Hank the freeze komt ook eens om het hoekje kijken

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hankthefreeze
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 aug 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 6

Hank the freeze komt ook eens om het hoekje kijken

Bericht door hankthefreeze »

Hallo allemaal,

Mijn naam is natuurlijk niet echt Hank the Freeze, maar het is wel de naam die ik in de VS gebruik.
Een Franse naam is namelijk nogal lastig uit te spreken door de lui daar, dus besloot ik om het af en toe gemakkelijker te houden aan de kassa.

Mijn introductie:
Ik ben een 26-jarige man met een vriendin uit de VS. Zij woont daar en ik reis dus een aantal keer per jaar daarheen(En zij hier heen) om elkaar te zien.
Het is de bedoeling om uiteindelijk een land te kiezen om samen te gaan wonen, maar dit moet nog even op zich laten wachten.
De kans is groot dat de keus op de VS gaat vallen, aangezien ik me er toch beter thuis voel.

De afgelopen tijden ben ik veel op dit forum geweest om informatie te winnen, maar heb mij nooit geregistreerd. Nu werd het tijd om dit toch eens te veranderen.

Ik hoop ook anderen van informatie te kunnen voorzien en zal natuurlijk zelf ook veel vragen hebben aan de Amerika veteranen.
Voordat ik de uiteindelijke keus maak om in Nederland ontslag te nemen en mijn familie in te lichten van mijn besluit, zal ik nog veel onderzoek doen.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Hank the freeze komt ook eens om het hoekje kijken

Bericht door markro »

Hartelijk welkom bij AllesAmerika en op dit forum.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Hank the freeze komt ook eens om het hoekje kijken

Bericht door Max Kool »

Ik neem dat je familie in ieder geval weet dat jij een Amerikaanse vriendin hebt :roll:

(dus dat jullie je op een gegeven moment "ergens" samen gaan vestigen is niet geheel onverwacht)

Anyway, welkom! :thumbup:
LA, LA, LA....
Gebruikersavatar
hankthefreeze
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 aug 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hank the freeze komt ook eens om het hoekje kijken

Bericht door hankthefreeze »

Max Kool schreef:Ik neem dat je familie in ieder geval weet dat jij een Amerikaanse vriendin hebt :roll:

(dus dat jullie je op een gegeven moment "ergens" samen gaan vestigen is niet geheel onverwacht)

Anyway, welkom! :thumbup:
Dat weten ze inderdaad wel, hehe. Ze hoopten vooral dat we zouden kiezen voor Nederland, vooral door de sociale ondersteuning die in de VS toch wel minder is dan hier.

Ze zijn inmiddels ingelicht en snappen het wel nadat ik mijn plannen had uitgeschreven met alle argumenten. Het blijft natuurlijk lastig.

Dank voor de verwelkoming!
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Hank the freeze komt ook eens om het hoekje kijken

Bericht door Max Kool »

Waar weinig mensen bij stil staan (lijkt het) is dat emigreren naar Nederland net zo lastig of misschien nog wel lastiger is dan emigreren van Nederland naar de VS.
LA, LA, LA....
Gebruikersavatar
hankthefreeze
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 aug 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hank the freeze komt ook eens om het hoekje kijken

Bericht door hankthefreeze »

Daar hadden wij zelfs nog niet eens naar gekeken.
Mijn vriendin studeert nog, dus zou ook niet snel kunnen emigreren. Er zit inderdaad wat in, dat het eigenlijk nog best moeilijk is om hier naartoe te emigreren. Mijn gedachte was dat het gemakkelijk zou zijn, omdat het voor hen mogelijk is om zonder visum naar de Schengen landen te reizen.

Trouwen is dan ook de gemakkelijkste oplossing, dus dan maakt het niet veel uit naar welk land je gaat.

Mijn hoop is nu maar gevestigd op de DV Lottery en anders op het vinden van werk nadat we getrouwd zijn.
Of natuurlijk hopen op de staatsloterij/dat zij de powerball wint :lol:
Maart 2018: Verloofd
Juli 2018: K1 visum aanvraag
Maart 2019: Interview
April 2019: Vertrek naar VS

Aantal staten bezocht: 4
Nog graag te zien: 6
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer