Even voorstellen: aloahjulliette

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
aloahjulliette
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jun 2021, 11:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Even voorstellen: aloahjulliette

Bericht door aloahjulliette »

Hiii allemaal!

Ik ben Julliette en ik ben aan het plannen om volgend jaar voor een half jaar naar Hawaii te gaan. Ik wil daar dan gaan werken wonen. Nu moet ik daarvoor natuurlijk veel onderzoeken etc. Ik probeer sites te vinden met huizen/kamer/appartementenverhuur in Honolulu, maar ik kom nog niet heel ver. Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast heel erg bedankt. :)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Nieuw hier

Bericht door mtl »

@aloahjulliette Het beste is om hiervoor een eigen topic te openen.
aloahjulliette
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jun 2021, 11:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Nieuw hier

Bericht door aloahjulliette »

hij ja dat dacht ik al alleen weet ik hoe hoe? kan jij me daarbij helpen?

Opmerking moderator

Inmiddels is er een eigen topic aangemaakt.
Gast

Re: Hawaii Juli 2021

Bericht door Gast »

Huisvesting kun je bv hier vinden:
https://honolulu.craigslist.org/d/apart ... search/apa

Vanaf $2000 per maand ongeveer.

Hoe en wat ben je van plan te gaan doen op Hawaii? Heb je al een verblijfsvergunning/visum om daar 6 maanden te mogen wonen en werken?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Nieuw hier

Bericht door mtl »

Je gaat bijv. naar het onderwerp "Tijdelijke visa voor Amerika" en linksboven zie je dan staan "Nieuw onderwerp". Als je hierop klikt dan kan je je eigen topic aanmaken. Maar ik zie dat je je vraag ook op een ander topic hebt gesteld.

Opmerking moderator

Bericht uit een ander topic naar hier verplaatst en de dubbelpost verwijderd.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Even voorstellen: aloahjulliette

Bericht door Hockey »

Wees welkom hier.

Mijn eerste vraag zou zijn middels welk visum jij die kant op zal gaan. Je hebt het over een half jaar wonen en werken. Dat kan alleen op basis van het juiste visum.
aloahjulliette
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jun 2021, 11:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Even voorstellen: aloahjulliette

Bericht door aloahjulliette »

ik heb mij daar eigelijk nog niet heel erg in verdiept.. hebben jullie tips wat ik allemaal moet opzoeken/ regelen? ik ben nog vrij jong en weet wel dat het veel is wat ik moet regelen alleen ben niet zo handig met alles opzoeken.
voor nu alvast bedankt :)
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Even voorstellen: aloahjulliette

Bericht door Hockey »

Mag ik je dan adviseren om jezelf eerst eens wat meer voor te stellen.
Hoe oud ben je? Wat voor opleiding heb je gedaan/doe je? Wat voor werk doe je nu?

Edit: geen volledige naam, adres en dat soort dingen. Blijf anoniem, maar geef genoeg informatie om een beeld te kunnen vormen van vaardigheden, kansen en wensen en doelstellingen.

Het probleem met de VS is dat ze geen visum kennen om tijdelijk daar een jaar of een half jaar te gaan werken. Ze kennen wel een soort seizoensarbeidvisum, maar ik heb daar te weinig kennis van. Australië en Nieuw Zeeland kennen wel een soort van programma waarmee mensen van onder de 30 (??) een jaar (??) lang door het land kunnen reizen en werken als ze het juiste visum hebben, maar de VS heeft niet zo'n programma.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Even voorstellen: aloahjulliette

Bericht door mtl »

@aloahjulliette Waarom 6 maanden Hawaii? Ben je er al eerder geweest?
aloahjulliette
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jun 2021, 11:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Even voorstellen: aloahjulliette

Bericht door aloahjulliette »

oke ik stel mij even voor.

nou ik ben julliette, 20 jaar. ik heb de opleiding onderwijs assistenten gedaan maar moest daar vanwege medische problemen mee stoppen op mijn 17e. ik heb drie jaar thuis gezeten en ben alsmaar aan het nadenken geweest wat ik na deze nare tijd wilde gaan doen. iets voor mijzelf sowieso, volwassen worden, verantwoordelijkheden leren nemen, ontdekken wie ik ben en wat ik wil.
ik heb altijd al een passie gehad voor reizen en dan specifiek naar verre landen, ben ook altijd mega geïnteresseerd in de cultuur enzo.
nu ik beter ben wil ik mijn vleugels en gaan spreiden en leren op mijn eigen benen te staan.
ik werk nu 5 dagen in de week bij een Beach club want ik hou van het strand en de vibe die daar hangt en ben vast beraden om naar Hawaii te kunnen gaan en mijn droom waar te maken, en als ik iets voor ogen heb ga ik daar altijd 100% voor.

hoop dat dit een beetje oke is
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Even voorstellen: aloahjulliette

Bericht door mtl »

Dank je voor deze introductie!
aloahjulliette
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jun 2021, 11:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Even voorstellen: aloahjulliette

Bericht door aloahjulliette »

geen probleem!
heeft een van jullie ervaring met voor een langere tijd naar Hawaii te gaan?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Even voorstellen: aloahjulliette

Bericht door Hockey »

Dank voor de uitleg, deze is duidelijk. Ik heb hier geen ervaring mee, maar weet alleen van deze officiële overheids website. Daar staan de verschillende soorten tijdelijke werkvisa vermeld.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer