Even voorstellen: MayJans

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Even voorstellen: MayJans

Bericht door MayJans »

Hoi allemaal,

Wat een fantastische bron van informatie is dit forum! Ik lees nu een paar weken mee, in het begin om te helpen bij het nemen van het besluit om er dit jaar inderdaad voor te gaan.
En vervolgens om te helpen met hoe te zoeken naar (goedkope) vliegtickets, huurauto's, sim-kaarten etc.

Wij, een gezin van 4 (met 2 pubers), willen aankomende zomer (juli-aug) in 4-5 weken een coast to coast roadtrip gaan maken door de VS.
We zijn (natuurlijk) ontzettend laat met alles; we weten nog niet precies waar we beginnen of eindigen (oost naar west of andersom?) en onderweg naar toe willen... We hebben dan ook nog niets geboekt...

De plannen worden met de dag duidelijker in ons hoofd en we gaan kijken of het lukt om alles wat we vast willen leggen nog kunnen boeken (tegen een beetje fatsoenlijke prijzen dan, voor onbeperkt geld is natuurlijk alles te koop).

We hopen ook deels op de 'bonnefooi' te kunnen reizen, vooral in de minder toeristische gebieden. Dus nog niet alle overnachtingen vastleggen.
We overwegen deels te kamperen en verder motels/hotels.
Qua vervoer deels trein (bijvoorbeeld tussen New York en Washington DC) en grotendeels een huurauto.

Waar we sowieso naar toe willen aan de oostkust is New York en Washington DC en in het westen Los Angeles, San Francisco, Grand Canyon.
Wat we in het midden/zuiden verder willen doen en zien is nog niet zeker.

Groeten en alvast bedankt voor de hulp :-)
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Even voorstellen: MayJans

Bericht door Corv »

MayJans schreef:
29 mar 2022, 20:08


Wij, een gezin van 4 (met 2 pubers), willen aankomende zomer (juli-aug)

We hopen ook deels op de 'bonnefooi' te kunnen reizen,

Qua vervoer deels trein (bijvoorbeeld tussen New York en Washington DC)
Is een mooie manier van reizen per trein, vooral met kinderen. Juli/Augustus is wel het hoogseizoen, op de bonnefooi kan problemen geven, omdat het gewoon druk is qua motels/autohuur e.d. Reken erop dat je vaak flink moet bijbetalen als je een huurauto die je in het oosten hebt gehuurd moet inleveren in het westen (of omgekeerd). In deze periode geen op voorhand geboekte overnachtingen kan een probleem zijn, maar dat is helemaal afhankelijk van je route en eisen qua accommodatie. Ik heb altijd wel iets gevonden, maar moest soms wel ff doorrijden om iets te vinden. Je gaat ook camperen, kijk via bijvoorbeeld www.rvparky.com naar campsites in de omgeving waar je op dat moment ben. En motels zoals Motel6.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Even voorstellen: MayJans

Bericht door BonnyR »

Misschien handig , dat je jullie plannen onder de topic ' reizen algemeen' gaat plaatsen, omdat jullie nogal een groot gebied gaan bereizen. Het zal best een pittige klus worden om alles rond te maken,als er nog geen tickets, huurauto's of campings geboekt zijn met name door het reizen in het hoogseizoen. Maar als ik het zo lees houden jullie wel van een uitdaging :wink:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Even voorstellen: MayJans

Bericht door MayJans »

Dank voor jullie reacties en tips!

Als we een iets beter beeld hebben van waar we naar toe gaan zal ik dit zeker plaatsen onder het topic reizen algemeen.

We komen al wel een beetje terug van coast to coast, inderdaad vanwege de hoge kosten van het ergens anders inleveren van de huurauto (en ergens anders is dan ook nog een keer aan de andere kant van dit gigantische land...).

Vanwege de drukte in het westen is het een overweging dit te skippen en te bewaren voor als we in het laagseizoen kunnen.

We houden niet van georganiseerde reizen omdat we flexibel willen zijn (hier in Europa zijn we opportunistische camperaars die nooit iets boeken, ook niet in het hoogseizoen) dus we leggen het liefst niet alles al van te voren vast. Maar we ontkomen daar dus waarschijnlijk niet aan vanwege de drukte.

Nou ja, veel stof tot nadenken en dit forum helpt echt enorm, voor inspiratie en hulp!!

Groeten,
Maya
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Even voorstellen: MayJans

Bericht door Martin & Marianne »

BonnyR schreef:
03 apr 2022, 10:33
Misschien handig , dat je jullie plannen onder de topic ' reizen algemeen' gaat plaatsen, omdat jullie nogal een groot gebied gaan bereizen.
Reizen Algemeen is voor algemene vragen; voor een reis die meerdere regio's beslaat is het subforum Andere regio's/interregionaal/Canada het aangewezen forum. :wink:

@MayJans
Iets vastleggen is iets anders dan een georganiseerde reis boeken. Dat doet vrijwel niemand hier. Maar accommodatie van te voren uitzoeken en vastleggen scheelt je ter plekke veel tijd en waarschijnlijk ook veel geld. En je kunt vrijwel altijd gratis annuleren, tot een dag voor aankomst.

Ik weet niet waar je aan zit te denken nu, in de zomer is het noordwesten misschien geen gekke keuze?

Het zuidwesten is erg druk, ik denk dat het niet gek is als je dat voor een andere keer bewaart. Het loont daar echt om op tijd je route vast te stellen, zelfs buiten de zomerperiode is het daar erg druk. En duur.

Marianne
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Even voorstellen: MayJans

Bericht door MayJans »

OK, dan plaats ik het tegen die tijd onder het andere, juiste topic :thumbup:

En we overwegen nu idd om deze keer in het noorden te blijven, maar dan misschien wel in het oosten.
Vliegen op Washington of New York en van daaruit een ronde maken.

En dan dus toch maar een iets gedetailleerder plan maken en hotels/motels/campings (annuleerbaar) reserveren.
Is idd waar, dat dat naast geld ook tijd en stress scheelt als je onderweg bent.

Ik heb in mijn jeugd 3 jaar in de VS gewoond (Virginia Beach). We gingen iedere zomer 6 weken lang op vakantie met auto en pop-up vouwwagen en legden dan wel 11.000 km af (en toen hadden we nog geen filmpjes achterin de auto :wink:).
Niets werd gereserveerd. We stonden meestal op campings (maar ook wild gekampeerd bij de Grand Canyon) en sliepen soms in motels.

Maar dat is 30 jaar geleden.... Alles is nu anders, dat weet ik. :)

Gr.
Maya
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Even voorstellen: MayJans

Bericht door bedeve »

Mooi Maya !

Een ding is niet anders ...op BLM land kun je nog steeds wild kamperen..
en het op pad zijn zonder enige reservering is nog steeds een feest.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Even voorstellen: MayJans

Bericht door Corv »

@MayJans

Jij bent dus echt wel 'oldschool' !! Ben benieuwd naar je ervaringen hoe je het reizen in de USA nu gaat ervaren.
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Even voorstellen: MayJans

Bericht door MayJans »

De afgelopen dagen bij mijn ouders de fotoalbums opgehaald.
En wat vond ik daarin: hun reisplanning (en natuurlijk het hele reisverslag en foto's).

Misschien moeten wij deze reis dan maar dunnetjes overdoen :P

Let wel, de planning is in 1987 gemaakt op een heuse pc! En die was echt Old Skool :lol:

(waarom die eerste foto op z'n kant staat is mij een raadsel, als ik m gewoon open staat ie goed)
IMG_3027.jpg
IMG_3028.jpg
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer