Even Voorstellen: Salina86

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
Salina86
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2018, 09:43
Aantal x V.S. bezocht: 3

Even Voorstellen: Salina86

Bericht door Salina86 »

Hallo Amerika Lovers!

Ik heb me zonet aangemeld op dit forum. Maar ik moet zeggen dat ik al veel berichten en verhalen gelezen heb hier. Dus werd het eens tijd om ook echt lid te worden!

Ik ben Salina, ben (bijna) 32 jaar en kom uit België. Al sinds mijn kinder -en tienerjaren heb ik een zwak voor de VS. Wat ik er toen van kende kwam vooral uit films en series, maar echt alles sprak me aan in het land. Het heeft nog tot 2015 geduurd voor we er ook effectief naar toe gingen. Mijn man was er eerst nogal 'gewoontjes' over. Hij wilde gaan, omdat het mijn droom was, maar verder niets.
Zijn eerste stappen in Amerika verliepen niet zo positief, want onze bagage was nog op de tarmak in Italië blijven staan :D Maar ik kon alleen maar denken: Ik ben in Amerikaaaaa!!! :lol:

We deden toen een trip in Orlando met de kinderen en sindsdien hebben we de smaak helemaal te pakken. In 2017 deden we een trip van 4400km met de camper in Arizona, Utah en California. Echt de reis van ons leven! Vorig jaar gingen we ook met ons twee naar New York. Ik ben bij dat ik het gezien heb, maar echt Amerika is het niet eh?

In mijn stoutste dromen woon ik ooit in Amerika. Ik had echter nooit verwacht dat mijn man en zelfs de kinderen zouden willen volgen in die droom! Dit jaar deden we voor de tweede keer mee met de Green Card Lottery, maar we zoeken ook nog andere wegen om daar te geraken.
De meest plausibele oplossing op dit moment zou een L1 of 2 (weet het niet meer exact) visum zijn. We hebben een eigen zaak in tapijtreiniging hier en aangezien mijn man ingeschreven is als werknemer, zou hij als manager een vestiging kunnen openen in de VS. We hopen dan op die manier uiteindelijk ooit onze greencard te krijgen. Mochten er mensen zijn die ervaring hebben, met zo'n visum of een eigen zaak starten in de VS, dan hoor ik daar graag meer van!

We hebben al contact gehad met immigration lawyers over een eigen zaak starten, maar ik denk dat die het soms wel heel rooskleurig zien.

Zo dat was ons verhaal al even kort!
Ik hoor graag ook van jullie!

Groetjes
Salina
Gebruikersavatar
Aricon
Amerika-expert
Berichten: 2038
Lid geworden op: 20 nov 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: boven Groningen

Re: Even Voorstellen: Salina86

Bericht door Aricon »

Welkom op het forum!
Leuk dat je hele gezin het Amerika-virus te pakken heeft. :thumbup:
Ik heb geen tips voor je met betrekking tot emigreren naar daar, maar ik wens je veel succes met jullie plannen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer