Hoi iedereen: My Aim

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
My Aim
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2014, 16:56
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: oost-vlaanderen

Hoi iedereen: My Aim

Bericht door My Aim »

Hallo,

Ik ben Lisa, een meisje van 15 jaar oud.
Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik een beroemde actrice wil worden in Amerika, dit wil ik al vanaf ik klein was.
3 van mijn vriendinnen willen ook actrice worden, dus is het plan op ons 18de samen naar Amerika (los angeles) te vertrekken.
Daar willen we graag verder studeren, zodat moest het ons niet lukken we toch nog aan een deftige job geraken.
Nu proberen we in een programma/ film een bijrol te mogen spelen, zodat we ervaring hebben. Binnenkort gaan we ons ook in een toneelclubje inschrijven :D
Ik weet dat de kans klein is dat we in Amerika "doorbreken" maar waar een wil is, is een weg ! :D en als ik iets echt wil, ga ik er ook echt voor :D
Ik hoop dat ik op dit forum veel zal bijleren !! :D :D
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: hoi iedereen !

Bericht door Bennogr »

Niet om je een illusie af te nemen, maar in Amerikaanse theaterkringen (soms cynische mensen) is het grapje: oh, je bent acteur/actrice? Bij welke Starbucks werk je?

Dus makkelijk is het niet. Vooral niet om door te breken in een vreemd land met een heel andere taal (en er zijn maar een beperkt aantal rollen voor mensen met een buitenlands accent).

Maar goed, dromen is goed, ergens voor gaan (wat een prachtig Amerikanisme in het Nederlands toch) is dat ook. Maar de werkelijkheid kan keihard zijn, vooral in de VS.

Desondanks: je bent volgens mij op de goede weg (en een tocht van 1000 km begint met de eerste stap, zoals de Chinezen wijs zeggen). Het zal alleen niet meevallen de hele weg af te leggen en er zullen de nodige beren op die weg verschijnen (of wolven natuurlijk, Roodkapje is niet voor niets een populair sprookje).

Zoals gezegd: succes, doe je best (zo snel mogelijk toneel gaan spelen in Nederland/Belgie) is een goed idee. En werk hard! En vergeet niet ons allemaal uit te nodigen voor het feest bij je eerste Oscar nominatie!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: hoi iedereen !

Bericht door LittlePhoenix »

En ga ook alvast nadenken over hoe jullie op je 18e in Amerika denken te geraken. Kunnen jullie ouders de studies betalen?
My Aim
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2014, 16:56
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: oost-vlaanderen

Re: hoi iedereen !

Bericht door My Aim »

Bennogr schreef:Niet om je een illusie af te nemen, maar in Amerikaanse theaterkringen (soms cynische mensen) is het grapje: oh, je bent acteur/actrice? Bij welke Starbucks werk je?

Dus makkelijk is het niet. Vooral niet om door te breken in een vreemd land met een heel andere taal (en er zijn maar een beperkt aantal rollen voor mensen met een buitenlands accent).

Maar goed, dromen is goed, ergens voor gaan (wat een prachtig Amerikanisme in het Nederlands toch) is dat ook. Maar de werkelijkheid kan keihard zijn, vooral in de VS.

Desondanks: je bent volgens mij op de goede weg (en een tocht van 1000 km begint met de eerste stap, zoals de Chinezen wijs zeggen). Het zal alleen niet meevallen de hele weg af te leggen en er zullen de nodige beren op die weg verschijnen (of wolven natuurlijk, Roodkapje is niet voor niets een populair sprookje).

Zoals gezegd: succes, doe je best (zo snel mogelijk toneel gaan spelen in Nederland/Belgie) is een goed idee. En werk hard! En vergeet niet ons allemaal uit te nodigen voor het feest bij je eerste Oscar nominatie!
Dat grapje heb ik idd al veel gelezen :D
Maar als ik bv. al 1-2 jaar in Amerika woon, moet ik toch ook amerikaans kunnen praten zonder een dat nederlands accent, of leer je dat echt niet af ?
Ik nodig jullie zeker uit bij mijn Oscar nominatie !!! :D
My Aim
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2014, 16:56
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: oost-vlaanderen

Re: hoi iedereen !

Bericht door My Aim »

LittlePhoenix schreef:En ga ook alvast nadenken over hoe jullie op je 18e in Amerika denken te geraken. Kunnen jullie ouders de studies betalen?
Ik denk wel dat mijn ouders mee mijn studies zullen betalen :D
ben er nu ook al voor aan het sparen :D
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: hoi iedereen !

Bericht door Bennogr »

Nogmaals: niet om je te ontmoedigen. Maar mijn zoon doet de technische kant van het theater en zit dus in dat wereldje. Zijn studie bij Carnegie Mellon, met 1 van de grote en bekendste theaterafdelingen in de VS, kostte indertijd (een paar jaar geleden) al meer dan $30.000 per jaar (hij hoefde "maar" de helft te betalen omdat maar weinig mensen decorontwerp en -bouw doen). Dat zal nu al gauw $40.000 per jaar zijn en dat is ZONDER eten, drinken of wonen.

En wat dat Amerikaans betreft: ik heb Engels gestudeerd in Amsterdam en woon al bijna 38 jaar in de VS. Maar ik heb nog altijd een licht accent. Niet dat iedere Nederlander in de VS dat accent niet kwijt kan raken (vaak het omgekeerde, soms spreken ze na een half jaar alleen Nederlands met een Amerikaans accent), maar ik geeft dit gewoon als voorbeeld dat het niet altijd even makkelijk is om een buitenlandse taal echt goed te spreken.

Maar goed, laat je niet tegenhouden, ga gewoon aan de gang en zie wat eruit komt in jouw specifieke geval.

Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
My Aim
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2014, 16:56
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: oost-vlaanderen

Re: hoi iedereen !

Bericht door My Aim »

Bennogr schreef:Nogmaals: niet om je te ontmoedigen. Maar mijn zoon doet de technische kant van het theater en zit dus in dat wereldje. Zijn studie bij Carnegie Mellon, met 1 van de grote en bekendste theaterafdelingen in de VS, kostte indertijd (een paar jaar geleden) al meer dan $30.000 per jaar (hij hoefde "maar" de helft te betalen omdat maar weinig mensen decorontwerp en -bouw doen). Dat zal nu al gauw $40.000 per jaar zijn en dat is ZONDER eten, drinken of wonen.

En wat dat Amerikaans betreft: ik heb Engels gestudeerd in Amsterdam en woon al bijna 38 jaar in de VS. Maar ik heb nog altijd een licht accent. Niet dat iedere Nederlander in de VS dat accent niet kwijt kan raken (vaak het omgekeerde, soms spreken ze na een half jaar alleen Nederlands met een Amerikaans accent), maar ik geeft dit gewoon als voorbeeld dat het niet altijd even makkelijk is om een buitenlandse taal echt goed te spreken.

Maar goed, laat je niet tegenhouden, ga gewoon aan de gang en zie wat eruit komt in jouw specifieke geval.

Succes.
Wow, dat is veel geld ! Maar in Amerika zou ik niet een toneelopleiding willen doen. Liefst iets anders, zodat als het me niet lukt, ik "job plan B" kan worden :D Kost een "normale" opleiding ook zoveel ?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: hoi iedereen !

Bericht door Hockey »

Hallo Lisa, wees welkom hier.
My Aim schreef:Binnenkort gaan we ons ook in een toneelclubje inschrijven
Tip, niet binnenkort doen, nu doen. Als je in de VS wil doorbreken als actrice is acteerervaring van groot belang. Hoe eerder je dat opdoet, hoe beter. En zorg dat je het goed
doet qua Engels, dus hoge cijfers halen bij de lessen Engels.
Nog een tip; weg met het idee van beroemd willen worden. Zorg dat je een goede actrice wordt, dan komt de beroemdheid vanzelf. Dat is hetzelfde probleem met veel kandidaten bij Idols (en dergelijke shows), ze willen beroemd worden zonder dat ze eerst goed willen worden in hun vak.

My Aim schreef:Wow, dat is veel geld ! Maar in Amerika zou ik niet een toneelopleiding willen doen. Liefst iets anders, zodat als het me niet lukt, ik "job plan B" kan worden :D Kost een "normale" opleiding ook zoveel ?
Ja, alle opleidingen zijn duur in de VS voor een buitenlander.

:offtopic: Je hoeft niet een compleet voorgaand bericht te quoten. Gewoon aangeven op wie je reageert is voldoende.
HoNo
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 mar 2014, 16:07
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: hoi iedereen !

Bericht door HoNo »

Lieverd, je bent vijftien jaartjes jong.
Je mag dromen. Je mag een doel hebben. Je mag vragen stellen.

Toen mijn dochter jouw leeftijd had ..... vertelde zij ook ''naar Amerika te gaan''.

Guess what. She did it!
Een dag na haar achttiende verjaardag emigreerde zij, en zij woont nu al ruim zeven jaar in the States.
Zij heeft haar eigen snelgroeiende business en is daarmee succesvol actief in zes staten. Great eh?

Dromen komen soms uit. Maar met dromen alleen kom je er niet, je zal hard moeten werken (en vooral slim).
Maak vooral je school af, en ga voor de hoogst haalbare cijfers.
Doe je best! :thumbup:
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: hoi iedereen !

Bericht door Hockey »

@HoNo, middels welk visum is jouw dochter naar de VS gegaan?
My Aim
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2014, 16:56
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: oost-vlaanderen

Re: hoi iedereen !

Bericht door My Aim »

@Hockey, heb mijn nicht al gebeld, die in die toneelclub zit. Normaal zouden we dan in September kunnen beginnen :D Dank u voor de tips :D

@HoNo, Wow, zeg ! super leuk, dat het jouw dochter gelukt is !
Ik weet dat het met dromen alleen niet zal lukken, vandaar dat ik mij hier ook aangemeld heb.
We zullen er zeker hard voor werken, we zijn nu al volop bezig. Ieder middag, tijdens de pauze zitten we samen alles te bespreken. We hebben al een heel lijstje wat we moeten doen.
graag zouden we ook graag eens meespelen in "de buurtpolitie" (op vtm), hier komt binnenkort een tweede seizoen van en daar zouden we dan graag een bijrolletje in willen meespelen. Dit weekend ga ik dan ook eens een mailtje sturen naar vtm.

:D
MaaikevE1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 mei 2014, 15:49

Re: hoi iedereen !

Bericht door MaaikevE1994 »

@HoNo,

Hoe heeft ze een Green Card op haar achttiende kunnen bemachtigen?!
Zou u misschien wat meer over haar story kunnen vertellen?

Ik ben 20, en ik wil niets liever dan in Amerika wonen en daar mijn dream job waarmaken.
My Aim
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2014, 16:56
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: oost-vlaanderen

Re: hoi iedereen !

Bericht door My Aim »

Kleine update:
We zijn nu aan het rondkijken naar rolletjes voor in tv-series. Helaas was ik juist te laat, maar ze hebben me een site gestuurd waarop ik me kan inschrijven, dus dat gaan we maar eens doen :)
Toneelclubje is er nog niet van gekomen, het is moeilijk om dit samen met school te combineren. Maar als alles goed gaat zullen we begin volgend jaar in een toneelclubje zitten.
Wel oefenen ik iedere dag thuis, door scenes van films na te spelen (samen met mijn vriendinnen die ook actrice willen worden).n Ook oefen we op school, door tegen de leerkrachten eens af en toe te liegen, en ze trappen er altijd in, dus dat is al een goed teken :)

Ik heb het topic ook nog eens doorgelezen en over dat accent is er een beetje verwarring denk ik :) Ik ben niet van Nederland, maar van Belgie. Hebben Belgen niet een minder sterk accent ?
Ik hoop in dit topic dus al onze "vorderingen" te kunnen plaatsen en hopelijk kan ik hier uiteindelijk schrijven dat ik een hoofdrol speel in een top-film ! :D
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: hoi iedereen !

Bericht door USInsider »

Ik wens jullie veel succes met jullie pogingen !

Overigens liegen tegen leraren, is dat een goed idee ?
Als een leraar alles wat een leerling vertelt in twijfel moet gaan trekken, zal er een minder leuke sfeer ontstaan op een school.
Is dat wat jullie willen ? Denk het niet.

De dochter van HoNo is overigens in de US beland door met een US citizen te trouwen.
My Aim
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2014, 16:56
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: oost-vlaanderen

Re: hoi iedereen !

Bericht door My Aim »

USInsider schreef:Ik wens jullie veel succes met jullie pogingen !

Overigens liegen tegen leraren, is dat een goed idee ?
Als een leraar alles wat een leerling vertelt in twijfel moet gaan trekken, zal er een minder leuke sfeer ontstaan op een school.
Is dat wat jullie willen ? Denk het niet.

De dochter van HoNo is overigens in de US beland door met een US citizen te trouwen.
Het is niet zo dat we voortdurend liegen hoor. :)
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: hoi iedereen !

Bericht door Old Faithful »

Gelukkig, dan doe je maar af en toe verkeerde dingen. :mrgreen: :wink:
Groet,

Old Faithful
KH_1998
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 nov 2017, 01:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: hoi iedereen !

Bericht door KH_1998 »

Hoi !

Al ver geraakt?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: hoi iedereen !

Bericht door sanook »

Goed bezig ! Klik voortaan eerst eens bij de eerste post in het topic op de naam van de TopicStarter en kijk wanneer deze voor het laatst hier is geweest. Dan zul je beseffen dat het weinig zin heeft om dit soort reacties te posten !
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer