Introductie JanC_Sdw

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
JanC_Sdw
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2023, 14:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Introductie JanC_Sdw

Bericht door JanC_Sdw »

Hallo iedereen,

Ik zal me even voorstellen!
Ik ben Jan Christian Troost, ben 27 jaar oud en woon in Barendrecht. Ik ben zelf op een of andere manier altijd verliefd geweest op Amerika zonder er te zijn geweest. In 2018 ben ik via New York en Chicago naar Hawaii geweest. En sinds dien ben ik helemaal weg van Amerika.
Met name de manier waarop de mensen leven, hoe de mensen tegen je doen. Zo heb ik in verschillende restaurants de leukste gesprekken gehad met de meest vreemde mensen !

Dit allemaal heeft me serieus aan het denken gebracht om eens te onderzoeken of ik niet op een of andere manier voor langere tijd naar Amerika kan. Met name om te kijken of het misschien wel iets is om daar te gaan wonen/werken.

Tips / advies zijn van harte welkom :)
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Introductie JanC_Sdw

Bericht door Hockey »

Hallo Jan Christian, wees welkom hier.

De VS heeft niet echt een visum om voor langere tijd die kant op te gaan. Als toerist is er het B2 visum, waarmee je voor maximaal 6 maanden in de VS mag verblijven, maar dan mag je niet werken. zelfs geen onbetaald vrijwilligerswerk. En de eisen zijn hoog om voor het visum in aanmerking te komen.

Andere mogelijkheden houden bija altijd een (semi) permanente emigratie in. Ik zet daarom hier mijn lijstje neer. lees dit gewoon eens goed door, en verduidelijk je situatie, met meer info kunnen we wellicht ook beter helpen.

1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.

Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Introductie JanC_Sdw

Bericht door Almere vak V »

Hockey schreef:
21 feb 2023, 20:48
denk aan David Beckham
David Beckham heeft in Nederland weinig gepresteerd...
:wink:
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Introductie JanC_Sdw

Bericht door USInsider »

Een vakantie (vieren) is wel iets anders dan hier wonen/werken. Ik meld het maar even. Voor alle zekerheid.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer