Forumlid introducties... wie ben jij?

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Berichten: 6405
Lid geworden op: 05 sep 2003, 10:34
Locatie: Louisville, KY
Contacteer:

Forumlid introducties... wie ben jij?

Bericht door Dennis »

Noot van Dennis: dit is een oud onderwerp en is gesloten. Je kunt je nu voorstellen in dit forum door je eigen draadje te starten.

Naar aanleiding van de aanmelding van een aantal nieuwe leden de laatste dagen ben ik weer eens nieuwsgierig geworden: wie ben jij en wat zijn jouw ervaringen met de Verenigde Staten?

Dit onderwerp is dus bedoeld om jezelf voor te stellen aan de andere gebruikers, om uit de doeken te doen waarom de VS jou fascineert, en om te vertellen of jij al in de VS geweest bent en zo ja, hoe vaak en waarheen en wat je favoriete plek(ken) zijn.

Als je wilt weten wat ik hierover te melden heb, kun je mijn profiel op de redacteurspagina bekijken...
Laatst gewijzigd door Dennis op 29 dec 2007, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Dutch
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 18 sep 2003, 20:49
Contacteer:

Bericht door Dutch »

Zo te zien ben ik de eerste, maar de vraag is dan ook net vandaag gesteld.

Ik, of eigenlijk wij, Joke en Michel, zijn voor het eerst in 1992 naar Amerika gegaan. De achtergrond voor deze reis was de liefde voor Amerikaanse auto's, de Corvette in het bijzonder.
Wij zijn toen een week in Clearwater Beach geweest (een aanrader!) en een week in Miami.
De jaren daarna is het er eigenlijk niet meer van gekomen.
Tot vorig jaar. Toen was er de mogelijkheid, en werd het reisdoel Bowling Green (Het Corvettemuseum en de fabriek)
In Bowling Green hebben we fantastische mensen ontmoet, waar we nog steeds bijna dagelijks contact mee hebben.
Dus dit jaar weer terug. Eerst weer met een gedeelte van de groep bij het museum afgesproken, toen met een stel meegeweest naar hun huis in South Carolina en toen naar een ander stel die niet naar het museum konden komen. Die wonen in Louisianna, dat was weer een tweedaagse trip. Daar zijn we een week gebleven, hebben met de rest van hun familie kennis gemaakt en ook weer een fantastische tijd gehad.
Dus eigenlijk is het zo, dat onze grote liefde voor het land meer iets is van onze grote liefde voor de mensen die we daar ontmoet hebben.
En daarnaast natuurlijk ook, dat daar een auto niet alleen als een vieze milieuvervuiler gezien wordt, maar ook als iets, wat mooi kan zijn.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tja, ik heb al wat onderaan mijn berichtjes staan over mezelf, maar ik woon dus al bijna 20 jaar in de VS en heb er nog geen dag spijt van gehad.

Gek genoeg was ik heel anti-Amerika voor ik hierheen verhuisde. Mijn vader kreeg echter een baan bij de Wereld Bank en zodra ik mijn eerste zomer hier had doorgebracht, was ik verkocht. Dus maakte ik het laatste jaar van mijn studie af en kwam weer bij mijn ouders wonen (geen gemakkelijke beslissing na 4 jaar zelfstandig wonen).

Ik werd reisagente en heb als zodanig heel wat van de VS gezien. Ik ben in de meeste grote steden geweest en een heel groot deel van het zuidoosten, noordoosten en nu recentelijk het zuidwesten.

Het land blijft mijn belangstelling houden en hoe meer ik leer (met mijn kinderen mee) over de geschiedenis en hoe meer ik ontdek kwa natuur, hoe liever het me is. Ik ben sinds 1999 Amerikaanse, maar ontzettend trots op mijn Nederlandse afkomst en mijn kinderen en man spreken dan ook Nederlands, zo goed en zo kwaad als het gaat.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
yvonne
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 sep 2003, 19:25
Locatie: utrecht

Bericht door yvonne »

:mrgreen: dit jaar ga ik voor de derde keer naar Amerika, de eerste keer landde we in canada, waar we direct door Amerika inreden, het was het jaar van de ondergang van de twin towers, we boekten 10 september.
Het tweede jaar, vorig jaar was het jaar van de sniper, weer hadden we geboekt voor oktober en jahoor het was weer raak, ondanks deze tegenslagen voor Amerika hebben we een fantastisch vacantie gehad, we huren in een vacantie een auto en trekken van dorp naar dorp, van motel naar diner..geen grote steden voor ons, het twee jaar landen we in Newton, dit jaar in oktober..isabell is net weer rustig landen we in atlanta.
Ik ben gek op Amerika- de mensen- de natuur- de indian summers- de auto ( en ben sinds ruim een jaar in bezit van een heerlijke buick regal..)
Vorig jaar nog een schildpad op een drukke weg gevonden, ze kon niet mee naar huis, we hebben een goed adres voor haar gevonden en noemde haar naar haar vindplaats Virginia....
met een flinke prijs....zou ik het liefst 6 maanden per jaar in de u.s. willen wonen.
jobe
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 sep 2003, 10:52
Locatie: Bree, Belgie

Bericht door jobe »

Mijn hobby is skateboarden en de roots van het skaten ligt in California, dus was het een dream come true om eens naar de states te gaan en van deze cultuur iets te ontdekken.

Ben ondertussen al 3x in de states geweest; de eerste keer was dus de bekende Westelijke route (Frisco, L.A., Vegas & de parken waar ik zeer van onder de indruk was)(2000), tweede reis richting states was een Noord-oostelijke rondrit + Canada (N.Y.C, Wash.,D.C., Toronto, Niagara Falls,...)(Juli 2002) en de derde reis richting states hebben we net achter de rug, we hebben een week in N.Y.C doorgebracht en een week in Las Vegas (lijkt lang maar er is zoveel te zien & te beleven)!

De eerste plannen voor de volgende reis liggen al op tafel, we zouden nu eens de kleinere en minder bekende natuurparken in het Westen willen ontdekken, deze reis staat gepland voor zomer 2005 dus we hebben nog wel wat tijd om een ideale route uit te stippelen.
eaglelgae
Amerikakenner
Berichten: 508
Lid geworden op: 16 sep 2003, 16:08
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: almere
Contacteer:

introductie

Bericht door eaglelgae »

Ik ben Anneke. Door een persoonlijk noodlot kwam ik in contact met mensen in Olympic National Park, WA, in 1999. In 2001 kreeg ik de kans deze mensen te ontmoeten en te backpacken door dat gebied en het zuidwesten van Canada, o.a. Seattle, O.N.P., Victoria, Vancouver, Yoho NP, Banff NP, Jasper NP, Edmonton, Calgary, Chiliwack. Prachtige reis. In 2002 terug naar Canada om een maand rond Toronto, London, Niagara Falls en Lake Huron te verblijven bij Nederlandse 2e en 3e generatie migranten. Ook heel speciaal. 2003, afgelopen zomer, 2,5 maand gewerkt in Olympic National Park als een backcountry ranger in het Hoh Rain Forest. De beste ervaring van mijn leven. Ik ben van plan om de volgende zomer hetzelfde te gaan doen als ik een visa kan krijgen. Anders ga ik zeker terug, maar dan meer rondreizen in het westen van de states.
Op het moment studeer ik culturele antropologie en het lijkt me heel leuk om later aan een antropoloog in een nationaal park te gaan werken.
Ik zie dat er al veel mensen heel interessante ervaringen hebben opgedaan waar ik veel van kan leren. Hartstikke leuk!
Groetjes, Anneke
ElsOnline77
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 okt 2003, 12:27
Locatie: Regio Lier, België
Contacteer:

Bericht door ElsOnline77 »

Hallo iedereen, ik ben Els, geboren in 1977 en al van zolang ik me kan herinneren helemaal GEK van de VS. Vraag me niet waarom of hoe dat kwam, want dat weet ik zelf ook nog niet.
In mijn tienerjaren had ik doodgraag een jaartje naar de VS gegaan als uitwisselstudente, maar mijn mammie en pappie hadden daar de centjes niet voor. En ik zelf ook niet (uiteraard)
Dus was het pas in Oktober 1998 dat ik voor de eerste maal op het vliegtuig stapte richting VS, met name naar Orlando, FL. And what can I say?! A dream come true! Ik werd door dat reisje alleen maar nog meer verliefd op dat landje. In April 1999 ging ik richting West-Virginia, om eindelijk kennis te maken met een vriendin waar ik al enkele jaren met correspondeerde. December 1999 terug naar WV om er het jaar 2000 in te luiden en daarna naar Orlando, FL voor enkele dagen en dan door naar Del Ray Beach, FL. April 2001 naar DC en opnieuw WV (ken ik ondertussen al wel mijn weg hoor, haha). En de laatste x naar LA (september 2002), met een ongeplande mini-trip naar Las Vegas.
Dit jaar jammer genoeg niet kunnen gaan (verdorie!), maar volgend jaar zeker terug!!!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hallo allemaal, mijn echte naam is Roland, geboren in 1970. In 1982 ging ik als 11-jarige voor het eerst, samen met mijn ouders en zusje, naar Amerika. We verbleven 4 weken in Californië o.a. bij onze familie. Wat heb ik toen genoten. We hebben vele parken bezocht en meegeholpen op de grote boerderij (farm) die mijn oom en tante destijds hadden. Toen we uiteindelijk na 4 weken terug moesten naar Nederland heb ik moord en brand geschreeuwd omdat ik zo graag wilde blijven. Dat ging natuurlijk niet, maar ik nam mij voor om hier absoluut een keer terug te keren.

Dat werd pas 11 jaar later. De reden dat het zo lang duurde was eigenlijk heel simpel....vriendinnetjes....en dan moet je toch een keus maken... In 1993 kreeg ik de kans om een maand lang naar Amerika te gaan en mijn oom te helpen bij het rooien van zijn Walnootbomen. De boerderij werd verhuurd en mijn oom en tante waren begonnen met het kweken van Walnoten. Normaal gesproken worden deze bomen machinaal gerooid maar omdat ze daar nog te jong voor waren hebben wij alle bomen met de hand gerooid. Een hele klus maar gelukkig kon ik ook nog enkele dagen met een huurauto erop uit om van Californië te genieten.

In 1999 ben ik zelfs 2x naar Amerika geweest. In januari voor het eerst om een bezoek van 2 weken aan mijn zus te brengen in Massachusetts. In december van dat jaar zijn we met z'n zessen (vader, moeder, broer, zusje en haar vriend en ikzelf) weer naar mijn zus in Amerika geweest. Ditmaal omdat mijn zus ging trouwen in Amerika. Hoewel we nu maar 1 week bleven hebben we enorm genoten van New England (en de trouwerij natuurlijk...)

In 2000 ben ik alleen 3 weken naar het zuid-westen van Amerika geweest. Tijdens deze 3 weken ben ik o.a. naar diverse Nat. Parken en San Fransisco en Las Vegas geweest. Alweer een geweldig ervaring.

In 2001 ben ik wederom naar het zuid-westen geweest. Ditmaal samen met mijn broer en zijn vrouw. Door al mijn verhalen en zijn eerste trip in 1999 was mijn broer ook gek op Amerika geworden. In ruim 3 weken zijn we o.a. naar Joshua Tree NP, Grand Canyon NP, Las Vegas, Sequoia NP, Yosemite NP, San Francisco en Los Angeles geweest. Vooral de rit langs de kust van S.F. naar L.A. was absoluut fantastisch.

Naarmate ik vaker in Amerika kwam, voelde ik steeds meer de drang om er elk jaar naar toe te gaan. In 2002 ben weer alleen geweest. Ditmaal voor 4 weken en heb ik een uitgebreide route door het zuid-westen gedaan en ben ik zelfs helemaal naar Yellowstone NP in Wyoming geweest. (Zie voor een uitgebreid verslag op mijn eigen website).

Dit jaar wilde ik het oosten wel eens verkennen en ben ik in 3 weken tijd in 16 staten aan de oostkant van Amerika geweest. Hoogtepunten waren o.a. Washington DC, Shenandoah NP, Florida, Atlanta, Niagara Falls, Boston en New York. (Ook dit verslag is terug te vinden op mijn eigen website).

Je kunt wel stellen dat ik helemaal gek van Amerika ben. Zolang ik de kans heb wil ik proberen er elk jaar naar toe te gaan. Waarom? Omdat het land mij een enorm gevoel van vrijheid geeft. Waar anders kun je uren rijden en toch maar enkele tegenliggers tegenkomen? Ook de natuur vind ik prachtig in Amerika. Zo stond ik vorig jaar in de sneeuw en een kleine week later in de zinderende hitte van Death Valley. Geweldig !!
Maar ook het leven van de Amerikanen spreekt mij erg aan. Hoewel ik het met veel dingen in Amerika lang niet eens ben, heeft Amerika mijn hart absoluut veroverd sinds ik er in 1982 voor het eerst geweest ben.

Groet,

Roland
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Berichten: 6405
Lid geworden op: 05 sep 2003, 10:34
Locatie: Louisville, KY
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Zijn er nog anderen die zich graag willen voorstellen? Het is geweldig om te lezen wat de mensen hierboven met de VS hebben, dus ik zou zeggen: laat je niet onbetuigd en vertel ons wat jouw binding met de VS is! Het heeft voor jou ook meteen als voordeel dat de andere forumleden meer over je weten en dus sneller een gezellig gesprek zullen beginnen.

Dus: doe mee! :D
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
hroolvink
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 27 okt 2003, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 30

USA

Bericht door hroolvink »

Ik ben Harrie en kom sinds 1988 regelmatig in de USA. Over twee weken begin ik mijn zoveelste vakantie naar de States. Ditmaal een korte van 10 dagen die me naar Utah, Arizona en Nevada voert. Natuurlijk besluiten we met Las Vegas. De stad waar ik in 1988 met een rot gang door heenreed omdat ik het geweldige kitsch vond (vergeef me ik wist toen niet beter).
Wat fascineert me in dit land? De geweldige natuur die enorm afwisselend is. Zoals een andere schrijver al meldde: 's morgens sta je in Death Valley te zweten en 's avonds is het mogelijk om in de sneeuw te staan. Of wat dacht je van een bezoek in oktober aan het Yellowstone Park waar de bisons met rijp in hun vacht rondlopen omdat het gevroren heeft de afgelopen nacht. Of wachten op Old Faithfull die helaas wegens een recente aardbeving niet meer op regelmatige tijden spuit?
En niet te vergeten het weinig bezochtte South Dakota met het Badlands National Park, Mt. Rushmore en het in mijn optiek geniale Crazy Horse Memorial. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Mvrgr en altijd bereid anderen te helpen met hun vragen.
fxr1985
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 okt 2003, 15:59
Contacteer:

USA

Bericht door fxr1985 »

Ik ben Marc, 33 jaar en net terug van een 2-jarig verblijf in Chicago. In het verleden eigenlijk nooit iets met Amerika gehad (behalve Alaska, zie verderop), maar toen mijn baas me vroeg om een tijd in Amerika te gaan wonen geen moment getwijfeld. We (mijn vriendin en ik) zijn begin dit jaar weer teruggekomen naar Nederland, nu ga ik nog regelmatig op en neer naar Amerika, ik vertrek bijvoorbeeld dit weekend weer voor 2 weken naar Chicago.
Ik zat er natuurlijk voor mijn werk, maar in de weekenden en vakanties hebben we uitgebreid rondgetrokken in Amerika. Onlangs de kaart nog eens even bekeken, toen bleek dat we in totaal 22 staten bezocht hebben gedurende die 2 jaar (en daarnaast nog op vakantie geweest naar Canada).
We zijn naar oa New York, San Francisco, Las Vegas, Indianapolis (F1), Yellowstone, Grand Teton, Mount Rushmore, Badlands, Grand Canyon en Rocky Mountains geweest. De grote steden waren leuk om mee te maken (met name NY), maar mijn voorkeur ging toch uit naar de uitgestrekte nationale parken. Hiking en kamperen in de backcountry van die parken, vrijwel geen andere mensen, de rust en de uitgestrektheid zijn indrukwekkend. Als je dan ook nog een keer onverwacht oog in oog komt te staan met een grizzly beer in Yellowstone of met een zwarte beer in de het noorden van Minnesota (Vouageurs Nat. Park) besef je dat er nog echte 'wilderness' bestaat.
In mei 2004 gaan we als het goed is de 23e staat aan onze lijst toevoegen: Alaska. Dit was altijd al een droom en gaat volgend jaar werkelijkheid worden. Bijna 4 weken rondtrekken door Alaska en Yukon, kan eigenlijk al niet meer wachten tot het zover is......
Ook nog minpunten.....toch wel, mijn vooroordeel over de mensen is vaak bevestigd (met name in de grote steden), ik vond ze vaak onpersoonlijk en 'nep', uitzonderingen daargelaten uiteraard. Dat het een land van fast-food is werd ook duidelijk, op de meest onmogelijke plekken kom je een vestiging van een of andere hamburgergigant tegen.
Verder was het een geweldige ervaring, zal er zeker nog vaker terugkomen, zeker gezien het feit dat ik door het grote aantal miles nog gratis tickets tegoed heb :D
You can't steal second base without leaving first
yammie
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2003, 19:35
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door yammie »

Hoi, mijn naam is Yam-Lang, yammie for short. Mijn enige binding met Amerika is dat mijn oom met zijn familie jaren geleden erheen verhuisd is. En bij toeval zijn zij neergestreken in New York City. Vooral de laatste jaren ben ik meer interesse gaan tonen voor deze fantastische wereldstad. Vooral door al die tv series die zich voornamelijk allemaal in NYC afspelen.

In mei 2001 was mijn droom eindelijk uitgekomen. Bij aankomst op het Jonh F. Kenndy Airport valt meteen op hoe bloedserieus de mensen van Immigration en Customs te werk gaan. Gelukkig ging alles goed. Vergeleken met de Nederlandse collega's liepen de agenten daar veel strakker in het pak en droegen ze bijna allemaal een wapen.

Nadat ik alle formaliteiten afgehandeld had, kon mijn avontuur eindelijk beginnen in NYC. Ik werd opgewacht en afgehaald door mijn tante en mijn nicht in de grote hal. Eerlijk gezegd was het de eerste keer in mijn leven dat ik ze zag. Al gauw zat ik in de auto en gingen we richting Brooklyn, waar mijn oom en tante wonen. Buiten was het heerlijk, een graad of 20, niet al te koud en niet al te warm. Uiteraard in celcius!

Tijdens het rijden kreeg ik wel een soort gevoel alsof ik in België reed, maar dan met veel rijbanen en veel grote Amerikaanse bakken links en rechts van me. Net als in België zie je dat de staat van de wegen erg slecht is.

Hoewel ik maar een weekje daar op vakantie was, ben ik toch nog op veel plekken geweest. Zo ben ik nog op het terrein geweest waar ooit het WTC stond. Ik heb trouwens nog een boek gekocht in gebouw 5 van het WTC, zelfs de bon heb ik nog ergens liggen. Verder ben ik nog heel even door Central Park gelopen, op Times square geweest, de plaatselijke army base Fort Drum bezocht, op de vliegdekschip USS John F. Kennedy geweest tijdens de Fleet week, de controle kamer van MTA (Metro) bezocht, broadway show Les Miserable gezien, Chinatown bezocht en een bezoekje gebracht aan de Harley Davidson cafe/restaurant.

Eén van de dingen die ik niet gedaan heb, en waar ik nog spijt van heb is dat ik destijds niet naar het bovendek ben gegaan van het WTC. Ik stond namelijk samen met mijn oom met boodschappen in onze handen en er stonden toen best wel veel mensen in de rij. Dus besloot ik maar dat ik een andere keer de bovendek zou bezoeken. Maar ja, op 11 september gingen de torens verloren, vandaar dat ik nog spijt van heb.

Het is alweer twee jaar geleden, en nog steeds verlang ik om weer terug te gaan naar NYC. Ik hoop dat ik volgend jaar weer de kans krijg om de andere plekken die ik nog niet bezocht heb te gaan bezoeken.


Yam-Lang Lee
Redneck
Amerikakenner
Berichten: 721
Lid geworden op: 17 okt 2003, 05:00
Locatie: GA, USA

Bericht door Redneck »

Howdy!

Ik ben Redneck en woon sinds 1 November 2001 in Georgia. Dat geeft meteen een verklaring voor mijn nickname. :wink: De reden van mijn vertrek uit Nederland was om, met een K-1 (fiancé) visum op zak, in de V.S. te trouwen met de vrouw die ik in 1999, via Internet, heb leren kennen. Dat dit de nodige voeten in de aarde heeft gehad, zal ik wel niet uit hoeven te leggen? Vooral niet als je beseft dat ik het visum kreeg op 4 September 2001. Momenteel ben ik opgeklommen tot de rang van "Conditional Permanent Resident" en volgend jaar Juni wordt dat "Permanent Resident". Of ik ooit "citizen" wil worden, kan ik met geen mogelijkheid zeggen.

Hoewel ik altijd een grote belangstelling heb gehad voor de V.S., is het niet zo dat ik blind was voor de mindere kanten van het land voor ik hierheen kwam. Om een paar zaken te noemen: de slechte sociale voorzieningen (b.v. ruim 41 miljoen Amerikanen hebben geen ziektekostenverzekering en nog eens 40 miljoen mèèr hebben voor korte of langere tijd geen ziektekostenverzekering gehad in de afgelopen 2 jaar), het relatief grote aantal analfabeten en het bijna geheel ontbreken van werknemerbescherming.

Natuurlijk realiseer ik mij heel goed dat geen land ter wereld perfect is. Mijn opmerking is dan ook voornamelijk bedoeld om ook de "achterzijde" van het vakantieland USA aan te stippen. Alle lovende woorden ten spijt, op vakantie zijn in een land is iets heel anders dan er wonen.

Wat mij altijd verwonderd heeft toen ik nog in Nederland verbleef, is de voorliefde van zoveel vakantiegangers om de geijkte plaatsen in de V.S. te bezoeken: de Westkust met name Californië, New York en Florida. Ook op dit forum is die trend terug te vinden. Het zal wel te maken hebben met het feit dat dit het Amerika is dat men verwacht omdat men het kent van film en tv?

Hoe het ook zij, het lijkt mij leuk om hier zo nu en dan mee te praten.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Hydrotherion
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 okt 2003, 01:02
Locatie: Kempen,Belgie

Bericht door Hydrotherion »

Hey mijn naam is Kuang, 25 jaar en al vier jaar achter mekaar elke zomer naar NY geweest. Ik ben crazy over New York en ben momenteel een laatste hand aan het leggen aan een nederlandstalige website over New York! :wink:
Dino
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 okt 2003, 22:09

Bericht door Dino »

Hallo, normaal ben ik niet gewend mijn echte naam op forums bekend te maken, maar voor jullie wil ik een uitzondering maken ;) Mijn echte naam is Koen, geboren op 4 maart 1981 in Gent.

Mijn Amerika-avontuur begon eigenlijk ergens in Oktober 2002 toen de Hogeschool Gent, waar ik een graduaatsopleiding informatica volg, ons de mogelijkheid aanbood om voor 600 euro een week naar New York te gaan.
Op zich is 600 euro een smak geld, zeker voor een student, maar als je ziet wat je er voor terugkrijgt was dit een echte buitenkans en dat wou ik zeker eens meemaken. Heel vreemd eigenlijk want ik was (ben) fel tegen Amerika gekant, zeker op het gebied van hun aggressieve buitelandse politiek en de arrogantie en egoisme die ze uitstralen ten opzichte van andere landen. "Als je niet luistert gooien we bommen op uwen kop". Na mijn bezoek aan NY heb ik mijn mening hierover wel moeten herzien.

De reis zelf ging door van 28 februari 2003 tot 7 maart 2003. We waren met een groep van 60 personen. Stel je natuurlijk niet voor da we daar braaf aan het handje van de leerkrachten (4 in totaal) moesten lopen.
De leerkrachten hadden een reisprogramma opgesteld en je was volledig vrij om hier al dan niet aan deel te nemen. Het merendeel ben ik toch mee geweest met de groep om de belangrijkste dingen te zien.

Na deze reis wist ik dat ik er ooit zou terug keren, en in 2004 is het zover back to NY ! Het kan niet snel genoeg februari 2004 zijn :)

Als de financien en andere omstandigheden het toelaten, en wie weet wat de toekomst brengt, zou ik graag nog een hele hoop andere zaken bezoeken in de VS. Het zijn misschien clichés: Grand Canyon, Death Valley, Vegas, LA, Chicago, Route 66 afrijden,......

Heel eigenaardig hoe het toch allemaal kan lopen, Amerika stond nooit op mijn verlanglijstje van reisbestemmingen, maar daar is serieus verandering in gekomen.

Ook zou ik er willen aan toevoegen dat Amerika niet zo onbereikbaar ver is als veel mensen wel denken.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dino schreef:Heel eigenaardig hoe het toch allemaal kan lopen, Amerika stond nooit op mijn verlanglijstje van reisbestemmingen, maar daar is serieus verandering in gekomen.

Ook zou ik er willen aan toevoegen dat Amerika niet zo onbereikbaar ver is als veel mensen wel denken.
Koen, grappig dit te lezen. Een jaar voor ik voor het eerst voet op Amerikaanse bodem zou zetten, dacht geen haar op mijn hoofd eraan er ooit naar toe te gaan.

Ook voor mij stond Amerika allerminst bovenaan, laat staan, dat ik me er zou vestigen. Maar een jaar lang mijn ouders hier bezocht te hebben en iedere keer als ik terug in NL was heimwee te hebben naar het leven hier, besloot ik te emigreren. En ik heb er nog geen dag spijt van gehad.

Maar oh, wat zat ik vol vooroordelen voor ik hier kwam! Ik herken het helemaal.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nojz
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 sep 2003, 00:12
Locatie: regio Gouda

Bericht door nojz »

Ik moest mezelf nog steeds voorstellen. Ik ben Sjon, woon nu bijna twee jaar in Chapel Hill, North Carolina, en ga bijna weer terug naar Nederland :( :) .

Eén februari 2002, een dag voor HET huwelijk, vertrok ik voor 11 maanden stage naar de VS. Ik was er nooit eerder geweest, wist niet wat me te wachten stond, en het beeld dat ik van de VS had was hoofdzakelijk gevormd door de media en verhalen van bekenden die er geweest waren: alles zou er groter, beter en mooier zijn. Nu na twee jaar is dat beeld behoorlijk anders (en dat is positief)!
Na het jaartje stage was er de mogelijkheid om voor een jaar terug te komen om te werken. Die kans heb ik met beide handen aangepakt, en ik heb er nog geen dag spijt van gehad.

Ik heb gelukkig de tijd gekregen om wat van het land te zien. Ben in New York City geweest (tijdens DE blackout), Washington DC (vakantie en meeting) en een groot stuk van Virginia, Las Vegas, San Francisco, Los Angeles, Yosemite Park, en een groot deel van 'mijn' staat North Carolina.
En dan nog blijven er genoeg plaatsen over die ik nog wil zien! Mooie reden om nog eens op vakantie te gaan!

Ik ben ontzettend blij dat ik gekozen heb voor een stage in de VS. Het is DE mogelijkheid om kennis te maken met, en deel te zijn van een andere cultuur.
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbour. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." ~ Mark Twain
Hornblower Stars
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2003, 10:43
Locatie: Sint-Oedenrode

Why VS??

Bericht door Hornblower Stars »

Hello Everybody,

Ik vind de VS een must voor jonge mensen. Althans dat vind ik. Ik ben net afgestudeerd en zou het geweldig vinden om een aantal jaren te wonen en te werken in de VS. Dit alleen al om ervaring op te doen in een ander land dan Nederland. De VS trekt mij vanwege de vele reportages die ik gezien heb en ik weleens in het diepe wil worden gegooid. Ik wil voor mezelf bewijzen dat ik iets kan. NY lijkt me fantastisch, echter hoop ik van een kant niet dat alles te rooskleurig is weergegeven. Ze zeggen dat de mentaliteit in werkkringen heel hard is en je ook meteen wordt afgerekend op fouten. Echter blijf ik het een uitdaging vinden !!!
MuseMusic
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 nov 2003, 14:13
Locatie: Bij Eindhoven
Contacteer:

Bericht door MuseMusic »

Hoi,

Ik ben Jeroen, en ik heb mezelf dus net aangemeld op dit forum, omdat ik al een tijdje dit forum doorlees en de site bezoek.
Ik woon in omgevig Eindhoven, en studeer mbo Ict.
Wat ik nou zo leuk vindt aan amerika is dat alles zoveel ruimer en groter is. Ook zijn de prijs verschillen heel anders.(kijk bv. naar huizen/auto's)
Ik ken al iemand die in Chicago woont, en die atm in Illinois studeert.
Ook is een vriend van mij helemaal "into" amerika, en hij gaat ook bijna elk jaar met zijn ouders naar amerika. Ik wil dat ook maar al te graag, maar dat is er nog nooit van gekomen, omdat mijn ouders amerika niet zo interessant vinden.
Verder heb ik al verschillende reportages gezien en gelezen over amerika en heb ik ook de verhalen gehoort van vrienden/collega's die in amerika zijn geweest. Films en series maken alles ook nog eens extra aantrekkelijk :P (The Family man vindt ik een geweldige film, die een deel van een amerikaanse wijk/familie weergeeft)

Zo een beetje een korte introductie :)
saknopper
Amerikakenner
Berichten: 580
Lid geworden op: 02 dec 2003, 16:43
Locatie: Soest / Amsterdam
Contacteer:

Bericht door saknopper »

Ik ben Sander, woon in Hilversum en ben 16 jaar oud.

Mijn hobby's zijn computers (netwerken, linux, servers en beetje programmeren) duiken en karate.

De voornaamste reden om hier te komen is eigenlijk mijn pen- / emailvriendin die uiteraard in Amerika woont...Hoe is het mogelijk :lol:

Aangezien we plannen hebben om als ik 18 ben naar elkaar toe te komen, concreet betekent het dat ik naar Amerika toe ga, wilde ik alvast beginnen met wat informatie op te zoeken. Aangezien ik over ruim een jaar 18 ben. Ben namelijk jarig in februari.

Voorlopig zal ik dus meer van het type "lezer" zijn omdat ik er zelf dus nog nooit ben geweest. Maar ja, een begin moet er zijn.
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer