Mijn naam is Inge, afkomstig uit België. Ik ben, net zoals vele anderen hier, USA crazy en zou graag in de toekomst naar Amerika verhuizen en werken!
Nee, dit is geen ingeving van het moment. Ik ben al sinds heel jong gek van Amerika, maar tot nu toe had ik de 'guts' nog niet om effectief werk te maken van een eventuele verhuis naar de US.
Ik heb 8 jaar geleden de kans gehad om als expat in Arizona te gaan werken, en heb die kans toen laten varen (I know, ik zou mezelf kunnen slaan hiervoor) uit angst om alles hier achter te laten en alleen naar het onbekende te vertrekken. Zoals ik ook las in het emigratieverhaal van Dennis, de oprichter van deze site, het was mijn tijd nog niet.
Ik ben er nu wél volledig klaar voor, en heb dan ook meegedaan met de Green Card Lottery. Ik zend ook sollicitatiebrieven uit naar Amerikaanse bedrijven, je weet maar nooit. Fingers crossed.
Ik besef dat ik in een bevoorrechte positie zit, ik ben namelijk flight attendant en heb dus geregeld een (weliswaar zeer kort) verblijf in New York of Washington, maar elke 24u doorgebracht in de US zijn voor mij 24u van puur geluk!
Sinds kort werk ik ook in een systeem waarbij ik 7 weken werk en dan 2 weken thuis ben. Ik maak van die 2 weken gebruik om telkens naar de US te reizen en daar probeer ik zoveel mogelijk 'local' te gaan en de plaatselijke communities te leren kennen en nieuwe contacten te leggen. Ik probeer er gewoon alles uit te halen...
Met mijn job heb ik een speciaal visum voor flying personnel en hierbij krijgen we 'gratis' een toeristenvisum. Enige voordeel hiervan is dat ik de ESTA niet meer hoef te voorzien. ik vraag me af of dit een voor- of nadeel zou zijn bij het eventueel winnen van de Green Card.
Ik had ook gedacht dat het met mijn job redelijk gemakkelijk zou zijn om bij een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij te kunnen gaan werken- eens je een vlieglicensie hebt, gelden deze wereldwijd - maar dit blijkt niet zo. Ik heb eens gesolliciteerd bij een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij, en na 2u alle gegevens ingevuld te hebben op de computer, kreeg ik te horen dat je je work permit zelf in orde moest brengen, zoniet namen ze zelfs geen interviews af. Ik dus naar de Amerikaanse ambassade in België, ik leg m'n situatie uit, krijg ik daar te horen dat zij niets voor mij kunnen doen zolang ik geen concreet contractvoorstel kan voorleggen. Zo geraak je dus geen stap vooruit...
Zijn er eventueel andere flight attendants die hier ervaring mee hebben?
Alle andere tips, verhalen, aanmoedigingen
I want this so bad...
Thanks for listening!
Inge