Voorstellen C&L Canada

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
CFLN
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2018, 22:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Voorstellen C&L Canada

Bericht door CFLN »

Hoi hoi,

Wij zijn nieuw hier... CF en LN uit Breda.
Vorig jaar hebben wij een rondreis gemaakt door west Canada (BC en AB) en sindsdien komt het steeds in onze gedachten om daarheen te emigreren.
Het is hier vooral om Amerika te doen, maar heb ook al best wat berichtjes gelezen van (inmiddels) Canadezen! Dus dacht, laat ik me eens aanmelden.

Alles staat nog ontzettend in de kinderschoenen, hebben nog geen enkele actie ondernomen... want waar begin je precies! (bij het aanmelden op dit forum dus! :wink: )
Laatst gewijzigd door CFLN op 30 mei 2018, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
CFLN
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2018, 22:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Voorstellen C&L Canada

Bericht door CFLN »

Gisteren alleen even aangemeld en ons kort voorgesteld. Nu een klein beetje meer informatie.

Zoals gezegd is er nog geen officiele actie ondernomen, willen in de komende week/weken eens op papier zetten wat precies de volgorde is...
Engelse test (al zit daar wel een behoorlijke wachttijd op), visum aanvragen (en op welke manier voor ons het best is), zelf of met een bureau, enzovoorts.

We zijn aan het rondkijken in de omgeving van Calgary, aan de westkant wel te verstaan.
Wellicht 1 van de wijken van Cochrane?
Waarom?... Willen allebei absoluut niet in een grote stad wonen (niet in NL en ook daar niet) maar wel graag in de nabijheid van.
Natuur staat bij ons erg hoog, en vanuit Cochrane zit je dicht bij de Rocky's, en dicht bij Calgary.

Bij het rondkijken is het me al wel opgevallen dat ik niet de eerste persoon ben waar ontzettend veel vraag naar is. Heb alleen een HAVO diploma, verder wel HBO gestudeerd (wel een propedeuse van, maar geen diploma) en heb verder vooral gewerkt als magazijnmedewerker.
In mijn ideale beeld zou ik in Canada aan het werk gaan bij Parcs Canada, al heb ik (nog) geen idee of daar mensen nodig zijn, wat het salaris zou zijn en of ik daar uberhaupt voor in aanmerking zou komen :lol:
Mijn vriendin werkt al jaren als financial administrator, tegenwoordig als senior. Wellicht is het voor ons het best om mijn vriendin als hoofdaanvrager te stellen.
Vervolgens is er naast C & L nog een derde.... onze kleine man van een klein half jaartje oud.

Tips & Tricks? Graag!!
Gebruikersavatar
Aricon
Amerika-expert
Berichten: 2038
Lid geworden op: 20 nov 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: boven Groningen

Re: Voorstellen C&L Canada

Bericht door Aricon »

Welkom op het forum!

Ik kan je niet helpen, maar ik wens je in ieder geval veel succes met je plannen. Er zijn mensen op dit forum die naar Canada zijn verhuisd. Ik geloof dat dat iets makkelijker is dan naar Amerika verhuizen. Maar ik weet dat niet zeker.
Kijk vooral verder op dit forum en stel je vragen in het emigratie deel.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer