Even voorstellen... BlueRidgeParkway

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
BlueRidgeParkway
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 nov 2020, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wilkes County, NC

Even voorstellen... BlueRidgeParkway

Bericht door BlueRidgeParkway »

Hi all y’alls zoals men dat hier zegt. Hier is in het noordwesten van North Carolina, in de buurt van de Blue Ridge Parkway en het beroemde en veel gefotografeerde Linn Cove Viaduct, en het Stone Mountain State Park. Het is hier erg landelijk, en het dorp waar ik woon is zo klein dat we een benzinestation hebben, een Dollar General, en een klein postkantoor. Of zoals ik het aan mijn vrienden in de stad (Charlotte, Raleigh, Greensboro, etc) uitleg, “I live in a small town. It’s so small we only have three houses here, and one is the outhouse.”

Ben getrouwd met een Tennessean die als onderwijzeres werkt. Ik heb mijn vrouw ontmoet toen ik in Duitsland woonde en werkte. En aangezien ik als zelfstandige werkzaam ben, en als sub-contractor voor het Department of State werkte, was het voor ons makkelijker voor mij naar de U.S. te verhuizen, dan voor haar naar Duitsland te komen. Ik zelf werk meestal overzees (buiten de U.S.), maar op het ogenblik ivm. COVID-19 ben ik dus thuis. Verder ben ik lid/vrijwilliger bij de Capital Medical Reserve Corp (CapRAC MRC) en twee State Medical Assistance Teams (SMAT-500 en SMAT-800). En instructor voor FEMA en DHS.

Ik reis graag (binnenland [U.S.], en het buitenland), en heb ivm met mijn vrijwilligerswerk de nodige states mogen bezoeken. Overige hobbies zijn schilderen, koken, baken, en ik ben een radio amateur. Hoop hier andere te leren kennen die net als ik hier wonen en werken.

PS. Heb als aantal malen de U.S. bezocht 3x aangegeven, aangezien ik hier woon (en ook vaker ingereist ben) maar zo als men in het Nederlands zegt, “Alle goede dingen zijn drie.”
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Even voorstellen... BlueRidgeParkway

Bericht door BonnyR »

Klinkt als een mooie relaxte plek om te wonen!
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
BlueRidgeParkway
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 nov 2020, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wilkes County, NC

Re: Even voorstellen... BlueRidgeParkway

Bericht door BlueRidgeParkway »

BonnyR schreef:
12 nov 2020, 10:57
Klinkt als een mooie relaxte plek om te wonen!
Ja echt wel, heb voordien in een grote stad gewoond (Berlin), en dit is toch wel een heel stuk beter. We hebben zelf (vergeleken met andere rond ons) een kleine tuin, maar is toch nog zo rond de 100x100 yards. Dus genoeg ruimte voor de hond om in te rennen. En over het algemeen kennen de meeste mensen elkaar, iets wat een hechte band brengt, en men beter hulp heeft indien nodig. Bv. Het eerste jaar dat we onze camper kochten, had ik hem dommer wijze in de yard gezet. Maar kon hem na een hevige regenbui niet meer uit het gras krijgen. Even naar de buurman gereden, die met zijn trekker wat meer vermogen had dan mijn suburban.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Even voorstellen... BlueRidgeParkway

Bericht door Big Al »

Welkom op het forum!

Ik ben afgelopen weekeinde nog rakelings langs je huis gereden op weg naar Morristown, TN...
BlueRidgeParkway
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 nov 2020, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wilkes County, NC

Re: Even voorstellen... BlueRidgeParkway

Bericht door BlueRidgeParkway »

Big Al schreef:
25 nov 2020, 00:36
Welkom op het forum!

Ik ben afgelopen weekeinde nog rakelings langs je huis gereden op weg naar Morristown, TN...
Dan ben je nogal omgereden, als je door NC bent gekomen. Maar was zelf op vakantie voor een weekje in Myrtle Beach, SC.
”I’m doin’ finer than frog hair split four ways.”
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Even voorstellen... BlueRidgeParkway

Bericht door Big Al »

"Rakelings" was min of meer relatief, maar we waren er even een weekeinde tussenuit en we hebben inderdaad even door NC gereden.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Even voorstellen... BlueRidgeParkway

Bericht door Tipsy_1 »

Leuk!
Wij wonen in New Jersey maar komen nogal eens in North Carolina. We houden erg van de Carolina's.
Tijdens de kerstvakantie gaan we weer maar aangezien het winter is deze keer kust (Wilmington).

Grote van fan de Blue Ridge Mountains trouwens! Prachtige streek.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer