Forumlid introducties... wie ben jij?

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Gebruikersavatar
lelie
Amerika-expert
Berichten: 5521
Lid geworden op: 23 jan 2005, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Deventer

Bericht door lelie »

Dilsnick schreef:Hey Marloes,

We willen eigenlijk dit jaar 6 weken gaan en dan rond gaan reizen. Welk gedeelte van the states weten we nog niet, maar dat komt ook omdat we nog niet zeker weten of mijn vriendin haar vakantie wel krijgt, die werkt namelijk in de zorg...

Mijn vriendin wou niet naar Florida, omdat ik dat al gezien had. Als het aan mij ligt, ga ik nu ook iets anders bekijken, het is wel een goede optie om je reis te beginnen of te eindigen. Lekker een weekje aan miami beach. :) Florida was btw helemaal te gek en hartstikke mooi en natuurlijk prachtig weer en ik zou er zo weer heen gaan of zelfs wonen, maar als ik dan weer in de US ben, dan ga ik eerst wat anders bekijken. Ik ben er tenslotte niet elk jaar, helaas..

Groetjes Emiel
Oh wat heerlijk, 6 weken rondreizen. Dan heb je inderdaad wel tijd om bv de vakantie af te sluiten met een weekje Miami beach! Lekker hoor.
Ik kan je vriendin ook wel begrijpen, het lijkt mij ook leuker om samen nieuwe dingen te ontdekken.

Maar kan ze wel 6 weken weg straks? Of is dat nog niet zeker?
Ik werk ook in de zorg (doktersassistente) en ik ben blij dat ik het voor elkaar heb gekregen om 4 weken vakantie te nemen.

Groetjes van Marloes
Emiel
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:55
Locatie: Gilze

Bericht door Emiel »

lelie schreef: Oh wat heerlijk, 6 weken rondreizen. Dan heb je inderdaad wel tijd om bv de vakantie af te sluiten met een weekje Miami beach! Lekker hoor.
Ik kan je vriendin ook wel begrijpen, het lijkt mij ook leuker om samen nieuwe dingen te ontdekken.

Maar kan ze wel 6 weken weg straks? Of is dat nog niet zeker?
Ik werk ook in de zorg (doktersassistente) en ik ben blij dat ik het voor elkaar heb gekregen om 4 weken vakantie te nemen.

Groetjes van Marloes
Hey Marloes,

Ja, het is inderdaad veel leuker om samen nieuwe dingen te ontdekken en dat was ook meer de bedoeling van mijn vriendin. Als ik er al aan denk, dan wordt ik al helemaal enthousiast. :D

We zitten eigenlijk een beetje met een probleem, ze heeft nu zowieso 4 weken vakantie gekregen omdat we buiten een bepaalde periode en schoolvakanties gaan. Daar heeft ze wel veel geluk mee dat ze dat al heeft gekregen. Maar ze gaat binnenkort solliciteren om door te mogen studeren voor een hoger niveau. Als ze daarvoor wordt aangenomen, dan begint haar nieuwe opleiding precies in de tijd die wanneer zij haar vakantie heeft gekregen. En je kunt niet meteen je eerste gedeelte van je nieuwe studie al op vakantie gaan. Maar mocht ze niet aangenomen worden (ze is vorige keer afgewezen) of juist voor iets anders kiezen/solliciteren, dan hebben we in elk geval de vakantie al geregeld, dat is namelijk altijd een heel gedoe in de zorg, zoals jij ook wel weet dus. :wink:

Groetjes Emiel

PS: ze heeft nu 4 weken bij voorbaat al gekregen van haar baas, over de andere 2 die ze ook gevraagd heeft, zouden ze het nog gaan hebben.
blomer1
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 jan 2006, 14:51
Locatie: ruurlo

Bericht door blomer1 »

Hallo :lol:

Wij zijn johan(43), Mieke(42), Romy(15) en Robin(14) Blömer uit Ruurlo in de achterhoek.
Dit wordt onze eerste amerikareis. Het was eerst de bedoeling om naar Florida te gaan maar na diverse tips van vrienden en bekenden en dit forum hebben wij besloten om een rondreis te maken in Californie.
De reis gaat beginnen op 4 aug en eindigt op 26 aug 2006.
We wilden eerst in zee gaan met een reisbureau maar hebben toch besloten om alles zelf te regelen tot nu toe bevalt dat uitstekend.

bedankt alvast voor alle tips en aanwijzingen, we hebben door dit forum de reis al iets gewijzigt. :lol: :lol: :wink:

johan
Laatst gewijzigd door blomer1 op 29 jan 2006, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Carola, Emiel en Johan (of ben je Mieke?), van harte welkom op dit forum en bedankt voor het voorstellen. Het is toch wel erg prettig als je een beetje weet met wie je te "doen" hebt...... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Emiel
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:55
Locatie: Gilze

Bericht door Emiel »

Hey Marjan,

geen probleem, ik heb ook het idee dat ik er nu een beetje meer bij hoor. :lol: Anders ben je ook maar zo anoniem als niemand iets van elkaar weet. Ik moet ook zeggen dat ik de sfeer op het forum heel erg prettig vind.

Groetjes Emiel
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Welkom Emiel, Johan en natuurlijk ook Carola :D

Veel plezier op dit gezellige forum.

Marjon
Gebruikersavatar
helena
Amerikafan
Berichten: 327
Lid geworden op: 25 jul 2005, 20:50
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Den Haag

Bericht door helena »

Na maanden rondgekeken te hebben op dit forum en af en toe heel voorzichtig een post geplaatst, (10x teruglezen of het wel goed staat) vind ik het tijd om mezelf ook voor te stellen.
Ik woon in Den Haag, ben getrouwd met een Engelsman, geen kinderen, werkzaam als HR-manager bij een groot landelijk bedrijf.
We komen nu al vele jaren in Amerika in diverse regio's, de laatste jaren zijn we met Kerst en oud en nieuw steeds in Florida en 1x per jaar ga ik met een vriendin een Amerikaanse stad bezoeken, of een (korte) rondreis maken.
Met name New England heeft grote indruk op ons gemaakt, eigenlijk heeft geen streek of stad in Amerika ons ooit teleurgesteld.
Bij toeval kwam ik dit forum tegen, ik had geen ervaring met welk forum dan ook. Nu bezoek ik ook andere fora en ik vind dit een prettig, vriendelijk en zeer beschaafd forum, veel informatie en het valt me op dat een 'vaste kern' veel info verstrekt. Ik ben in ieder geval iedere keer heel nieuwsgierig wat Petra/VS meldt, de reis van Coyote heb ik dagelijks gevolgd en zo zijn er velen van jullie die ik nu herken.
Zo nu weten jullie een beetje wie ik ben. Vragen??
Gebruikersavatar
lelie
Amerika-expert
Berichten: 5521
Lid geworden op: 23 jan 2005, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Deventer

Bericht door lelie »

helena schreef: Nu bezoek ik ook andere fora en ik vind dit een prettig, vriendelijk en zeer beschaafd forum, veel informatie en het valt me op dat een 'vaste kern' veel info verstrekt.
Vind ik ook! Vergeleken met andere fora is het hier heel prettig.

:welcome:

Groetjes van Marloes
Sandy
Amerika-expert
Berichten: 9403
Lid geworden op: 05 mei 2004, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Welkom Helena : ))

Sandy
dolphin
Amerikakenner
Berichten: 542
Lid geworden op: 21 aug 2005, 14:13

Bericht door dolphin »

Ook van mij: :welcome: Helena!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hoi Helena,

ook namens mij welkom op het forum! :welcome: Leuk dat je je even voorstelt.

Ik vind het ook leuk om te lezen dat je mijn reis van afgelopen oktober door het noordoosten gevolgd hebt. Daar moet nog een reisverslag van komen en ik heb mij voorgenomen hier heel binnenkort mee te beginnen. Zodra die af is of deels online staat zal ik het hier melden zodat je alles nog eens kunt "meebeleven". :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Jasmino
Amerika-expert
Berichten: 7090
Lid geworden op: 15 mar 2004, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wat leuk dat er steeds meer enthousiastelingen bij het forum komen, en ook leuk om te lezen dat jullie je even voorstellen!

Ik beleef erg veel plezier aan dit forum, en ik hoop dat jullie dat ook doen.

Dus:
Carla, Anneli, Marije, Emiel, Carola, Johan en Helena: Welkom!

:welcome:

Groetjes
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
elf_md
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jul 2004, 15:07

Bericht door elf_md »

Hallo allemaal,

Ik sluip al een tijdje rond op het forum, maar nu mijn eerste reis naar de USA gepland is, is het tijd om me voor te stellen... Ik ben 24, woon in Antwerpen en in oktober 2006 (nog ver weg, ik weet het) ga ik voor 2,5 week naar New England.

Groetjes,
Tine
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hoi Tine,

leuk dat je je nu ook even voorstelt.

Ik lees dat je in oktober naar New England gaat. Ga je voor de Fall Foliage? Moet haast wel als je in die tijd naar New England gaat. :wink: :D

Als je vragen hierover hebt, stel ze gerust. Mijn reisverslag over mijn trip van afgelopen oktober komt binnenkort online en wie weet haal je daar ook nog wel wat tips uit.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Astridusa
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:39
Locatie: Ohio

Ik ben

Bericht door Astridusa »

Astrid, woonachtig te Westerville Ohio sinds juni 2004. Hier gekomen door het werk van manlief, we hebben 3 kinderen van 8,4 en bijna 1 (nog 6 dagen)

In principe zijn we voor 3 jaar hier maar het project waar manlief op werkt lijkt uit te lopen plus hij kan hierna ook hier nog aan de slag dus waarschijnlijk en hopelijk blijven we langer.

Mijn ervaring met de verhuizing naar de States zijn positief. We hebben heel snel ons draai gevonden. Ohio is natuurlijk niet een "flitsende" staat in de meeste ogen maar super prettig om te wonen, de mensen om ons heen (meeste) amerikaans erg vriendelijk en behulpzaam. Tuurlijk zijn er cultuurverschillen maar dat is een vd factoren die het wonen in het buitenland zo interessant maakt!
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Astrid,

Leuk, zo'n positieve introductie!! Ik denk, dat je eigen houding voornamelijk bepaalt wat voor ervaring een verhuizing naar het buitenland is. Welkom op dit forum!!!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Castarah
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2005, 17:32
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Castarah »

Welkom Astrid!

Wat ontzettend toevallig dat, of all places, jij ook in Westerville Ohio zit.
Heb daar het afgelopen half jaar gewoond, woon er nog steeds trouwens, maar ga over 3 weken naar huis.

Hoelang wonen jullie hier al?
Na 8 maanden Amerika weer terug in NL.
Astridusa
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:39
Locatie: Ohio

Bericht door Astridusa »

Castarah schreef:Welkom Astrid!

Wat ontzettend toevallig dat, of all places, jij ook in Westerville Ohio zit.
Heb daar het afgelopen half jaar gewoond, woon er nog steeds trouwens, maar ga over 3 weken naar huis.

Hoelang wonen jullie hier al?
Dat is wel heel erg toevallig ja!!!! Wij zijn hier sinds juni 2004
Stom idee dat jij ernstig dichtbij nu ook op dit forum zit!!!!
Hoe kom je hier terecht?
Astridusa
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:39
Locatie: Ohio

Bericht door Astridusa »

Aha je zit op Otterbein!!! Leuk joh...Had ik eerder moeten weten had je een bakkie kunnen komen doen!!!!
Castarah
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2005, 17:32
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Castarah »

Inderdaad ja, Otterbein.

Jammer dat we dit niet eerder wisten... af en toe Nederlands contact was erg leuk geweest (alhoewel er nu een ander Nederlands meisje ook hier is, maar die is er pas vanaf januari en ik ben hier al sinds begin september).


Toch jammer van dat bakkie ;) had ik eerder moeten weten.. :D
Na 8 maanden Amerika weer terug in NL.
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer