Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Even voorstellen: Nikie

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Nikie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 23
Contacteer:

Even voorstellen: Nikie

Bericht door Nikie »

Hoi,

nadat ik al wekenlang iedere avond hebben zitten lezen over al jullie ervaringen besloten om ook lid te worden. Wat een geweldig forum, wat een geweldige bron van informatie, maar ook wat een ontzettend aardige mensen! Ik voel me al helemaal thuis :)

We (mijn vriend Patrick en ik) gaan van 1 mei tot 19 mei naar Amerika (van Los Angeles via allerlei bekende punten weer terug naar Los Angeles). Ben nog heel veel aan het uitzoeken, maar vlucht (Air Berlin vanaf Dusseldorf) en auto (hartelijk dank voor de geweldige tip van usareisen.de hier) zijn al geboekt. Rest ben ik nog aan het uitzoeken.

Mijn mooiste reis naar Amerika was ook mijn eerste bezoek aan Amerika. Ik ben in 1994 (heel lang geleden dus, ik was toen 27, ben nu 40) in mijn eentje een maand door Amerika gereisd met de trein en rugzak. Ik had een ticket naar New York, en vanaf Los Angeles, en een treinkaart van Amtrak. En zo ben ik toen met de trein van hostel naar hostel getrokken met (voor het grootste deel van de reis) de 5, de Californian Zephyr. Geweldige belevenis, met o.m. stops in Chicago, Denver, Grand Junction, Reno, San Fransisco, Bakersfield, Hungtington Beach en Los Angeles. Superherinneringen.

Een aantal jaren later ben ik nog een week naar New York geweest om een vriendin op te zoeken die daar woonde. Nog op de TwinTowers gestaan, raar idee.

Verder nog een bezoek aan Houston (vriendin inmiddels getrouwd met Amerikaan en verhuisd naar Houston) en aansluitend naar Florida waar we een villa hadden gehuurd en ons een week echte Amerikanen voelden. Veel gezien.

Mijn laatste bezoek aan Amerika begon weer in Houston, waarna we met z'n vieren naar New Orleans zijn gegaan om Bourbon street onveilig te maken (ik vond dat overigens zwaar overrated) en we ook overnacht hebben in een plantagehuis in Natchez. Prachtige rondrit van ongeveer een week met een Amerikaanse tourleader. Geeft toch weer een ander beeld dan toen we zelf rondreden door Florida het jaar daarvoor.

En nu dan het zuidwesten. Mijn vriend is in oktober voor zijn werk een week naar Las Vegas geweest (en in het weekend de Grand Canyon) en hij wilde heel graag terug om het mij ook te laten zien. Ik wil daarnaast ook graag Sedona, Laughlin, route 66, Bryce Canyon, Antelope Canyon, Monument Valley, Desert Valley en de route 12 zien. Ik heb nu al weken rondgekeken op de website en al ontelbare reisverhalen gelezen, maar nog niemand gevonden die precies mijn idee-route heeft gereden. Begin nu zelfs ook een beetje te twijfelen of het wel klopt en haalbaar is. Maar dat ga ik graag op het Zuid-Westen forum navragen.

Maar goed, een heel verhaal als introductie. Nogmaals bedankt voor alle informatie, en mocht ik iemand kunnen helpen met mijn ervaringen, dan doe ik dat uiteraard graag!
Groetjes
Nikie
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Nikie

Bericht door hekkie »

Hoi Nikie,

Van harte welkom op dit gezellige en informatieve forum.

Erg leuk dat je je zo uitgebreid hebt voorgesteld. Ik wens je veel plezier met de planning van je reis.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Hallo Nikie,

Van harte :welcome: op het forum en veel plezier met het voorbereiden/plannen van jullie reis!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Hi Nikie,

Ook namens mij: welkom!
Veel succes bij het samenstellen van jullie reis!
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Welkom op dit leuke forum Afbeelding
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
NY John
Amerika-ontdekker

Bericht door NY John »

:welcome: op dit forum en veel plezier
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6