6foot6 stelt zich voor

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

6foot6 stelt zich voor

Bericht door 6foot6 »

Omdat ik, na tien keer meedoen, dit jaar eindelijk de visalotery ga winnen, heb ik me aangemeld om de laatste vragen die me bezig houden zelf te kunnen stellen.
Mijn Amerika-ervaring is sinds 1994 elk jaar florida en diverse malen zuid-west, noordwest en zuid-oost.
Florida is inmiddels voor ons 14 dagen imitatie van de american way of life.
De reizen in het westen zijn trektochten en bevatten een mengeling van entertainment (disbey,vegas), historie (indians,goldrush, civil war, ghosttowns) en natuur ( favorit sofar bryce canyon)
Wie kan me vertellen waarom ik naar new york zou moeten gaan, behalve dan voor ellis island , ground zero en het vrijheidsbeeld ?
Gebruikersavatar
phillybilly
Amerika-expert
Berichten: 4659
Lid geworden op: 24 okt 2004, 15:13
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Arnhem

Bericht door phillybilly »

Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Bericht door 6foot6 »

Hoewel ik new york nog beschouw als een verplicht nummer dat pas aan bod komt wanneer ik de rest van alle 51 staten heb gezien(oja ik ben ook nog in hawai geweest), lijt mij http://www.bigapplegreeter.org wel een leuke mogelijkheid
Ik heb deze link meteen opgenomen in mijn bookmarks(inderdaad ik gebruik mozzilla) dat zijn dus je faforieten(voor microsoftheulers)
Dit is mijn eerste forum zowiezo dus ik gebruik 1 knop per keer, wat schrijf ik in het veld onderwerp boven dit tekstvlak?
Oja mijn naam is jan, ideze naam stijgt weer in populariteit
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Jan

:welcome: op het forum

Ik hoop voor je dat je dit jaar eindelijk de visalotery wint (de aanhouder wint zeggen ze toch )
Je bent in ieder geval niet iemand die denkt "Goh, Amerika lijkt me wel leuk ik denk dat ik er maar ga wonen".
Je hebt jarenlang in Amerika rondgereisd dus je weet wat je eventueel te wachten staat.

Veel leesplezier op het forum en met jouw ervaring kun je vast veel tips geven

Groetjes Marjon
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jan, welkom op dit forum (en ik vul gewoon niks in in het onderwerpsveld hier boven, is niet echt nodig, tenzij je natuurlijk een topic wilt starten, dan moet je het beestje een naam geven, niet?).

Pfft... al 10 keer meegedaan met de DV Lottery, en nog niet gewonnen.
:( Wat geef jij mij een moed zeg, wij deden nu voor de 1ste keer mee.

Ik ben zelf nog nooit in New York geweest, dus daar kan ik je niks zinnigs over vertellen, ik ken alleen Michigan City (IN) (-> niet echt dé plaats om te wonen) en Chicago (IL) (-> leuk als je van een stad houdt).
Maar er zijn op dit forum mensen genoeg die NY wel kennen. Misschien je vraag eens stellen in dat deel van het forum dat over Reizen gaat?
(er zijn mensen die wegens tijdsgebrek niet alles lezen)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Bericht door Bennogr »

Gewoon rondlopen in New York. En vergeet Brooklyn en Queens niet. Er is een mooi aquarium in Brooklyn-aan-zee, helemaal aan het einde van de subway (ook een interessante Russiche stad daar) Plus een vroeger groot vermaakpark, Coney Island.

In Manhattan: de VN, Empire State building, de kerk van Peter Stuyvesant (2nd. Avenue en 10th Street, heb daar om de hoek gewoond), East Village, West Village (loop van Avenue A aan de oostkant -- Ave. B, C, en D zijn wat gevaarlijker -- naar de Hudson rivier.

In Harlem: de kerken op zondag en de restaurants in de avond (is tegenwoordig redelijk veilig).

In de Bronx: de dierentuin en een heel aardig Italiaans buurtje daar naast (erg veilig!).

In Central park: de dierentuin. Plus natuurlijk de verschillende musea.

In Queens: Science Center, plus de restanten van de World Fair (zie ook de film Men in Black).

In Brooklyn ook niet vergeten: de promenade van Brooklyn Hieghts, mooi gezicht op Manhattan. En loop van Brooklyn over de Brooklyn Bridge naar Manhattan.

Plus natuurlijk Soho en Tribeca (Triangle Below Canal Street), veel kunstenaars.

Als je goed toneel wilt zien tegen schappelijke prijzen: Off Broadway of Off Off Broadway. Pak de Village Voice (gratis) voor lijsten.

Broadway is verschrikkelijk duur, maar wel erg de moeite waard.

Veel plezier.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Bericht door Bennogr »

O ja, neem het pontje naar Staten Island, gaat vlak langs het Vrijheidsbeeld, mooi uitzicht op Manhattan. En niet duur (was 25c, nu waarschijnlijk iets duurder).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bennogr schreef:O ja, neem het pontje naar Staten Island, gaat vlak langs het Vrijheidsbeeld, mooi uitzicht op Manhattan. En niet duur (was 25c, nu waarschijnlijk iets duurder).
Najaar 2005 was deze pont gratis.
Rob
CaroLine
Amerika-expert
Berichten: 1946
Lid geworden op: 13 apr 2004, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Limburg

Bericht door CaroLine »

:welcome: op dit forum en veel leesplezier.
Carola
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer