Even voorstellen: VulcanRaven

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
VulcanRaven
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 aug 2021, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Even voorstellen: VulcanRaven

Bericht door VulcanRaven »

Ik ben Martijn en ik lees al een hele tijd mee op dit forum maar nooit wat gepost. Hoog tijd dus om een account aan te maken.

Mijn liefde voor de VS is allemaal begonnen met Bassie en Adriaan en de reis door Amerika welke als kleine jongen een diepe indruk op me heeft gemaakt. In de jaren erna is deze fascinatie alleen maar groter geworden door alle films en tv series welke zich de VS afspeelden. Mijn grote droom was altijd om naar de VS te gaan.

Na mijn afstuderen ben ik gaan werken en samenwonen met mijn vriendin. We waren daarvoor al een aantal keer samen op vakantie gegaan maar als student ben je helaas niet heel fortuinlijk, dus meer als een weekje Turkije of Mallorca zat er toen nog niet in. Zodra we beiden fulltime werkten was dat natuurlijk een ander verhaal dus toen we onze vakantie van 2014 aan het plannen waren had ik maar één ding op het vizier: USA.

Onze eerste reis in augustus 2014 hebben we gemaakt naar de oostkust, we zijn eerst een week in Washington DC geweest en erna een week in New York. De 1e indruk die ik kreeg was geweldig. Toen het vliegtuig geland was herkende ik direct de typische zaken uit de VS, de zandstenen gebouwen bij het vliegveld, overal de Amerikaanse vlaggen en de grote Ford trucks die rondreden. Het binnenstappen in de aankomsthal met vloerbedekking en rode exit bordjes voelde bijna als thuiskomen. De twee weken erna waren geweldig en het was precies zoals ik me had voorgesteld én meer.

Het jaar erna wilde we eigenlijk een ander land bezoeken omdat twee jaar achter elkaar de VS erg prijzig zou zijn. Helaas voor onze beurs was de reis ons zo enorm goed bevallen dat we uiteindelijk besloten om ook in 2015 weer naar de VS te gaan. Dit keer naar Florida. We hebben toen Miami, de Everglades, Key West, Cape Canaveral en de Disney Parken bezocht.

In de jaren erna hebben we een nieuwbouw koophuis gekocht waardoor we in die tijd alleen wat goedkopere reisjes in Europa gemaakt hebben. Toen ons huis klaar was en we weer wat gespaard hadden hebben we in 2016 een reis naar Hawaii geboekt. We zijn drie weken op Oahu, Big Island en Maui geweest.

Het plan was om in 2020 nog één keer een laatste grote reis te maken naar de VS. Dat zou hopelijk niet de laatste reis ooit worden maar i.v.m. andere verplichtingen, werk en verlof krijgen zal het de komende 3-5 jaar waarschijnlijk niet meer lukken. We hadden een droomreis gepland naar de westkust. We zouden beginnen in Denver om o.a. Mount Rushmore, Badlands NP, Devils Tower, Yellowstone, Grand Teton en Craters of the Moon te bezoeken en vervolgens doorreizen naar San Francisco om het bekende rondje westkust te doen langs de Nationale Parken en steden. Helaas door corona deze reis 2x moeten verplaatsen met als allerlaatste optie 17 september dit jaar. Helaas hebben we deze reis definitief moeten annuleren omdat we anders dure annuleringskosten moesten betalen als we langer zouden wachten.

We hebben vanaf 17 september 4 weken verlof en zijn net als velen in afwachting wat er mogelijk is. We zijn nu i.i.g. ons aan het oriënteren op Canada. Mocht dat allemaal doorgaan met openen dan hebben we i.i.g. een mooi alternatief liggen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer