Verliefd op Amerika

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Rovanice
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2014, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Verliefd op Amerika

Bericht door Rovanice »

Ik was tot voor kort nog nooit in Amerika geweest maar na een prachtige rondreis van 3 weken in West Amerika ben ik verliefd en wil ik niets liever dan weer terug naar dit fantastische land.
Ik ben Veronica 27 jaar en ik heb stiekem nooit van reizen gehouden. Heimwee zorgde er altijd voor dat ik liever thuis was dan dat ik op vakantie ging, maar sinds deze vakantie heb ik nog elke dag heimwee naar Amerika. Voordat wij deze reis gingen maken heb ik enorm veel informatie ingewonnen op dit forum, maar ik heb mijzelf nooit aangemeld om ook mee te praten met alle reizen die iedereen maakte.

Nou hebben mijn vriend en ik besloten dat we het niet bij 1x Amerika laten maar dat we volgend jaar weer terug willen. Een mooie aanleiding om mijzelf nu dus wel aan te melden zodat ik ook mee kan praten en mijn vragen kan stellen.
jillmaeve
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jan 2013, 15:43
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almelo

Re: Verliefd op Amerika

Bericht door jillmaeve »

Heel herkenbaar!
Wij zijn juist wel echte reizigers en hebben al heel veel van de wereld gezien maar hebben nog nooit dit gevoel gehad.
We hebben gewoon echt heimwee naar amerika en zelfs onze kinderen vragen wanneer we weer teruggaan.
Heb normaal anders om juist geen heimwee naar huis.
Helaas zit het er voor ons niet in om elk jaar te gaan.
Ben nu aan het kijken waar we in Europa volgend jaar heen gaan maar nu lijkt alles een stuk minder dan voorheen.
Snap het gevoel dus heel goed...
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Verliefd op Amerika

Bericht door Dbacks2 »

Ik ben een heimwee-kip... moet alles precies tevoren weten EN zeker weten dat ik weer naar huis ga. Na 13 jaar heimwee juist terug naar Amerika zijn we 3 maanden geleden hier definitief gaan wonen. Ondanks dat ik heeeel heeel heeel zeker wist dat dit een goede beslissing was (ik bedoel, niet gaan was een slechter idee, mislukken kun je overal) had ik me ingesteld op veel heimwee en bijbehorende ellende. Had zelfs al een uitgeschreven plan dat ik van mezelf zou moeten volgen....

Heimwee??? Nog geen dag!! (kan nog komen, dat weet ik)

Kan me het gevoel dus heel goed voorstellen.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Verliefd op Amerika

Bericht door moon29 »

Ook wij maakten afgelopen juli/aug onze eerste reis naar Amerika en we herkennen je gevoel!
We willen zo snel mogelijk terug!
Ook wij hebben dit nog nooit gehad. Normaal vinden we het na 2 weken ook wel weer fijn om naar huis te gaan en zijn we hotel/villa/eten etc op vakantie beu. Dit keer wilden we na 3,5 week nog niet terug.....maar het moest.
Daarom zijn de tickets voor volgend jaar inmiddels alweer aangeschaft :D :D :D
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Verliefd op Amerika

Bericht door RiverCola »

Amerika kruipt onder je huid, ook bij ons.

In 2009 waren we er voor het laatst en sindsdien zijn we naar andere landen op reis geweest. Thailand vonden we geweldig bijvoorbeeld, Bangkok geweldige stad, de aardige mensen, de mooie natuur, het lekkere eten. En toen dit jaar weer naar Amerika en voor het eerst een compleet andere regio, een stuk van de Deep South. En opnieuw hadden we weer dat gevoel van toen. Ik weet niet wat het precies is. Amerika inspireert, fascineerd en voelt aan als thuis, maar dan anders.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Verliefd op Amerika

Bericht door Marenko »

Onze eerste keer Amerika duurde 4,5 week, en ik was mijn hele leven (47 jaar) nog nooit langer dan 2 weken van huis geweest. Nooit heimwee, maar ook nooit het gevoel ik wil hier langer blijven. Na 3,5 met de camper te hebben rondgereden dat eerste jaar, bedacht ik mezelf dat ik zo zou kunnen leven. En dan eigenlijk met weinig gelukkig te kunnen zijn. Na die eerste 3 weken besloten we ook dat we het jaar erop wilde en boekte terwijl we nog daar waren de camper voor het jaar erop. Iedere keer als ik weer terug ben heb ik een gevoel van thuiskomen, en voel me tegelijkertijd een beetje verdrietig omdat ik weer dat we over een paar weken weer naar huis moeten. Thuis heb ik heimwee naar Amerika. Dit jaar gaan we voor de 7e keer, en wordt het onze zesde camperreis. De camper voor volgend jaar is al weer geboekt, en ik denk dat zolang het kan wel nog wel een paar keer zullen gaan.
Geen idee hoe het komt, maar het land heeft mij in zijn greep, er is iets waardoor ik me er fijn voel. Dat heb ik nog nooit in een ander land gehad.
petrac
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 21 dec 2013, 19:39
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: hoogezand

Re: Verliefd op Amerika

Bericht door petrac »

Kan mij aansluiten bij de voorgaande berichten, wij zijn ondertussen ook verslaafd/verliefd op het prachtige land.
Wij zijn voor het eerst geweest in 2004 en sindsdien gaan we ieder jaar dus we hebben al best veel gezien.
Het land is zo groot dat er genoeg te zien is en zit ook al weer te denken voor volgend jaar.
Zijn nog maar net weer thuis sinds zondag maar we willen eigenlijk al wel weer terug :thumbup:
Het voelt ieder jaar als thuiskomen
Gebruikersavatar
renaatenmaus
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 aug 2014, 10:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Den Haag

Re: Verliefd op Amerika

Bericht door renaatenmaus »

Ook voor mij geld het zelfde...

Zeg maar smoorverliefd.

En dat terwijl ik de eerste keer in 2011 mee "moest" ik helemaal geen enthousiasme kon creëren voor onze aanstaande reis.
Wat moest ik daar
Maar na anderhalve dag werd ik al beroerd bij de gedachte dat ik op een gegeven moment weer terug naar Nederland moest.
Liefde op het eerste gezicht. :wink:

En over de heimwee, afgelopen zomer mijn 2 oudste kinderen meegenomen naar Florida en mijn dochter van 14 heeft al heimwee naar der moeder en thuis als ze een weekendje weg gaat.
Maar na 3 weken toeven in het heerlijke Amerika wilde zelfs zij niet naar huis.

Resultaat ook mijn 2 oudste kids verliefd
harryvanrooy
Amerikakenner
Berichten: 533
Lid geworden op: 14 jun 2013, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: merksem

Re: Verliefd op Amerika

Bericht door harryvanrooy »

De eerste keer, acht jaar geleden, totaal, :shock: ,wat gebeurt hier?? Was een soort van thuiskomen( ik was 48 jaar) na een dag SF, zei mijn vrouw, jij voelt je hier echt wel thuis, niet. Ik zie het gewoon aan je gezicht. Sindsdien hebben we nog veel beleeft in Amerika, maar dat gevoel gaat nooit meer weg hoor. Ondertussen heeft mijn vrouw ook hetzelfde gevoel na onze laatste trip en, tja, dat zit in je bloed en gaat er volgens ons nooit meer uit. En je kunt het nog altijd aan mijn gezicht zien als ik in Amerika ben :D
harryvanrooy
Amerikakenner
Berichten: 533
Lid geworden op: 14 jun 2013, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: merksem

Re: Verliefd op Amerika

Bericht door harryvanrooy »

En heimwee is nogal zacht uitgedrukt :cry: komt alleen goed als we nog eens kunnen gaan. :wink:
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Verliefd op Amerika

Bericht door Kath90 »

harryvanrooy schreef:En heimwee is nogal zacht uitgedrukt :cry: komt alleen goed als we nog eens kunnen gaan. :wink:


Ik ben het hier zo mee eens! toen ik vorig jaar terug kwam in Nederland na mijn eerste rondreis van 3 weken heb ik de eerste twee dagen chagrijnig op de bank gezeten omdat ik me er gewoon niet toe kon zetten om mezelf weer in het Nederlandse leven te storten
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
willy usa 71
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 okt 2014, 18:25

Re: Verliefd op Amerika

Bericht door willy usa 71 »

Hallo Allemaal,

Ik zit met hetzelfde probleem, heimwee, ben afgelopen zomer in The States geweest, voor de tweede keer overigens,
Ik vond het vreselijk om in Dulles in the plane te stappen, en terug te gaan naar nl. Het aller ergste was dat ik weer moest gaan werken, maar ja zonder werk kan ik 6 juni 15 niet afreizen naar los angeles, Ik hou me al 29 jaar bezig met The States en weet heel erg veel over the United States history, ik ben gek op dit awsome country, en dat zal nooit verdwijnen, ben overigens nieuw op het forum, gr Willy usa 71
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Verliefd op Amerika

Bericht door PSVwally »

Iedere keer als ik weer terug ben heb ik een gevoel van thuiskomen, en voel me tegelijkertijd een beetje verdrietig omdat ik weer dat we over een paar weken weer naar huis moeten. Thuis heb ik heimwee naar Amerika.
amen
AstridenRaoul
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:26
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Maastricht

Re: Verliefd op Amerika

Bericht door AstridenRaoul »

Hier precies hetzelfde! Afgelopen zomer voor de eerste keer geweest. Toen we thuis kwamen meteen volgende zomer geboekt. Maar dat duurt nog zo lang, dus gaan we in februari ook 10 dagen! Voor 2016 ben ik ook al aan het plannen. Super verslavend Amerika!!
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Verliefd op Amerika

Bericht door RiverCola »

willy usa 71 schreef:Hallo Allemaal,

Ik zit met hetzelfde probleem, heimwee, ben afgelopen zomer in The States geweest, voor de tweede keer overigens,
Ik vond het vreselijk om in Dulles in the plane te stappen, en terug te gaan naar nl. Het aller ergste was dat ik weer moest gaan werken, maar ja zonder werk kan ik 6 juni 15 niet afreizen naar los angeles, Ik hou me al 29 jaar bezig met The States en weet heel erg veel over the United States history, ik ben gek op dit awsome country, en dat zal nooit verdwijnen, ben overigens nieuw op het forum, gr Willy usa 71

Heb je nu een variant van ditzelfde bericht in zeker al 5 topics geplaatst?
Rachel43
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jun 2014, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Nijmegen

Re: Verliefd op Amerika

Bericht door Rachel43 »

Heel herkenbaar ! in 2012 voor de eerste keer in het zuidwesten geweest en ik was ronduit chagrijnig toen ik in het vliegtuig naar Nederland moest stappen en vanaf dat ik 'thuis' was wilde ik nog maar 1 ding. Terug naar Amerika !! Dit jaar zijn we in het noordoosten geweest en wederom zit de volgende reis weer in de planning, volgende keer gaan we naar het zuidoosten, ik heb er nu al zo'n zin in maar het kon wel eens 2016 of zelfs 2017 gaan worden. Volgens mij haat je Amerika of het is Liefde op het eerste gezicht en dat laatste is zeker voor ons het geval. Helaas zit ieder jaar gaan er niet in maar we gaan niet meer op andere vakanties om zo snel mogelijk weer naar Amerika te gaan :mrgreen:

Groetjes,
Rachel
Heimwee naar Amerika !
2012 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost Amerika
volgende keer naar Zuidoost, zo snel mogelijk graag ;-)
Free Bird
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 27 apr 2012, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Noord-Brabant

Re: Verliefd op Amerika

Bericht door Free Bird »

Grappig. Ik heb dat helemaal niet.

Ik vind Amerika als vakantieland echt een geweldig land, en probeer er zeker elk jaar naartoe te gaan (ene jaar een roadtrip, ander jaar kortere stedentrip ofzo. Lukt niet elk jaar helaas, maar doe mijn best :)). De natuur is overweldigend, ben heel erg geïnteresseerd in de Amerikaanse (politieke en sociologe) geschiedenis en hou van veel verschillende (Amerikaanse) muziekstijlen en de verhalen en geschiedenis daaromheen.

Maar elke keer als ik daar ben geweest, hoe erg ik het ook naar mijn zin heb en er van geniet, ben ik blij dat ik weer thuis ben in Brabant. En heb ook zeker geen heimwee. Wel zin om weer te gaan, maar zou dat om wat voor reden een paar jaar niet lukken is dat ook geen probleem. Ondanks dat het een westers land is, is het (in mijn ogen) zó anders dan in Nederland op zoveel gebieden (gebruiken, de omgang met elkaar, de mindset, regels en wetten, visie op de wereld, ...). En dat is echt iets waar ik niet aan kan wennen. Zonder aan te geven dat het hier in Europa béter zou zijn, helemaal niet. Gewoon heel anders.

Dat gezegd hebbende vind ik Amerika als vakantieland geweldig, en hoop ik er nog vaak naartoe te kunnen gaan! (Ben net een paar weken terug van 3 weken Zuid-Westen).
willy usa 71
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 okt 2014, 18:25

Re: Verliefd op Amerika

Bericht door willy usa 71 »

Hallo River Cola,
ik ben net zoals jij Amerka liefhebber, ik laat in 5 topics weten dat ik me niet alleen bezig houd met reizen naar de VS, maar dat ik mij vooral bezig hou met hoe is de VS ontstaan, wie waren de Founding Fathers, wie waren de voorgangers van de huidige president Obama, wie waren de VP,s, Ik hou me bezig met de Declaration of Independence, The Constitution of the United States, Civil War, en nog veel meer, ik hou me bezig met alles wat Amerika heeft groot gemaakt Dus heeft iemand vragen over de Unitrd States History vraag ze aan mij Willy usa 71, ik beantwoord ze heel graag gr van Willy usa 71 kenner van The United States History
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Verliefd op Amerika

Bericht door RiverCola »

:offtopic: Daar zijn de topics niet voor bedoeld Willy. Je hebt je toch al voorgesteld in een voorstel-topic? Daar kun je het gewoon bij laten. Ik krijg bijna het idee dat je een grap probeert uit te halen met de leden van het forum, of dat je niet begrijpt hoe een forum eigenlijk werkt. Misschien de regels even doorlezen?
willy usa 71
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 okt 2014, 18:25

Re: Verliefd op Amerika

Bericht door willy usa 71 »

Ik zou het heel erg op prijs stellen, om normaal te reageren op iemand zijn topics, in het Koninkrijk der Nederlanden, mag ik schrijven wat ik wil, als het maar niet kwetsend is, dus ik weet niet wat het probleem is, je hebt hier te maken met een Usa liefhebber net zoals jij, de topics die ik krijg van jou slaan kant noch wal, als je begrijpt wat ik bedoel, Ik ben nieuw dus het is ff wennen voor mij, Ik ben op zoek naar Amerikakenners en niet naar grapjassen, daar kom ik geen steek verder mee.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer