Even voorstellen: Randy91

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
Randy91
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2023, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 1

Even voorstellen: Randy91

Bericht door Randy91 »

Hoi Allemaal,

Bij deze stel ik mij even voor. Ik ben Randy, 31 jaar oud en woonachtig in het noorden van Nederland. September 2018 ben ik samen met mijn vriend voor het eerst naar Amerika geweest. We hebben toen een rondreis van 23 dagen door het westen van Amerika gemaakt met een huurauto. Deze rondreis was al volledig gepland door TUI. Daarna hebben we nog 5 dagen in San Diego doorgebracht en leuke dingen gedaan. We hebben hier ontzettend van genoten maar de conclusie was wel dat we op veel plekken eigenlijk te weinig tijd hadden. Denk daarbij aan de Grand Canyon en Yosemite. Sequoia stond helemaal niet in het reisschema, dat vonden we echt ontzettend jammer.

We willen in september 2023 wederom naar Amerika. Nu echter met een camper en volledig zelf gepland. Het is de bedoeling om weer 28 tot 30 dagen te gaan. En dat klinkt lang maar als we ons wensenlijstje bekijken is de conclusie dat we echt moeten gaan strepen :cry:.

West-Amerika staat weer hoog op de wensenlijst, met Sequoia als absolute must. Net als Yosemite want daar hebben we in 2018 niet veel van meegekregen. We hadden daar maar 1 dag en helaas allebei een voedselvergiftiging. We hebben daar dus vooral alle WC's bezocht en weinig van de natuur gezien :sick:

Yellowstone is ook een grote wens van ons maar we twijfelen nu of we dit niet beter in een aparte reis een keer kunnen doen. Het is een behoorlijk stuk rijden voor 1 park. En qua vliegtickets kost het behoorlijk wat meer om te vliegen op bijvoorbeeld Salt Lake en terug naar Nederland te vliegen vanaf LA. Maar wellicht hebben jullie nog goede ideeën :wink:.

Daarnaast willen we nog een keer naar Bosten/New York. Een vriendin van mij woont in de omgeving van Boston. Maar hier geldt eigenlijk hetzelfde voor. Hoop extra kosten qua vliegtickets en dan heb ik het nog niet eens over de tijd :D. 28 dagen is niet lang als je op een rustig tempo de NP's in het westen wil bezoeken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Randy91

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
September is een mooie periode om te gaan. Het zuidwesten is dan heerlijk, maar het noordoosten is ook prachtig met de fall colors (hoewel september dan wellicht net iets te vroeg is).
Met 28 dagen zou ik een mooie route in het zuidwesten uitstippelen. Misschien heb je iets aan het verslag van onze septemberreis in 2019 (zie via de link naar onze reisverslagen hieronder). Of kijk eens naar onze reis van Washington DC naar Boston in 2012.

Veel plezier met de planning en wacht niet te lang met het vastleggen van de camper!

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Even voorstellen: Randy91

Bericht door Old Faithful »

Welkom op het forum. :hello2:
Randy91 schreef:
05 jan 2023, 16:11
Yellowstone is ook een grote wens van ons maar we twijfelen nu of we dit niet beter in een aparte reis een keer kunnen doen.
Als je toch van plan bent vaker naar Amerika te gaan, zou ik nu de tijd nemen voor een mooie reis door het zuidwesten en Yellowstone bewaren voor een tweede reis. Een rondje Denver - Denver met o.a. Black Hills, Mount Rushmore N.M., Badlands N.P., Yellowstone N.P. , Grand Teton N.P. en Rocky Mountain N.P. is in mijn ogen dan een heel goede optie.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Even voorstellen: Randy91

Bericht door Mies2301 »

Ik zou ook Yellowstone verwerken in een andere reis.
Qua vliegen en camperhuur; pin je niet vast op 1 startpunt, soms zitten er behoorlijke verschillen in huurprijs of je nou vertrekt van San Francisco, LA, Las Vegas of bijvoorbeeld Denver. Ook is het wellicht voor jullie trip interessanter om een one way te doen, dus bijvoorbeeld de camper ophalen in Denver en inleveren in San Francisco.
Laat b.v. een Tioga Tours een vergelijk maken van verschillende camperverhuurders en verschillende ophaal/inleverlocaties. Road Bear is wel onze favoriet, El Monte een goede tweede. Cruise Amerika heeft als voordeel dat je de camper op veel meer plekken kan ophalen en inleveren, maar de campers + de inventaris is veel meer basic en als je pech hebt, krijg je een oude afgeragde camper.

Ik denk wel dat je de meeste vroegboekkortingen bent misgelopen voor 2023. Mochten de prijzen te hoog zijn, in het voorjaar komen de prijzen uit voor 2024, wellicht dat dat dan financieel interessanter is.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer