Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Speedway Indianapolis interessant?
Speedway Indianapolis interessant?
Tijdens onze roadtrip vanaf Chicago, medio juni, komen we waarschijnlijk langs het beroemde circuit van Indianapolis. Als autosportliefhebber vraag ik me af of het de moeite waard is daar even te stoppen op een (waarschijnlijk) doordeweekse dag. Wat valt er te zien of te beleven? Is er misschien een museum of mag je de tribune op om een leuke indruk te krijgen? Het hoeft allemaal niet heel lang te duren, maar het lijkt me best leuk het even aan te doen als je er toch langs rijdt. Misschien iemand ervaringen?
Re: Speedway Indianapolis interessant?
Volgens hun website is het museum gesloten tot april 2025.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Als er races zijn wel, anders niet. Kijk even op NHRA of de website.
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Voor een autosportliefhebber is het zeker interessant genoeg om te kijken of je een rondleiding kunt krijgen. Wij waren er in 2011 en hebben daar erg van genoten! https://johanengera2011.blogspot.com/20 ... polis.html
Het museum vond ik geinig maar niet heel boeiend. De tour was meer de moeite waard. Wij hebben de ‘Behind the Scenes Tour’ gedaan. Vooral leuk om eens met eigen ogen de flinke hellingshoek van de baan te zien, de Yard of Bricks, enkele van de befaamde gebouwen te zien en natuurlijk een paar spannende verhalen te horen.
We hadden de mazzel dat er wat testen werden gereden, dus hebben zelfs nog wat geweld op de baan gezien. Hoe gebruikelijk dat is, weet ik niet.
We hadden de mazzel dat er wat testen werden gereden, dus hebben zelfs nog wat geweld op de baan gezien. Hoe gebruikelijk dat is, weet ik niet.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV Gepland: '24: NYC | '25: TX
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Als echte autosportliefhebber is het een plaats waar je geweest moet zijn. We zijn er in 2022 geweest en hebben toen de "Kiss the bricks" tour gedaan. In een ons geval werden we in een treintje door een oud-coureur over de oval gereden en uiteraard werd er gestopt op de wereldberoemde Yard of Bricks en de verhalen zijn prachtig. Helaas is het museum tot april 2025 gesloten. Als je er toch langs komt of in de buurt bent, gewoon doen.
1995: West USA (CA-NV-UT-AZ)
2007: Florida
2008: Florida
2009: Florida / US Virgin Isl.
2014: Oost USA (NY-MA-PA-MD-VA-DC)
2015: Florida
2016: West USA (CA-NV-UT-AZ)
2018: Saint Louis, MO
2019: New York City
2022: Midwest/South (IL-IN-OH-KY-MO-TN)
2007: Florida
2008: Florida