Even voorstellen: Tommoors

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
Tommoors
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2018, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Even voorstellen: Tommoors

Bericht door Tommoors »

Hallo,

Mijn naam is Tom van Moorselaar en ben op 25 juli 2018 voor het eerst naar Amerika geweest, samen met mijn vrouw, zoon en moeder voor een family reunion.
Het was een wederzien van jewelste en dat heeft 25 jaar geduurd.
We waren neergestreken in the city of Plano, net buiten Dallas Fort Worth (TX), en werden ontvangen met een temperatuur van 112 fahrenheit (44 graden celsius). Je komt naar buiten toe vanaf het vliegveld en riep gelijk: who put the heaters on. Ze moesten erom lachen. Na een verkwikkende duik in de backyard pool, koelde je lekker af. Alleen om het klimaat, wilde we niet weg. Gaandeweg hebben we vrienden gemaakt met de buurt en ze vertelden ons dat ze niet zo gauw bezoek krijgen van Nederlandse mensen en wilde alles weten hoe het is om te leven in Europa. Want ook zij volgen de verrichtingen die zich afspelen in Europa. Ik kan niet meer vertellen dan wat ik al weet. Toen werd mij de vraag gesteld om te wonen en te werken in Amerika. Daar wij een eerstegraads familie hebben wonen, zou het gemakkelijker moeten zijn om in aanmerking te komen van een Green Card en dat mijn oom garant ervoor staat. Hier moet ik even over nadenken.
Dit was in een vogelvlucht mijn ervaring.
Gebruikersavatar
Aricon
Amerika-expert
Berichten: 2038
Lid geworden op: 20 nov 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: boven Groningen

Re: Even voorstellen

Bericht door Aricon »

Welkom op het forum!

Helaas is het niet makkelijk om te emigreren naar Amerika. Je zegt dat je eerstegraads familie hebt worden in Amerika. Een oom valt daar echter niet onder. Heb je daar een partner, ouder(s) of kind(eren) wonen? Dat zijn 1e graads familieleden. En dan kan het nog steeds lang duren voor je kunt verhuizen.
Maar wie weet lukt het op één of andere manier om die kant op te verhuizen. In ieder geval veel succes gewenst!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer