Hi!

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
PhilipenJanneke
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2022, 19:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Hi!

Bericht door PhilipenJanneke »

Wij zijn Philip en Janneke en samen met onze twee kinderen (dan 13 en 15 jaar) gaan we volgende zomer een roadtrip maken van Los Angeles naar Vancouver. We hebben hier 3 weken de tijd voor, maar willen de laatste week al in Vancouver zijn omdat hier veel familie woont.

We worden enthousiast van dit forum, want wát een schat aan informatie is hier te vinden! Helaas nog geen reisschema kunnen ontdekken van mensen die net als ons de westkust afreizen, zonder Las Vegas en de bekende NP's wat meer landinwaarts te bezoeken. Maar goed, we zijn pas een dag bezig met dit forum afstruinen, dus wie weet wat we nog tegen komen
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Hi!

Bericht door tomhster »

Ik wil niet flauw doen, maar hoe gaan jullie die reis doen? Een huurauto of camper kun je zelden in een ander land achter laten.
PhilipenJanneke
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2022, 19:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hi!

Bericht door PhilipenJanneke »

we laten de huurauto in Seattle achter en gaan per trein naar Vancouver
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Hi!

Bericht door goldenhills »

Welkom! Een hoop te zien in CA/OR/WA! Denken jullie motels te doen of (ook) kamperen? Hebben jullie voorkeur voor grote steden, kleine stadjes, pretparken, musea, historie, strand, kust, bomen, bergen, watervallen, whale watching, grotten, sightseeing, flinke wandelingen, ...? Welke periode willen jullie gaan? Eind mei / begin juni heb je nog kans op wegafsluitingen in de hogere bergen door sneeuw (soms zelfs nog in juli).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hi!

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Er zijn wel misschien niet veel dezelfde routes te vinden, maar de meesten hebben wel delen van de route gedaan, dus genoeg voorbeelden te vinden. Het beginpunt ligt al vast?
Je kunt je vragen en route in het subforum 'overige regio's' plaatsen.

Marianne
PhilipenJanneke
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2022, 19:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hi!

Bericht door PhilipenJanneke »

goldenhills schreef:
03 dec 2022, 22:22
Welkom! Een hoop te zien in CA/OR/WA! Denken jullie motels te doen of (ook) kamperen? Hebben jullie voorkeur voor grote steden, kleine stadjes, pretparken, musea, historie, strand, kust, bomen, bergen, watervallen, whale watching, grotten, sightseeing, flinke wandelingen, ...? Welke periode willen jullie gaan? Eind mei / begin juni heb je nog kans op wegafsluitingen in de hogere bergen door sneeuw (soms zelfs nog in juli).
Hoi,
Wij gaan deze zomer op reis (15/7 - 5/8) en zullen voornamelijk motels aandoen, maar sluit een nachtje op de camping nog niet uit. En onze interesse is breed en gaat dus uit naar alles wat je hierboven noemt :-). Onze kinderen zijn geen echte wandelaars, dus we zullen de wat kortere looproutes uitzoeken en zeker niet elke dag wandelen. Fietsen door de grote steden vinden we wel heel tof. Zag al dat dit prima kan in Vancouver, SF en Seattle, maar waarschijnlijk ook wel in LA.
PhilipenJanneke
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2022, 19:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hi!

Bericht door PhilipenJanneke »

Martin & Marianne schreef:
04 dec 2022, 11:42
Welkom op het forum!
Er zijn wel misschien niet veel dezelfde routes te vinden, maar de meesten hebben wel delen van de route gedaan, dus genoeg voorbeelden te vinden. Het beginpunt ligt al vast?
Je kunt je vragen en route in het subforum 'overige regio's' plaatsen.

Marianne
Dank je wel Marianne. Ik heb inderdaad al wat leuke routes van mensen bekeken en daar zeker al wat informatie uitgehaald. Heel fijn!
Beginpunt ligt idd al vast (LA). Mijn man wil heel graag de kustroute rijden tussen LA en SF en waarschijnlijk pakken we ook nog wel een stukje kust in Oregon.

De route vanaf LA of SF richting Las Vegas en de mooie NP's laten we over voor een volgend bezoek :-)
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hi!

Bericht door BonnyR »

Heel lang geleden van Californië naar Seattle gereisd. Moet eerlijk zeggen dat ik in de foto boeken zou moeten snuffelen hoe onze route geweest is. Weet alleen dat ik het zelfs in het hoogseizoen af en toe frisjes vond. Ik zal eens kijken of ik nog wat kan vinden. Het was een camperreis.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Hi!

Bericht door tomhster »

Misschien kun je nadenken of je wel in de grotere steden wil verblijven. De laatste tijd is het drugs- en daklozenprobleem in de grote steden aan de westkust echt bizar groot geworden. Bijvoorbeeld Portland vond ik als grote volwassen man echt niet leuk. Overal waar je kijkt junks en dronken bedelende daklozen in het centrum. Ook Seattle en Vancouver doen in grote delen aan de Zeedijk in 1980 denken. De natuur en de kleinere plaatsen, of zelfs de buitenwijken, zijn echter prima te doen en bijvoorbeeld Oregon is echt verschrikkelijk mooi.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer