Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Johan (jverkel) stelt zich voor

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
jverkel
Amerika-newbie

Johan (jverkel) stelt zich voor

Bericht door jverkel »

Hallo allemaal,

Ik ben Johan van Erkel, 19 jaar oud en woon momenteel nog in Nieuwegein. Ik ben van plan na het behalen van mijn vwo diploma na de zomer een jaar in Amerika te gaan studeren (waar weet ik nog niet, daar gaat dit forum me ook misschien wel bij helpen :) ) Ik heb al een paar keer op het forum zitten loeren maar het werd toch maar eens tijd om me aan te melden omdat ik zelf ook vol vragen zit. Ik hoop een stuk wijzer te worden van het forum.

Alvast bedankt,

M.v.g.
Johan van erkel
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Johan stelt zich voor

Bericht door vana »

Hoi Johan, welkom op het forum.
Leuk hoor een jaar studeren in amerika. Dat zal niet makkelijk zijn om te verwezenlijken maar ik hoop dat het je gaat lukken.

Marjon
sjoerd
Amerika-ontdekker

Bericht door sjoerd »

wekom op het forum :dance:

Ja dat is moeilijk te verwezenlijken inderdaad! Maar wel een hele ervaring als het lukt!
Ik zag dat je in het emigratieforum al actief was!

veel leesplezier, Sjoerd
Sjoerd
Ingmar
Amerikafan

Bericht door Ingmar »

Welkom, en veel plezier met het rondneuzen hier.
Before "was", "was" was, "was" was "is".
maudoujalim
Amerika-newbie

Bericht door maudoujalim »

Heey,

Mijn naam is Maud en ik woon zelf ook in Nieuwegein (Galecop). Ik probeer ook al hopeloos lang naar Amerika te gaan en wilde ook een jaar daar gaan studeren. Als ik jou was zou ik dit gewoon zelf regelen (als je dit inmiddels al niet allemaal al geregeld hebt, gezien het schooljaar al een tijdje bezig is). Organisaties als AFS enzo zijn alleen maar duur en kosten je een hoop geld dat je had kunnen besparen. Misschien is het ook een tip eens naar een bijeenkomst te gaan van zo'n organisatie als je denkt dat dit toch voor je kan werken. Ik heb daar namelijk zelf ook het een en ander van opgestoken.

Wat je zou kunnen doen om kosten te besparen is om zelf contact te leggen met Amerikanen die je zouden kunnen helpen. Bepaalde scholen hebben programma's voor 'foreign students'. Kijk waar je zou willen studeren (Highschool, College) en neem contact op met de school. Zij hebben meestal wel mogelijkheden op hun Campus of in de buurt van de school. Het kost wat research, tijd en geduld, maar ik ken een aantal mensen die het wel degelijk heeft geholpen.

Wat je ook nog zou kunnen doen is buiten de school om al te kijken naar gastgezinnen die zich zonder organisatie aanbieden. Ben hierbij wel voorzichtig, want je weet nooit welke bedoelingen mensen hiermee kunnen hebben. Maar ook dit bespaart geld, dus een optie.

Kijk ook alvast hoe aan de J-1 studentvisa kan komen en wat je hier allemaal voor nodig hebt. Is toch wel handig om alvast te weten!

Ik heb zelf inmiddels wegens de hoge kosten (reken al gauw op een slordige €10.000) inmiddels al besloten om niet te gaan studeren. Ik heb zelf nu de gok gewaagd op de DV Lottery 2011 (US Permanent Resident Card) en heb altijd nog de kans via mijn schoonmoeder (die gaat trouwen met een Amerikaan) om naar Amerika te verhuizen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ;) !

Als je nog vragen hebt, mag je me altijd mailen op: maudoujalim-at-live.nl (Hierbij is -at- is een @.)
Laatst gewijzigd door markro op 09 okt 2009, 08:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: E-mailadres versleuteld i.v.m. lezen door "robots" en toezenden spamberichten.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Johan (jverkel) stelt zich voor

Bericht door vana »

Hoi Maud,

Heel aardig dat je Johan allerlei tips geeft, maar hij is na zijn vraag van 6 maanden geleden niet meer op het forum geweest.
Waarschijn is het bij een wild plan gebleven.

Marjon
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer