Vincent uit België - USA here I come

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
VincentW
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2020, 03:40
Aantal x V.S. bezocht: 0

Vincent uit België - USA here I come

Bericht door VincentW »

Hallo,
Ik ben Vincent, 24 jaar oud (bijna 25) en ik studeer in juni af in België waarna ik graag naar de States zou verhuizen om er te wonen en te werken.

Ik heb altijd al een voorliefde voor Amerika en de ''American way of life'' gehad.

De staat waar ik het liefst zou willen wonen is Florida.
Ik heb daar enkele jaren geleden mensen leren kennen waar ik heel goed mee overeenkom en zij hebben mij wegwijs gemaakt over hoe het prachtige Florida in elkaar zit.

Amerika in het algemeen heeft altijd al een zeer imposante indruk op me nagelaten. Je voelt je vereerd als je jezelf ''Amerikaan'' mag noemen of het vooruitzicht daarop koesteren mag.
Dat heb ik bij ''Belg zijn'' nooit gehad. Dat was vanzelfsprekend.

Ik heb enorm veel over de Amerikaanse bedrijfswereld mogen leren in mijn MBA programma.

Werkelijk alles aan Amerika trekt me aan.


Maar goed: wie ben ik?

24 jaar
Student rechtspraktijk
Afgestudeerd met master / MBA
Heel geïnteresseerd in fiscaliteit
Humoristisch ingesteld
Poëtisch ingesteld
Verbaal sterk
Not married (unfortunately)

Nice to meet y'all :-)
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Vincent uit België - USA here I come

Bericht door Disney-Golf »

Hoi-hoi Vijnsaan... zo klinkt het in België toch? 🤷‍♂️😉😀
Welkom op dit boeiende forum zou ik zeggen!
Vraagje? Hoe denk je in Florida te “mogen” gaan wonen en werken?
Daar al eens over nagedacht?
Zonder werkaanbieding, genoeg zakgeld om een zaak te beginnen of een lief aldaar die met je wil trouwen gaat het echt moeilijk worden hoor...
Ik snap ook niet dat je (Belgisch/Europees) rechtspraktijk bent gaan studeren als je naar de V.S. wil gaan wonen?
Sorry dat ik het zo negatief aanpak maar ik dacht ik ga Hockey eens voor zijn... (grapje hoor Hockey! :thumbup: )
Vraag Hockey eens om het schemaatje nog eens te plaatsen waarmee je naar de V.S. zou kunnen gaan wonen en werken?
Echt nuttig en handig! 👍
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vincent uit België - USA here I come

Bericht door Almere vak V »

VincentW schreef:
15 dec 2020, 03:50
24 jaar
Student rechtspraktijk
Afgestudeerd met master / MBA
Heel geïnteresseerd in fiscaliteit
Humoristisch ingesteld
Poëtisch ingesteld
Verbaal sterk
Not married (unfortunately)
Klinkt super.

Vraagje? Hoeveel van deze mensen denk je dat ze al in Amerika hebben. Met andere woorden waarom zouden ze je toelaten?

Dan is het leuk dat je enthousiast bent over Amerika. Maar volgens mij ben je vooral enthousiast over Florida. Dat is mooi. Maar Amerika is zoveel meer dan alleen Florida. Juist zoveel meer dan Florida. Als je van Florida naar Washington State vliegt. Kleine 6 uur vliegen. Ben je nog steeds in Amerika. Afgezien van het feit dat ze er ook Engels spreken. Is er verder dan ook vrijwel niks te vinden waarin deze twee staten maar enigszins op elkaar lijken of de mensen die er wonen. Heb je daar aan gedacht of ook rekening mee gehouden
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer