Alwayshappy introduceert zichzelf :)

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alwayshappy
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jun 2014, 16:54
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Delft

Alwayshappy introduceert zichzelf :)

Bericht door Alwayshappy »

Hey!

Ik snuf hier al een tijdje rond en heb al 3 (!) hele posts gemaakt in het ESTA topic. Verder heel veel threads gelezen en er veel informatie uit gehaald. Toch maar even mezelf introduceren :

Wij ( mijn vriend en ik ) gaan 14 juli as een paar weken naar Amerika voor de eerste keer. Voor ons allebei is het een droom die uitkomt. Amerika stond bij ons allebei op nummer 1 als het aankwam op landen die we ooit wouden bezoeken. Ik kijk veel films en series, dus dingen als New York en Hollywood hebben mij altijd geinteresseerd. Ik kan niet wachten bepaalde dingen van favoriete films en series in het echt te zien. Zo gaan we oa naar het huis dat veel is gebruikt in ''Charmed'' in Los Angeles ( al staat het in de serie in San Francisco ).

Onze reis ziet er ongeveer zo uit :

- 9 dagen New York ( waaronder 2 dagtrips naar Washington en Boston )
- 5 dagen Los Angeles ( + 2 excursies die 3 dagen duren naar oa Grand Canyon, Santa Barbara, Las Vegas, Yosemite, etc )
- 4 dagen San Francisco ( +1 excursie die 2 dagen duurt naar Yosemite Park - een bezoekje leek ons niet genoeg, dus nog 2 extra dagen )

In totaal ongeveer 3.5 week weg dus.

Realiseer me dat we nog steeds niet alles gaan zien en dat het schema misschien niet al te praktisch is ( twee kusten tegelijk zien ), maar we komen vast nog vaker in the USA en wouden nu gewoon de grote dingen zien..de dingen waarom we al zo lang dromen over the USA! Hopelijk gaat het ons bevallen. Ik ben nog het meest zenuwachtig over het hele ESTA gebeuren en de strenge controle op vliegvelden daar, maar ik neem aan dat alles goed gaat gezien we geen crimineel verleden hebben en niks dan kleren en wat andere dagelijkse dingetjes ( scheerapparaat, ed ) meenemen :)
Gebruikersavatar
Aricon
Amerika-expert
Berichten: 2038
Lid geworden op: 20 nov 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: boven Groningen

Re: Alwayshappy introduceert zichzelf :)

Bericht door Aricon »

Hallo Alwayshappy, welkom op het forum.

Jullie gaan vast een hele mooie reis maken. Waar ik benieuwd naar ben is hoe jullie de excursies vanuit Los Angeles geregeld hebben. Gaan jullie met een huurauto naar de Grand Canyon? Dat is toch al gauw 9 uur rijden vanuit LA. Of heb je excursies met een bus geboekt?

In ieder geval heel veel plezier gewenst!

O ja, om die ESTA hoef je je echt niet zo druk te maken. Als je niets op je kerfstok hebt en je kunt alle vragen met 'nee' beantwoorden, zullen ze je vast wel binnen laten. :thumbup:
Gebruikersavatar
Alwayshappy
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jun 2014, 16:54
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Delft

Re: Alwayshappy introduceert zichzelf :)

Bericht door Alwayshappy »

Vanuit LA hebben we twee excursies met een bus geboekt. Niet optimaal, maar momenteel het enige haalbare. Mijn vriend heeft wel een rijbewijs, maar al in geen jaren gereden dus hij vond het niet verantwoord om dan in een vreemd land te gaan rijden. En de recensies waren verder goed. Over een paar jaar komen we toch terug, en dan doen we het wat meer in detail in een huurauto :)
Gebruikersavatar
Aricon
Amerika-expert
Berichten: 2038
Lid geworden op: 20 nov 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: boven Groningen

Re: Alwayshappy introduceert zichzelf :)

Bericht door Aricon »

Het is in ieder geval anders dan de meeste mensen hier doen. Leuk! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en ik hoop dat je die na je reis wilt delen.
Gebruikersavatar
Alwayshappy
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jun 2014, 16:54
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Delft

Re: Alwayshappy introduceert zichzelf :)

Bericht door Alwayshappy »

Aricon schreef:Het is in ieder geval anders dan de meeste mensen hier doen. Leuk! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en ik hoop dat je die na je reis wilt delen.
Uiteraard!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer