Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mutsy says hi!

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Mutsy
Amerika-newbie

Mutsy says hi!

Bericht door Mutsy »

Hallo iedereen,

Ik ben Floris. Ik ben 19 jaar en ik ben geen Nederlander maar een Belg

Dit terzijde, ik ben al mijn hele leven geinteresseerd door de Noord-Amerika. Dit komt voornamelijk door mijn buren. Het zijn Amerikanen met wie ik al mijn hele leven zeer goed overeenkom. De jongste zoon is al jaar en dag een van mijn beste vrienden. Hij studeert sinds 3 jaar in Boston en ik zou dit jaar op bezoek gaan. Het is de bedoeling dat ik in September 2 of 3 weken naar daar ga. Hij heeft samen met twee vrienden een appartement, waar ik dus ook zal verblijven.
Natuurlijk ben ik nog volop op zoek naar informatie over vanalles en nog wat!

Ik hoop dat ik dus op dit forum mijn vragen kwijt kan :)

Grtz!

Flo
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Mutsy says hi!

Bericht door kastelke »

Floris, liefhebbers van Amerika, in welke aard dan ook, zijn hier altijd welkom. En alhoewel het merendeel van de leden Nedelanders zijn, zijn er vooral het laatste jaar heel wat Belgen bijgekomen. Dat is natuurlijk leuk!

Amerikaanse buren zijn natuurlijk een goede bron van info. En hier op het forum ga je ook wel wat vinden. September in Boston... Ik ben er nog nooit geweest, maar ik vermoed dat je iets warmere kleren mee zal moeten nemen dan datgene wat we doorgaans hier in Belgie dragen in september?
We hebben ook een forumlid dat de green card gewonnen heeft en die vorig jaar naar Boston verhuisde. Hij houdt ook een blog bij: http://philip.germeys.eu/ (zij het dat hij niet zo heel aktief is geweest de laatste maanden)

Neem maar eens een kijkje in het reisforum. En als je nog vragen hebt, dan horen we het wel!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Welkom op dit forum Floris! Je zult hier veel info kunnen vinden en wat een geweldig vooruitzicht zo'n reis naar Amerika!

Veel plezier op ons forum.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

September in Boston... Ik ben er nog nooit geweest, maar ik vermoed dat je iets warmere kleren mee zal moeten nemen dan datgene wat we doorgaans hier in Belgie dragen in september?
Volgens mij kan Boston in september alle kanten op, maar is het vaak nog heel zomers. Toen wij er in 2007 in oktober waren (rond 7 oktober) was het bloedjeheet, rond de 30 graden en behoorlijk benauwd. Alleen maar korte broeken gedragen daar. Leuke stad trouwens!!
Lezolas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Lezolas »

Welkom Mutsy!

Van waar ben jij als ik vragen mag?
Ik ben van Antwerpen!
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
Mutsy
Amerika-newbie

Bericht door Mutsy »

bedankt voor de reacties! :)

@ Lezolas:
ik ben van De Pinte, bij Gent

Ikzelf weet eigenlijk bitter weinig over Boston of Massachusetts. Ik heb nog veel lectuur en verslagen tegoed :D. Zijn er boeken/reeksen die aan te raden zijn over Amerika in het algemeen of over Boston? Bedankt voor de link naar het blog, kastelke! Ga ik zeker volgen!

Hopelijk kan ik tijdens mijn verblijf een NBA-wedstrijd bijwonen. Het 'mottige' is dat de Boston Celtics vorig jaar kampioen speelden en dus plots heel duur zijn geworden! twee jaar geleden eindigden ze nog ergens onderaan de lijst. Het is te zien hoe je het bekijkt natuurlijk :)
Lezolas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Lezolas »

Een NBA wedstrijd ga ik ook proberen bij te wonen! Ofwel in NY ofwel in LA.
Heel anders dan "de Giants, of Okapi Aalstar" :D

Als ik aan Boston denk, denk ik altijd aan de Celtics en de "boston tea party"!

Anyway, veel plezier hier
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mutsy schreef: Zijn er boeken/reeksen die aan te raden zijn over Amerika in het algemeen of over Boston?
Als ik ergens naartoe reis, dan begin ik altijd met de Capitool Reisgidsen, die vind ik super:
http://www.capitoolgids.nl/newengland.htm

Wat mij nou boeit: hoe zijn die Amerikanen in De Pinte terecht gekomen? Van waar kwamen ze? En willen zij ooit terug naar Amerika?
(ik heb ook een aantal maanden in De Pinte gewoond, in 1991-1992, in de Leeuwerikstraat.)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Mutsy
Amerika-newbie

Bericht door Mutsy »

ghoh kzal et proberen kort uit te leggen. De buurvrouw is volbloed Amerikaan, van Germantown, Ohio als ik mij niet vergis. De buurman (Belg, maar is qua gewoontes en levensstijl Amerikaan :p ) ging daar studeren en zo ontmoetten ze elkaar dus. Dan kwamen ze in België wonen en kregen ze 3 kinderen. Dus eigenlijk zijn de kinderen Belg van nationaliteit, maar ze spreken thuis Engels en zijn evenveel Christenen als een echt Amerikaans gezien.

Ze gingen jaarlijks in de grote vakantie een maand terug, wanneer de kinderen nog studeerden. Nu ze alle drie het huis uit zijn gaan ze meer en meer terug, want de buurvrouw heeft daar nog steeds haar kant van de familie.

en ik woon in het Spechtenpark, ook de kant van de vogelnamen!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Mutsy schreef:
Hopelijk kan ik tijdens mijn verblijf een NBA-wedstrijd bijwonen. Het 'mottige' is dat de Boston Celtics vorig jaar kampioen speelden en dus plots heel duur zijn geworden! twee jaar geleden eindigden ze nog ergens onderaan de lijst. Het is te zien hoe je het bekijkt natuurlijk :)
Het reguliere seizoen van de NBA start pas begin november maar misschien spelen ze in september al voorbereidingsmatchen ?

Ahja welkom trouwens :D

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Mutsy
Amerika-newbie

Bericht door Mutsy »

idd daar vrees ik ook voor, maar zoals je zegt kan ik misschien een voorbereidingsmatch gaan kijken :)
normaal beginnen ze eind augustus met het testen van Rookies, en draften ze ook nieuwe spelers. Dus dat kan ook interessant worden!
Mutsy
Amerika-newbie

Bericht door Mutsy »

Wat ik mij afvroeg is of er een 'limit' ligt bij wat je mag meenemen terug naar huis en wat niet. Ik lees overal en hoor van vele mensen dat veel dingen daar goedkoper zijn, zoals kleren enzo. Zo zou ik dus waarschijnlijk wel een aantal dingen terug meenemen naar huis als dat het geval is! De reden waarom ze hier duurder zijn lijkt mij te liggen bij de taxen als ik mij niet vergis, dus is er dan kan dat er aan de douane kosten kunnen bijkomen?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Van de kleren moet je gewoon de ticketjes afknippen. Geen mens kan dan bewijzen dat je die in Amerika kocht.
Voor technische spullen ligt dat wat moeilijker denk ik. Vooral omdat vaak de namen in Amerika verschillen van deze in europa. Vb de canon eos 450 heet rebel X (ofzoiets) in Amerika.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Je mag voor 425 euro per persoon mee terug nemen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer