Forumlid introducties... wie ben jij?

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Gebruikersavatar
lelie
Amerika-expert
Berichten: 5521
Lid geworden op: 23 jan 2005, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Deventer

Bericht door lelie »

Stelt niemand zich tegenwoordig meer voor? Jammer. Ik zie er toch regelmatig nieuwe leden bij komen.
Castarah
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2005, 17:32
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Castarah »

Hallo allemaal,

Moet bekennen dat ik al een tijdje lid ben van het forum, maar dat ik me nog nooit voorgesteld heb.
Misschien eens tijd om daar verandering in te brengen.

Ik ben Carla, nickname Castarah, en momenteel zit ik voor 8 maanden in de USA. Ik zit hier als uitwisselingstudent, maar ik maak uiteraard ook zeer veelvuldig gebruik van de reismogelijkheden. Zie hieronder voor de links naar mijn sites met enige verslagen.

Ik heb ter voorbereiding van mij reis regelmatig dit forum bezocht, en moet zeggen dat ik er veel aan heb gehad, en nog steeds heb, aangezien ik momenteel bezig ben met de voorbereidingen van de 4 weken durende reis naar het zuid-westen als ik klaar ben met mijn studie hier.

Dus, iedereen bedankt voor de hulp tot nu toe, en evt toekomstige hulp. En ik hoop dat ik zelf ook enige hulp kan leveren nav mijn ervaringen nu, maar vooral nádat ik weer terug ben in NL.

Groetjes Carla
Na 8 maanden Amerika weer terug in NL.
Gebruikersavatar
lelie
Amerika-expert
Berichten: 5521
Lid geworden op: 23 jan 2005, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Deventer

Bericht door lelie »

:welcome: Carla!

Wat leuk dat je daar zit als uitwisselingsstudent. En helemaal heerlijk dat je straks nog 4 weken gaat rondreizen!
Wanneer ga je dat doen?

Mooie foto's heb je gemaakt, vooral die van de Niagara falls met regenboog!!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

lelie schreef:Stelt niemand zich tegenwoordig meer voor? Jammer. Ik zie er toch regelmatig nieuwe leden bij komen.
Ik zou het ook leuk vinden als nieuwe leden wat over zichzelf vertelden en hun link met Amerika.

Sinds Carla's aanmelding 16-11-05 (mooi dat je je even voorgesteld hebt) zijn er toch 60 (!) nieuwe leden bijgekomen.

Wie volgt er met het voorstellen?? :D :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Castarah
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2005, 17:32
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Castarah »

Bedankt!

Lelie, ik ga een rondreis maken in het zuid westen van half maart tot half april, zie hier voor de discussie daarover:

http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 4766#44766

Groetjes Carla
Na 8 maanden Amerika weer terug in NL.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Carla,

Leuk je weer te zien! Je hebt het misschien al ergens geschreven, maar ik heb niet alles helemaal gelezen, hoe is het nu met je rijbewijs afgelopen? Heb je een nieuwe of iets wat ervoor door kan gaan?
Ook leuk je verslag van je reis hierheen te lezen, jullie hebben heel wat gezien en gedaan!!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Castarah
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2005, 17:32
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Castarah »

Hoi,

Ja, mijn rijbewijs...
mijn ouders zijn er nog steeds mee bezig. Ik geloof dat ze de afgelopen maand geen tijd hebben gehad om naar Maastricht te gaan, dus dat ze dat nog niet geprobeert hebben (het is namelijk niet heel dicht bij). Ik zal er nog eens achteraan zitten.

Verder ben ik er inmiddels wel achter, dat als dat niet gaat werken, ik gewoon pech heb en Arjen gewoon alles zal moeten rijden tijdens onze rondreis (en dan zullen we misschien de reisafstanden per dag nog aan moeten gaan passen).

Groetjes
Carla
Na 8 maanden Amerika weer terug in NL.
Anneli
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jan 2006, 09:10
Locatie: vleuten

Ook even voorstellen....

Bericht door Anneli »

Hoi Allemaal,

Ik lees al een paar dagen "undercover" mee op dit forum. Dit omdat we in afwachting zijn of we voor mijn man zijn werk (Koninklijke Luchtmacht) voor 3 jaar (of meer) naar (omgeving) Washington zullen gaan verhuizen. Jullie kunnen je dus wel voorstellen hoe onrustig ik ben. Wij hebben ja gezegd maar moeten nu afwachten of alles afgerond kan/zal gaan worden. We weten echter niet wanneer het verlossende woord zal komen. Mocht er een akkoord gegeven worden dan verhuizen we 3 maanden later naar de USA. Toch ben ik wel begonnen met het verzamelen van informatie en het lezen van alle belevenissen hier op het forum. Er zal natuurlijk (als we gaan) veel op ons afkomen en dan is 3 maanden heel kort. Dus alle tips en adviezen worden hier netjes in een boekje geschreven zodat we het straks bij de hand hebben.

Zoals ik al schreef werkt mijn man bij de Koninklijke Luchtmacht en ik ben zelf fulltime moeder van een tweeling van bijna 3 (twee meiden).

Goed dat was mijn voorstel-verhaaltje en ik ga weer snel verder met lezen op dit geweldige forum!
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Anneli

Welkom op het forum.
Wat een spannende tijd voor je zeg! Dat wordt een hele omschakeling in zo'n korte tijd. Maar het lijkt me ook een geweldig avontuur voor jullie gezin.
Je kunt hier op het forum vast veel informatie over Amerika vinden. Een aantal forumleden woont zelf (tijdelijk) in Amerika en Petra/VS woont zelfs in de omgeving van Washington. Die zal je vast veel tips kunnen geven.

sterkte met de stress de komende tijd.

Marjon
dolphin
Amerikakenner
Berichten: 542
Lid geworden op: 21 aug 2005, 14:13

Bericht door dolphin »

Welkom Carla en Anneli. :D

Wens je ook veel succes Anneli, mocht die tijd aanbreken! Spannend hoor!
Sandy
Amerika-expert
Berichten: 9403
Lid geworden op: 05 mei 2004, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Welkom Anneli en Carla - Spannend Anneli en fantastisch om naar Washington te verhuizen.. (mijn favoriete stad : ))
Ben benieuwd naar je verhalen..

Groetjes Sandy,
Mede tweeling moeder (de dames zijn inmiddels alweer vijf ; ))
Sandy
Marijtje
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 10 dec 2005, 23:04
Locatie: Leiden

Bericht door Marijtje »

Ook ik zal me dan eens voorstellen, ik ben ook zo'n "nieuwe" op dit forum, heb al een hoop gelezen en hoop nu ook wat actiever deel te nemen (en je moet ergens beginnen nietwaar?! :wink: ) Ik studeer, ben 23, en (ook) helemaal gek op vakantie vieren in de VS. Zeker voor mijn leeftijd heb ik al een aardig aantal tripjes gemaakt.
Mijn eerste reis, het bekende rondje zuid-westen in 2003, hebben we (mijn ouders, zus en ik) gemaakt ter gelegenheid van het 25-jarig huwelijk van mijn ouders (een reden die ik vaker tegenkom in allerlei vakantieverslagen :) ) Ik was zo ongelooflijk nieuwsgierig naar dat "gekke" land wat zo'n wereldwijde impact heeft (zowel positief als negatief), de mooie natuur die ik verwachtte en natuurlijk alle steden e.d. die ik kende uit films en tv-series. Die vakantie overtrof ruimschoots mijn verwachtingen en een verslaving was geboren. Het allermooiste vond ik dat gevoel van vrijheid als je 's ochtends in je auto stapte en wel weer zou zien wat je die dag allemaal zou zien en beleven. Juist ook de 'kleine' dingen (de supermarkten, de piepkleine dorpjes in de middle of nowhere, altijd de interesse waar je vandaan kwam en waar je heen ging) vond ik erg leuk. Goed. Die goede ervaring bleken mijn ouders en zus te delen en het jaar daarna zijn we naar Canada gegaan en hebben we daar de Rocky Mountains, Vancouver en Vancouver Island gezien. Ook erg mooi!
Voor de rest ben ik voor mijn studie nog een paar keer op congres geweest naar St Louis en Philadelphia (ik bof ook wel erg :D ) en heb daar toen samen met een vriendin een tripje naar respectievelijk New York en Boston aan vast geplakt. Ook super om te ontdekken, zeker NY vond ik geweldig en Philly is ook een leuke stad, waar je wat meer moet weten wat de leuke dingen zijn.
Om deze rij af te maken ga ik komende zomer weer (...) en dan willen we heel graag naar Yellowstone, Arches en Glacier (we zijn in 2004 in Waterton Lakes NP geweest, wat het Canadese deel van dit park is, en vonden het zo schitterend dat we nu naar het VS gedeelte willen). Het begin en eind van deze trip zijn nog twijfelachtig, en ik ben druk bezig om op dit forum allerlei leuke mogelijkheden te vinden.
Sorry voor dit hele lange verhaal over mij, maar dan heb ik me nu voorgesteld en ga ik maar 's kijken of ik wat bij kan dragen/nog meer tips kan krijgen :)
Wil trouwens nog wel even zeggen dat ik de sfeer hier erg leuk vind! Bij elkaar is 't wel een e-nor-me verzamelbak aan informatie. Ook al die websites met reisverhalen en foto's; superleuk! (ik heb er helaas nog geen)

groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Welkom op het forum Marije! :welcome:

Leuk dat je je even voorgesteld hebt.
Marijtje schreef:Het allermooiste vond ik dat gevoel van vrijheid als je 's ochtends in je auto stapte en wel weer zou zien wat je die dag allemaal zou zien en beleven. Juist ook de 'kleine' dingen (de supermarkten, de piepkleine dorpjes in de middle of nowhere, altijd de interesse waar je vandaan kwam en waar je heen ging) vond ik erg leuk.
Dat gevoel ken ikzelf ook maar al te goed. Juist die "gewone" dingen die je ziet, maken het vaak heel speciaal.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Arjen
Amerikafan
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:07
Locatie: Den Haag

Bericht door Arjen »

Welkom Marije, zo wordt het studentenbestand ook weer aangevuld. Deze keer wel met een studente met veel Amerika ervaring!
Emiel
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:55
Locatie: Gilze

Oops

Bericht door Emiel »

Eeeeh, hallo allemaal,


Ik ben ook al weer ruim 2 weken :D lid van het alles Amerika forum. Wat heel stom van mij is dat ik wel al een aantal posts heb gemaakt, maar me nog niet echt voorgesteld omdat ik meteen naar het gedeelte reizen van het forum ben gegaan en niet de tijd heb genomen om de rest van het forum goed te bestuderen..

Ik ben Emiel, ik woon in Gilze en kom uit Den Haag. Ik ben al heel lang gek van Amerika en de cultuur. Hoe dit gekomen is zou ik niet weten, maar ik weet wel dat het er beetje bij beetje steeds verder insluipt bij mij. 5/6 jaar geleden wist ik al dat ik in Amerika zou willen wonen, dat gevoel heb ik nu nog steeds. Alleen heeft mijn vriendin dat nog niet zo. :wink:

Ik heb vroeger geprobeerd om op de Havo een uitwisselingsjaar te doen met Amerika, maar de kosten die daarbij kwamen kijken waren te hoog.

In mei 2004 is een gedeelte van mijn lang gekoesterde wens om naar Amerika toe te gaan uitgekomen en ben ik met school op studiereis naar the sunshine state, Florida geweest. Ik doe een school voor toerisme dus dan hebben ze van die leuke bestemmingen. :) Ik heb me er maanden op lopen verheugen. Het was helemaal te gek toen ik in Miami aankwam, helaas lag ik nog geen dag later met 40 graden koorts en een zware keelontsteking op bed... :evil:

Ondanks dat heb ik er toch het meeste uit gehaald en met mijn zieke kop en heb ik bijna aan alles meegedaan.

Dat was mijn eerste ervaring met en in Amerika. Ik voelde me er meteen thuis. Jammer dat ik dan ziek was, maar goed.
Mijn volgende reis naar Amerika zit eraan te komen, maar ligt nog niet vast als gevolg van het werk van mijn vriendin. :cry:

Dit was een beetje een korte voorstelling van mezelf en mijn ervaring met Amerika.

Groetjes Emiel
Gebruikersavatar
lelie
Amerika-expert
Berichten: 5521
Lid geworden op: 23 jan 2005, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Deventer

Bericht door lelie »

:welcome: Emiel.

Balen zeg dat je ziek was! Maar wel fijn dat je dit jaar weer gaat.
Ga je weer naar Florida of wil je nu wat anders zien?

Groetjes van Marloes
Emiel
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:55
Locatie: Gilze

Bericht door Emiel »

Hey Marloes,

We willen eigenlijk dit jaar 6 weken gaan en dan rond gaan reizen. Welk gedeelte van the states weten we nog niet, maar dat komt ook omdat we nog niet zeker weten of mijn vriendin haar vakantie wel krijgt, die werkt namelijk in de zorg...

Mijn vriendin wou niet naar Florida, omdat ik dat al gezien had. Als het aan mij ligt, ga ik nu ook iets anders bekijken, het is wel een goede optie om je reis te beginnen of te eindigen. Lekker een weekje aan miami beach. :) Florida was btw helemaal te gek en hartstikke mooi en natuurlijk prachtig weer en ik zou er zo weer heen gaan of zelfs wonen, maar als ik dan weer in de US ben, dan ga ik eerst wat anders bekijken. Ik ben er tenslotte niet elk jaar, helaas..

Groetjes Emiel
Castarah
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2005, 17:32
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Castarah »

Welkom hier, Emiel!

Groetjes Carla
Na 8 maanden Amerika weer terug in NL.
CaroLine
Amerika-expert
Berichten: 1946
Lid geworden op: 13 apr 2004, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Limburg

Bericht door CaroLine »

Ik bezoek deze site al bijna 2 jaar en ik vroeg me af of ik me ooit heb voorgesteld. Ik heb zojuist dit hele topic doorgebladerd en kom tot de ontdekking dat ik dat nooit heb gedaan :oops:.Oh, wat onbeleefd :oops: . Ik hoop dat ik het nog een beetje goed kan maken.

Mijn naam is Carola en in april word ik 40 jaar :lol: . Ik ben getrouwd met Fred en we hebben 2 kinderen. Onze dochter Robin wordt in maart 14 jaar en onze zoon Max wordt in augustus 11 jaar.
Met ons viertjes wonen we in het zuiden van het land.

Fred werkt in de IT-business en ik ben (na jaren als (directie-)secretaresse te hebben gewerkt) in augustus 2005 mijn eigen zaak gestart. http://www.caro-line.info . Deze eigen zaak was ook de reden dat ik een paar maanden niets van me heb laten horen op dit forum (druk druk druk).
Maar nu loopt alles prima en heb ik zelfs 2 personen in dienst genomen zodat ik niet meer zo heel veel hoef te werken.

Robin zit op 2 havo en Max in groep 7 van de basisschool.

Al 2 keer eerder zijn we in Amerika geweest. Beide keren in het Zuidwesten. Dit jaar gaan we ook naar het Noordwesten en een stukje van Canada.

http://www.amerikavakantie2001.web-log.nl
http://www.amerikavakantie2004.web-log.nl
http://www.amerikavakantie2006.web-log.nl

Geinteresseerden kunnen op de verschillende weblogs onze reisverslagen lezen of onze dagelijkse beslommeringen meemaken.

Heb ik het nu een beetje goed gemaakt? :)

Carola
Gebruikersavatar
lelie
Amerika-expert
Berichten: 5521
Lid geworden op: 23 jan 2005, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Deventer

Bericht door lelie »

Ja hoor carola, je hebt het helemaal goed gemaakt :doublethumb:
Leuk om wat meer over jou en je gezin te lezen.


Groetjes van Marloes
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer