Voorstellen Martijn

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
MartijnB
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2018, 16:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Voorstellen Martijn

Bericht door MartijnB »

Dag allen,

Ik heb al veel rondgestruind op dit forum en ik heb mijzelf nu ook geregistreerd. Ik ben recent afgestudeerd en in de laatste fase van mijn studie in contact gekomen met een Amerikaans onderzoeksinstituut op het gebied van water en overstromingsveiligheid. Ik heb daar gesolliciteerd, een aanbod gekregen en dat geaccepteerd. Een grote stap omdat ik nog nooit in de VS geweest ben, ik ben alleen een paar jaar geleden in Canada geweest. Ondanks dat (of juist daardoor) heb ik er wel heel veel zin in. Ik zal gaan wonen in Baton Rouge, Louisiana. Het zal ongetwijfeld even wennen zijn om in deze hoek van de VS te gaan wonen, maar gelukkig heb ik al wat ervaringen opgedaan omdat ik eerder enkele maanden in Zuid-Afrika gewoond heb.

Inmiddels is de H1B aanvraag goedgekeurd en wil ik zo snel mogelijk na mijn afspraak bij het consulaat vertrekken. Een lastige onzekerheid is de tijd die nodig is om je paspoort weer terug te krijgen. Op dit moment ben ik van plan om iets meer dan een week ruimte te laten tussen de afspraak en mijn vlucht, waardoor ik wel een klein risico loop dat ik vlucht nog om moet boeken, maar langer uitstellen is ook niet wenselijk.

Hoewel ik door mijn toekomstig werkgever goed word ondersteund in de verhuizing, zal ik ongetwijfeld de goede adviezen op dit forum kunnen gebruiken. Hopelijk kan ik ook weer anderen helpen die in de toekomst een vergelijkbare stap gaan maken.

Groet,

Martijn
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Voorstellen Martijn

Bericht door markro »

Hartelijk welkom op het AllesAmerikaforum en heel veel succes gewenst in Amerika.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer