Even voorstellen: Annemijn

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
Annemijn
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2023, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Even voorstellen: Annemijn

Bericht door Annemijn »

Hallo allemaal,

Zoals iedereen op deze pagina stel ik mijzelf ook voor omdat ik nieuw ben en opzoek naar ervaringen/tips voor verhuizen naar Amerika. Mijn vriend (binnenkort vanwege deze verandering man voor de wet) en ik zijn 35 en 33, en al meer dan 11 jaar samen. Hij heeft nogal last van zijn knieën dus nog niet getrouwd, ik heb de moeite moeten doen om tot emigreren te gaan om ein-de-lijk de ring te krijgen (grapje).

Ik ken het lijstje al zoals vaker in de post benoemd, wij hebben het aanbod om met een L1 en L2 visa naar Seattle te komen. Mijn vriend werkt al voor een Amerikaanse werkgever (de weg van de ladder) en we mogen nu daarheen trekken. Aangezien er nogal veel op ons afkomt vanuit de werkgever, ben ik opzoek naar informatie en ervaringen van mensen die geen belang hebben in onze uitdaging, maar kunnen helpen in een beetje wegwijs te worden vanuit een Nederlandse/Belgische insteek. Zijn er mensen die informatie hebben over do's en don'ts wat betreft woonwijken daar, en ervaringen van daar wonen als Nederlander/Belg, dan kom ik graag in contact!

Bedankt, en nogmaals: hoi!
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18763
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Annemijn

Bericht door kastelke »

Welkom, Annemijn.

Ik stel voor dat je een topic opent in het immigratie deel van dit forum, en daar je gerichte vragen stelt.
Zeg vooral dat je op het punt staat om te trouwen, dat je (toekomstige) man voor een Amerikaans bedrijf werkt, en dat je op L1/L2 gaat. Dat voorkomt dat er forumleden zijn die vragen gaan stellen over hoe je naar de US denkt te gaan als je schrijft 'mijn vriend en ik gaan verhuizen naar de US'. :lol:
Dus deel in dat topic dat je gaat openen waar jullie naartoe gaan verhuizen. Als het een grotere stad is, zeg dan even in welke buurt de werkgever gevestigd is. Dat kan erg belangrijk zijn om tips te krijgen over welke buurt te gaan wonen. Iets wat op een kaart niet zo ver lijkt, en waar je op een zondagochtend misschien een half uur over doet, kan je tijdens de maandagochtend spits 2 uur kosten, ondanks de 6 of 8 vakken op de autostrade die allemaal in die richting gaan (voorbeeld van waar ik woon :lol: - De 'Parkway' wordt hier al lachend de 'Parking Lot' genoemd).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer