Even voorstellen: Kobrakai

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Kobrakai
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 mar 2015, 20:23
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: België

Even voorstellen: Kobrakai

Bericht door Kobrakai »

Hoi hoi,

Vreemd dat ik niet eerder hier terecht ben gekomen, gezien we intussen al een vijftal keer naar de VS zijn geweest en een drietal (zelf geplande) road trips hebben gedaan.
Intussen is wel duidelijk dat we daar ons hart verloren hebben, en met ons huwelijk dat volgend jaar gepland staat, lijkt het ons ook maar een logische keuze om opnieuw deze richting uit te trekken. Tot op heden hebben we steeds een road trip gepland met vastgelegde hotels, maar na onze recente road trip in juni doorheen IJsland met een campervan (zonder kinderen :o) zouden we dit graag eens doortrekken naar de VS/Canada.

Tot op heden is men favoriete bestemming, hoewel dit moeilijk te kiezen is, toch Yellowstone gebleken. De dramatische landschappen en vooral het vooruitzicht van “Bear Country” was voor mij onovertroffen.

Een kort overzicht van onze eerdere trips:
2010: 8 dagen Las Vegas
2013: 3 weken West Coast
2014: 6 dagen NY (met zwangere vrouw :o)
2015: 3 weken Yellowstone / Moab / Page / Vegas met onze eenjarige dochter
2018: 3 weken Florida met beide meisjes (4 en 2)

Het is momenteel nog zeer pril, maar we dromen om opnieuw richting het westen te trekken (Florida heeft ons niet helemaal kunnen bekoren), en zouden dit zeer graag combineren met (een weekje?) Hawaï. Er ligt nog niets vast, maar op dit moment zouden we er de voorkeur aan geven om niet in een keer de volledige vlucht Europa -> Hawaï te moeten doen, maar om dit in het midden van onze trip te doen vanuit een stad in het westen van de VS.

Mocht iemand al iets gelijkaardig gedaan hebben, of argumenten hebben waarom dit geen goed idee is, zijn deze zeker welkom. Ik ga nog ff wat meer opzoekwerk verrichten en dan start ik wel eens in het juiste forum een topic specifiek hierover :-). Momenteel gaat mijn voorkeur naar een trip doorheen noordelijk Californië met een vlucht naar Hawaï vanuit Seattle of Portland. Eventueel ook een vleugje Canada mee te pikken (Vancouver Island :o)!

Ik zie er alvast naar uit om hier wat te gaan pluizen naar extra info en alvast bedankt aan eenieder zijn bijdrage om opnieuw een onvergetelijke reis te plannen.

PS: Misschien wel relevant: we overwegen momenteel om de honeymoon voor ( :blink: ) het huwelijk te doen, en overwegen dan maart/april 2020. Vanaf september 2020 is onze oudste dochter schoolplichtig en we zouden dit graag nog eens 1 keer meepikken. Al onze eerdere road trips doorheen de VS waren in september/oktober, dus misschien is het wel eens de moeite om bepaalde delen over te doen in de vroege lente?

Dank alvast!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer