Even voorstellen: DutchDeafBoy

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
DutchDeafBoy
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 apr 2022, 23:39
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Zuidoost-Brabant

Even voorstellen: DutchDeafBoy

Bericht door DutchDeafBoy »

Dag allemaal,

Ik ben Tom, en ik ga van 25 april tot 1 mei aanstaande eindelijk - voor het eerst - naar New York City. Een bijzondere ervaring, vooral omdat ik er alleen heen ga. Ik ben gelukkig iemand van het tot in de puntjes voorbereiden van dingen, dus echt veel problemen voorzie ik niet. Al loop ik momenteel nog wel tegen het hele corona-gebeuren aan als het gaat om het aanleveren van de gevraagde documentatie hierover. Maar ik heb er vertrouwen in dat ook dat goed zal komen.

Ik heb er in elk geval zin in. Om zoveel mogelijk te kunnen doen en zien heb ik een soort planning per dag gemaakt. Ik ben niet voornemens mij hier strak aan te houden, maar zie het vooral als leidraad. Dat ik niet bijvoorbeeld op een bepaalde dag én naar het vrijheidsbeeld ga én naar de Top of the Rock. Ik heb geprobeerd alles een beetje bij elkaar te houden, zodat het qua loopafstanden nog behapbaar is. Voor de langere afstanden neem ik een MetroCard, zodat ik me gemakkelijk met de metro kan verplaatsen.

Ik heb mezelf ook voorgenomen zo min mogelijk bij de fastfoodketens te gaan eten die week, al vraag ik me af of dat wel zo makkelijk zal zijn. Voor zover ik heb kunnen vinden hebben ze vrijwel overal wel hamburgers, maar bijna geen 'normaal' eten tenzij je bereid bent er 50 dollar voor neer te tellen (tips zijn welkom!!!).

Ik vlieg overigens via KLM en heb mijn overnachtingen in een hotel dat op een kwartiertje loopafstand van Central Park en Times Square gelegen ligt. Dus toch nog relatief centraal eigenlijk.

Enfin, blij dat ik op dit forum gestuit ben. Aanvankelijk was het vanwege de stress over het herstelbewijs om überhaupt te mogen vliegen, maar daarover heb ik al het besluit genomen toch maar een (antigeen)test te laten doen. Toevallig heb ik net nog een zelftestje gedaan, waar - voor de derde keer in twee weken tijd - een negatieve uitslag uit kwam. Dus ik verwacht geen problemen.

Hoop dat het door kan gaan allemaal, want ik kijk hier al echt zo lang naar uit! En het is ook een mooie manier om te vieren dat ik aankomende week als burgercommissielid binnen mijn gemeente beëdigd word, al is dat eerder een toevalstreffer hahah.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Even voorstellen: DutchDeafBoy

Bericht door BonnyR »

Hoi Tom.
Welkom hier. Heerlijk naar New York. Zo te zien heb je niet echt vragen behalve over Corona. Je kunt op het forum daar nog wat topics over nalezen.
Over het eten tja, dat kost een paar centen. Wij dachten een keer goedkoop uit te zijn in het restaurant van een museum. Nou daar betaalde je ook de hoofdprijs. Wij hebben heerlijk gegeten in China town, daar zat ook ons hotel. Wel handen en voeten werk, ze hadden niet eens een goede Engelstalige kaart. Dus kwa eten , zorgen dat je de zijstraatjes induikt en vragen of ze ergens wat kunnen aanbevelen. Wij hebben ergens buiten Manhatten gegeten met behulp van een app, die alle restaurants in de buurt aangaf. Dan ff googelen naar reviews. Volgens mij was de app van Eric. https://www.newyork.nl/over-eric/
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer