Connie76 stelt zich graag voor

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
Connie76
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 mei 2021, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Connie76 stelt zich graag voor

Bericht door Connie76 »

Hallo allen,

Wij zijn nog nooit in Amerika geweest. 17 juli staat onze eerste reis naar Amerika gepland, 3 weken lang. Ik ga samen met mijn man en twee kinderen van 12 jaar. We landen op Tampa en gaan eerst twee nachten naar een appartement in Orlando. Daarna 12 nachten in een vakantiehuis in Inverness (huren wij van een familielid van mij). We willen voor drie weken een auto huren dus vanuit het huis willen we veel gaan bekijken. De laatste week hebben we drie hotels (in Miami,Key Largo en Naples) van elk 2 nachten geboekt en nog 1 hotel bij Tampa AirPort.
Nu is het duimen dat onze vakantie door mag gaan.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Connie76 stelt zich graag voor

Bericht door kwarktaart »

Ik wil geen roet in het eten gooien, maar voor zover ik de laatste nieuwsberichten goed heb, is reizen deze zomer naar Amerika nog niet toegestaan, tenzij je daar familie hebt of een zeer goede reden (wat vakantie niet is).
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Connie76 stelt zich graag voor

Bericht door Allard »

kwarktaart schreef:
22 jun 2021, 08:47
...tenzij je daar familie hebt...
Dat biedt dan hoop :) Mits het familielid van Connie US Citizen is natuurlijk.

Inverness. Leuk dat zoveel Europese plaatsen een Amerikaanse equivalent hebben. Het Schotse Inverness heb ik ooit bezocht. Helaas geen monster gezien. In Florida zal ik wel nooit meer komen. Ik heb het even opgezocht. Er zijn zelfs "Highlands". Hoogste punt 16 meter :) Leuk te lezen over de citrusteelt en de "Big Freeze". Zo is dit forum direct of indirect altijd leerzaam.

Trouwens, welkom op dit forum Connie. Hopelijk kan je reis doorgaan. Maar na ruim een jaar Covid wordt ik eerder somberder dan hoopvoller. In ieder geval vinden velen dat (vakantie)reizigers geen beklagenswaardige en/of belangrijke groep zijn. Tenminste, zo lijkt het zich te ontwikkelen. Dus ik zie nog niet veel haast in het herstel van het reizen ontstaan.
Gast

Re: Connie76 stelt zich graag voor

Bericht door Gast »

kwarktaart schreef:
22 jun 2021, 08:47
Ik wil geen roet in het eten gooien, maar voor zover ik de laatste nieuwsberichten goed heb, is reizen deze zomer naar Amerika nog niet toegestaan, tenzij je daar familie hebt of een zeer goede reden (wat vakantie niet is).
Het hebben van familie daar alleen is niet genoeg. Zelfs dan zijn er voorwaarden die bepaalde familieleden (zoals wij, want onze US citizen kinderen zijn ouder dan 23 en getrouwd, dus wij komen als directe familie ook niet in aanmerking voor toelating).
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer