrengcamper gereden in de eerste helft van maart. In maart kan het dan al lekker weer zijn. Februari is misschien net wat te vroeg.
Je beste kans op lekker weer is inderdaad richting Savannah en St. Augustine. Ik heb vanaf het noorden geen ervaring die kant op. Misschien kun je ook vanaf St. Louis richting New Orleans en dan langs de Panhandle van Florida afzakken richting Orlando? Dat lijkt me voor dit tijd van het jaar wel een fijne plek.
Succes met kiezen!
Gr. Iseut
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moet het echt vanuit St Louis aan te rijden zijn of is een binnenlandse vlucht een optie ? Dan zou je naar Florida of het zuidwesten (richting Tucson?) kunnen kijken.
Marianne
Marianne
-
- Amerikafan
Ik herken wat je zegt m.b.t. Chicago. We zijn in 2020 in februari in Minneapolis geweest, overdag -24 graden, flesjes water bevroren waar je bij stond. Geweldige ervaring maar een reis verder naar het noorden heeft niet de voorkeurIseut schreef: ↑10 jul 2024, 10:07Ik ben twee keer begin maart in Chicago geweest. Het weer kan alle kanten op. Meestal is het koud en winderig. Maar afgelopen begin maart was het tot mijn verbazing 18 graden. Ik zou in februari niet zo snel voor een stedentrip Chicago kiezen. Koud is daar echt koud. En de snijdende wind die er vaak staat, maakt het dan niet zo’n prettige stad om veel buiten te zijn.
Succes met kiezen!
Gr. Iseut
Wat vond je van dat stuk Route 66? Is dat ook al het meer "kitschy" deel? Ik krijg namelijk de indruk dat vanaf ongeveer Cadillac Ranch echt het iconische route 66 deel begint.
De Panhandle ga ik me nog even in verdiepen, dankjewel! Orlando en zuid Florida kennen we behoorlijk goed dus dat wil ik het liefst vermijden.
-
- Amerikafan
Binnenlandse vlucht is zeker een optie, alleen al omdat de opties om direct te rijden vanuit St. Louis beperkt zijn. Ik vind het echter wel de sport om in de relatieve "nabijheid" een route voor elkaar te krijgen.Martin & Marianne schreef: ↑12 jul 2024, 14:02Moet het echt vanuit St Louis aan te rijden zijn of is een binnenlandse vlucht een optie ? Dan zou je naar Florida of het zuidwesten (richting Tucson?) kunnen kijken.
Marianne
Florida (Orlando en zuid Florida) zijn we al een aantal keer geweest en heeft niet direct de voorkeur.
Ik zou afzakken naar het zuiden, Memphis en Nashville zijn niet ver, en de kans op winters weer is kleiner. En niemand in de VS schrijft Saint Louis, het is St. Louis.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Wij zijn zelf meer natuurliefhebbers, dus wij hebben die route 66 parafernalia grotendeels overgeslagen. Ik heb wel een verslag gelezen van mensen die met een wegbrengcamper veel van die nostalgia langs gegaan zijn. Misschien kun je dat met zoeken op het forum terugvinden. Die highlights zitten in het begin ook wel, maar volgens mij meer in grote beelden, oude tankstations en “rommelzaakjes”. Er is geloof ik ook een boekje van.Wat vond je van dat stuk Route 66? Is dat ook al het meer "kitschy" deel?
De Panhandle zou ik zeker even naar kijken als je de rest van Florida fijn vond. Wij waren er erg van gecharmeerd. Je zou ook boven langs kunnen oversteken naar St. Augustine en dan misschien nog een stukje naar boven langs die kust.
Gr. Iseut
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het zuidwesten een optie is zou je voor een reis in februari eens naar het verslag van forumlid Michelly kunnen kijken.
Er zijn erg veel gebieden in het zuidwesten die in de zomer veel te heet zijn maar waar het in die periode heerlijk is.
Marianne
Er zijn erg veel gebieden in het zuidwesten die in de zomer veel te heet zijn maar waar het in die periode heerlijk is.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij hebben in 2020 inderdaad met een wegbrenger een deel Route 66 gereden. Deze reis is door covid heel anders gelopen dan de bedoeling was. Voor Route 66 hebben we gebruik gemaakt van het boekje EZ Route 66 en gewoon internet en niet te vergeten het forum.
In 2018 ook een wegbrenger gehad en die in Las Vegas ingeleverd. Misschien haal je tips of ideeën uit onze verslagen.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... t-het.html
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... iding.html
In 2018 ook een wegbrenger gehad en die in Las Vegas ingeleverd. Misschien haal je tips of ideeën uit onze verslagen.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... t-het.html
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... iding.html
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wat mij betreft begint het iconische deel juist in Missouri (Chain of Rocks, Joplin, Carthage, …) en gaat het onverminderd verder in Oklohama. Minder toeristisch dan AZ in ieder geval.
EZGuides van Jerry McClanahan zijn een aanrader. Hij woont in Chandler OK, aardige kerel. Aanbellen vindt ie leuk:
https://mcjerry66.com
Wat betreft Saint Louis: Ted Drewes Frozen Custard!
EZGuides van Jerry McClanahan zijn een aanrader. Hij woont in Chandler OK, aardige kerel. Aanbellen vindt ie leuk:
https://mcjerry66.com
Wat betreft Saint Louis: Ted Drewes Frozen Custard!
-
- Amerikafan
Heel erg bedankt voor de input allemaal! Ik ga de reisverslagen die gedeeld zijn lezen en me verdiepen in alle tips!