Geëmigreerd naar Austin - even voorstellen: Femmes

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
Femmes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2014, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Harderwijk

Geëmigreerd naar Austin - even voorstellen: Femmes

Bericht door Femmes »

Hallo Allemaal,

Ik heb al een tijdje een profiel, maar geloof nog niet voorgesteld. Bij deze dus!

Met ons gezin, bestaande uit mijn man, ikzelf en onze twee kinderen zijn we succesvol half mei geïmmigreerd via een E2 visum. Mijn man heeft een Consultancy bedrijf opgezet, hier in Austin.

Mijn zoontje van bijna 6 jaar, is op school begonnen en mijn dochtertje van bijna drie jaar is nog lekker thuis. Nu ben ik op zoek naar een baan. Ik heb altijd in de marketing/pr gewerkt en wil parttime (2 a 3 dagen) gaan werken. Ook voor vertalingen sta ik open, maar ik weet niet hoeveel ervaring/papieren je hiervoor nodig hebt. Verder sta ik voor ander werk uiteraard ook open, wat te combineren is, met mijn kleine meid.

Zijn er Nederlandse bedrijven hier in de buurt of internationale bedrijven, waar je makkelijker aan een baan komt.

Wie o wie kan mij helpen.

Alvast reuze bedankt voor jullie hulp!
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9253
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Geëmigreerd naar Austin - even voorstellen: Femmes

Bericht door markro »

Een antwoord op jouw vragen heb ik niet, maar welkom op het forum.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Geëmigreerd naar Austin - even voorstellen: Femmes

Bericht door hemmie »

Welkom in Texas!

Parttime werken is volgens mij heel lastig, sommigen doen het wel, maar hebben eerder dan al fulltime gewerkt voor dat bedrijf. Ik ken dus erg weinig expatvrouwen die parttime werken, de meesten werken niet (wel vaak vrijwilligerswerk), of hebben een eigen bedrijfje, en sommigen werken dan toch fulltime. Overigens loop je met (naschoolse) opvang ook vast, dat is volgens mij bijna altijd voor 5 dagen per week, en als je dan maar 2 dagen werkt gooi je dus geld weg voor opvang die je niet nodig hebt. Tijdens de vakantie heb je hetzelfde probleem, kampen zijn altijd 4-5 dagen per week, kan niet per dag. Dan kun je dus beter 4 of 5 dagen per week tijdens schooltijden werken.

Ik ben zelf ook aan het denken wat ik kan gaan doen nu mijn jongste hele dagen naar school gaat (tenminste, als de scholen na de harvey ellende weer open gaan ;-)), maar ga op zoek naar freelance werk of vrijwilligerswerk tijdens schooltijden en misschien wat in het weekend, want anders gaat het niet lukken, of werk ik om de opvang te betalen. Mijn situatie is wel anders, ben door omstandigheden al 10 jaar niet meer aan het werk, dus wie wil mij nog hebben?
Terug in Texas!
Femmes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2014, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Harderwijk

Re: Geëmigreerd naar Austin - even voorstellen: Femmes

Bericht door Femmes »

@hemmie: dank je voor de info. Ik zie ook eigenlijk alleen maar fulltime banen en dat is voor mijn geen optie. Moet dus even iets bedenken/opzetten waarbij ik inderdaad freelance kan gaan werken.

PS: hoe is de situatie bij jou? Ook moeten vertrekken, of heb je geluk gehad. Ik hoop echt het laatste. Veel succes en laat even weten of het goed gaat.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Geëmigreerd naar Austin - even voorstellen: Femmes

Bericht door hemmie »

Onze wijk is droog gebleven, veel geluk gehad. De wijken om ons heen hadden helaas minder geluk, heel veel huizen met flinke waterschade.
Terug in Texas!
Femmes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2014, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Harderwijk

Re: Geëmigreerd naar Austin - even voorstellen: Femmes

Bericht door Femmes »

Oh, wat fijn! Zeker geluk gehad. Waarschijnlijk nog wel zonder stroom, of is dit al op gang?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Geëmigreerd naar Austin - even voorstellen: Femmes

Bericht door hemmie »

Nee hoor, grootste deel van de stad heeft gewoon stroom gehouden, alleen een paar ernstig overstroomde wijken een paar dagen niet. Voor ons alleen wat korte storingen. Ook gewoon de hele tijd internet gehouden. Ik was aangenaam verrast :wink:
Terug in Texas!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer