Zo ga je jarenlang niet naar de USA, zo ga je ineens twee keer in twee maanden tijdsbestek. In oktober ga ik al met m'n moeder naar New England, maar nu mag ik van de zomer voor m'n werk ook een reis gaan inkopen die ik zelf heb ontwikkeld. Prachtige kans! Ik ga in m'n eentje en met hoog 'werktempo', dus veel rijden, veel hotels bekijken, excursies doen, foto's maken en alles dus ervaren zodat ik het daarna als product op kan gaan zetten. Dus geen rustige roadtrip, daar hoef ik dus ook geen advies in dat ik rustiger aan moet doen, dat is niet anders

De route ligt dus redelijk vast, de hotels ook (overnachtingsplekken zijn dikgedrukt), maar ik ben met name op zoek naar leuke bezienswaardigheden op onderstaande plekken of onderweg. Zeker in m'n eentje wil ik graag af en toe een stop maken om ergens uit te stappen en wat te zien.
Chicago ken ik al dus dat ga ik overslaan, dat scheelt weer tijd, dat komt wel in het program maar niet voor mijzelf nu.
- Mijn deel begint in Indianapolis. Ik wil naar een winery in de buurt, Speedway en de Canal Walk in de stad.
- Hierna rijd ik naar Saugatuck en Holland aan Lake Michigan.
- Via de Sleeping Bear Dunes naar Traverse City.
- Een nachtje op het autovrije eiland Mackinac Island.
- Naar de Upper Peninsula, Tahquemenon Falls en Pictured Rock, overnachting in Munising aan Lake Superior.
- Dan een lange rijdag van de Upper Peninsula via Door County, Wisconsin naar Wisconsin Dells. Daar de Upper Dells boat tour naar de Witches Gulch.
- Lange rijdag van Wisconsin Dells naar Sioux Falls.
- Via De Smet (Laura Ingalls Wilder) naar Minneapolis.
- Dagje Minneapolis met Mall of America en de avondvlucht terug.
Globale routekaart:

Iemand die nog leuke tips heeft voor deze route? Alles is welkom, van mooie plekjes in de natuur, leuke plaatsjes, leuke dingen om te doen tot restaurantjes.