Nieuw: Joost en Sandra, bedrijf starten in Amerika.

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
Joost1980
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2017, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 5

Nieuw: Joost en Sandra, bedrijf starten in Amerika.

Bericht door Joost1980 »

Beste Amerika gangers,

Ik stel me graag voor als nieuw lid van dit Forum. ik hoop dat hier veel kennis en kunde zit om ons verder te helpen in ons avontuur. Welk avontuur dan, vragen jullie je natuurlijk af :-).....

We willen (mijn vrouw, ik en twee kids 1&3 jaar oud) in 2018 de overstap gaan maken naar Amerika, hoogstwaarschijnlijk regio Washington / Richmond VA. Mijn vrouw heeft een eigen bedrijf die al bedrijvigheid heeft met Amerika. De volgende stap is een vestiging openen in Amerika. De regio is al bekend maar de rest moeten we nog gaan uitzoeken. Wie kan ons de goede vragen stellen en wie kan ons antwoorden geven? de volgende vragen stellen we ons alvast:

- de eerste jaren zullen we veel uren werken, dus wat zijn de adviezen qua Au Pair of Nanny.
- Visum aanvraag, zal een E2 visum worden, advies voor een goed bureau?
- ervaring met accountants / advocaten?
- goed bedrijf voor verschepen eigendommen?

Dit is pas het begin, er zijn uiteraard heeeeeel veel vragen, maar hoop in ieder geval contacten te leggen met ervaringsdeskundigen :-)

maar voor nu, iedereen een MERRY XMAS gewenst!
Gebruikersavatar
Aricon
Amerika-expert
Berichten: 2038
Lid geworden op: 20 nov 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: boven Groningen

Re: Nieuw: Joost en Sandra, bedrijf starten in Amerika.

Bericht door Aricon »

Hallo, welkom op het forum!

Ik kan je niet helpen met je vragen. Stel ze eens in dit subforum. Dat gaat over emigratie naar Amerika en daar zal je vraag door meer mensen met ervaring gelezen worden.

Veel succes met jullie plannen.
Joost1980
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2017, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Nieuw: Joost en Sandra, bedrijf starten in Amerika.

Bericht door Joost1980 »

Top, dank je wel, ik ga het meteen doen
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Nieuw: Joost en Sandra, bedrijf starten in Amerika.

Bericht door USInsider »

Er is een deelnemer hier die weet heeft van bedrijven starten/overnemen in de US, PBBI.

Maar, een E-2 visa betekent dat je iedere paar jaar moet bewijzen dat je bedrijf nog steeds goed loopt, enz.
Je kunt hier niet "met pensioen" want zodra je niet meer betrokken bent in je bedrijf, wordt je visum niet meer verlengd.
Je bent en blijft een non-immigrant. Dit betekent dat je kinderen de US moeten verlaten zodra ze 21 worden, di. de "age out". Voor hen geen DACA exception ! (Je kunt ze een paar jaar extra geven met een F-1 studie visum.)

Kortom de vraag wordt dan: hebben jullie misschien de mogelijkheid $ 500,000 - Een Miljoen te investeren en daarmee voor een EB-5 visum te gaan ? EB-5 betekent Groene Kaarten voor jullie allemaal.
Heb je die mogelijkheid dan moet je zsm. goed advies inwinnen en een beslissing nemen. De EB-5 optie zou in een komenede immigration reform kunnen verdwijnen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer