Mag je 2x grens oversteken naar Canada?

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Nikie
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 feb 2008, 23:00
Aantal x V.S. bezocht: 23
Contacteer:

Mag je 2x grens oversteken naar Canada?

Bericht door Nikie »

Hoi, wij gaan begin juli een roadtrip maken vanaf Chicago naar Las Vegas. We gaan onder meer naar Voyageurs NP en overnachten dan in Warroad. Ik zag dat je dan bij International Falls de grens kunt oversteken naar Canada, en dan bij Baudette weer terug naar de USA om naar Warroad te rijden. Iets dergelijks willen we ook doen na Warroad, om dan een klein stukje door de provincie Manitoba te rijden en b.v. bij Gretna weer terug de grens over te steken.
Kan dit zomaar, of zou dan Canada of de USA moeilijk doen omdat we dan in een week tijd 3x de USA binnenkomen? (we zijn afgelopen jaar overigens al 3x vaker de USA binnengekomen, maar dan via het vliegveld). We hebben nog een ETA voor Canada die tot 2026 geldig is, en Global Entry voor de USA. Moeten we nog ergens anders rekening mee houden?
1994: NY naar LA(trein) 1997: NY
2001: TX/FL 2002: TX/LA/MS
08: CA/AZ/NM/UT/NV 09: NY/CA/AZ/UT/NV 10: CA/AZ/UT/CO/NV
11: CO/SD/WY/MO/UT/NM/AZ/NV 12: WA/Canada/MO/WY/ID/UT/AZ/NV
13: Atlanta-LV 14: LV/AZ/NM/CO/UT/CA/NV 15: CA/AZ/UT/CO/NV
16: WA/OR/CA/NV
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: mag je 2x grens oversteken naar Canada?

Bericht door mtl »

Ik zou niet weten wat het probleem is.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: mag je 2x grens oversteken naar Canada?

Bericht door jojostravelusa »

Geen punt en als ze vragen hebben kun je het toch gewoon uitleggen.
Nikie
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 feb 2008, 23:00
Aantal x V.S. bezocht: 23
Contacteer:

Re: Mag je 2x grens oversteken naar Canada?

Bericht door Nikie »

dank voor de reacties, dat klinkt goed. ik vroeg het omdat ik verhalen ken van mensen die te vaak de grens over gingen en geen toestemming meer kregen. Zelf hebben we ook wel eens heel veel vragen gehad omdat we in korte tijd meerdere keren de USA binnenkwamen, maar dat was altijd met vliegtuig. Ik vroeg me af of het met de auto op kleine grensovergangen het onverhoopt als nog ' verdachter' zou worden aangemerkt.
1994: NY naar LA(trein) 1997: NY
2001: TX/FL 2002: TX/LA/MS
08: CA/AZ/NM/UT/NV 09: NY/CA/AZ/UT/NV 10: CA/AZ/UT/CO/NV
11: CO/SD/WY/MO/UT/NM/AZ/NV 12: WA/Canada/MO/WY/ID/UT/AZ/NV
13: Atlanta-LV 14: LV/AZ/NM/CO/UT/CA/NV 15: CA/AZ/UT/CO/NV
16: WA/OR/CA/NV
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Mag je 2x grens oversteken naar Canada?

Bericht door Big Al »

Ik kan me niet voorstellen dat dit een probleem zou zijn. Het is altijd mogelijk dat ze het verdacht vinden, maar je zou de route kunnen afdrukken op een kaart voor het geval dat er vragen zijn.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Mag je 2x grens oversteken naar Canada?

Bericht door jojostravelusa »

Zeker als je aan kunt tonen dat je verschillende hotels langs de route geboekt hebt, zal het geen enkel probleem zijn. Het enige is dat je steeds weer in de rij moet staan bij de grens en dat dat tijd kan kosten, maar dat is een heel ander verhaal.
tombreuk
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2023, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Mag je 2x grens oversteken naar Canada?

Bericht door tombreuk »

Ja dat is echt geen probleem. Ik steek de grens met canada regelmatig over, en beide kanten op nooit problemen gehad. Een aantal standaard items:
1. Border patrol is geen humor. Grapjes maken en een lolbroek uithangen zorgt ervoor dat een grensovergang erg lang kan duren.
2. bij aanrijden van poortje je eigen de ramen aan bestuurderszijde open (ook achter)
3. zonnebril af
4. gewoon zeggen wat je komt doen, dingen bekijken, toeristisch bezoek maximaal xx uur etc etc.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Mag je 2x grens oversteken naar Canada?

Bericht door Big Al »

Grappig verhaal over de grensovergang naar Canada. We waren met zeven personen in een gehuurde motorhome op reis. Het was nogal warm geworden en ik ging even koelere kleren aantrekken terwijl de rest van ons gezelschap al naar het kantoor ging voor de paspoortcontrole.

Na korte tijd ging de deur van de motorhome open en stond er opeens een douanier in de motorhome... :oops:

Blijkbaar had hij gezien dat een groep uit de motorhome gekomen was en daarna schommelde het voertuig nog. Hij zal wel gedacht hebben dat hij een verstekeling op heterdaad ging betrappen. :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer