Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

even voorstellen: Kristien

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
kristien
Amerika-ontdekker

even voorstellen: Kristien

Bericht door kristien »

Dag iedereen!

Ik ben Kristien, 28j, uit Oost-Vlaanderen. Samen met mijn vriend Dimitri, 32j, vertrek ik op 7augustus voor de eerste keer naar amerika (wat gaat de tijd toch traag als je ergens naar verlangt... :roll: ).
Dus nieuw op het forum én nieuw als amerika-reiziger. Ik ben wel al een tijdje toeschouwer op het forum en ik vind het heel interessant allemaal. Heel veel info en persoonlijke ervaringen die je toch niet uit allerhande reisgidsen haalt. Bij elke google-beurt kwam ik wel hier terecht :)

groetjes
Laatst gewijzigd door kristien op 30 jul 2007, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

Hoi Kristien,

Van harte welkom op het forum !
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Kristien,

Van harte :welcome: op dit forum.

Leuk om te horen dat je al veel gehad hebt aan ons AllesAmerikaforum. Je kunt hier idd veel leuke en zinvolle tips en informatie halen.

Goede reis gewenst en een hele fijne vakantie. We horen graag hoe het is geweest als je terug bent.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Sarahken
Amerika-ontdekker

Bericht door Sarahken »

Hey Kristien van Oost-Vlaanderen,

Welkom op dit verslavende forum ! Laat je even weten van waar je juist bent :wink:
Groetjes,

Hilde
kristien
Amerika-ontdekker

Bericht door kristien »

Hoi!

@ Hilde: Nog een oostvlaming! :D Ik ben van oudenaarde. Is wel nog een eindje van Dendermonde he.

Een verslavend forum, amai, zeg wel! Veel te laat ontdekt, het meeste van onze reis lag al vast, maar 't is nooit te laat om bij te leren e!

Jij al amerika-kenner of is 't voor jou ook nog nieuw?

groetjes, kristien
Laatst gewijzigd door kristien op 30 jul 2007, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Welkom kristien. Zijn jullie pretpark-fanaten of vinden jullie het gewoon leuk voor erbij?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
kristien
Amerika-ontdekker

Bericht door kristien »

Ik ben echt wel gek op pretparken, mijn vriend ook wel, zij het in iets mindere mate dan ik. We zijn echter geen kenners. Nog nooit een pretpark bezocht op reis, maar in Amerika, waar alles groot en super is, wil ik er toch wel eens gebruik van maken om eens van de plaatselijke attracties te proeven.
Dus nu is het vooral leuk erbij, maar ik zou een volledige pretpark-tour ook helemaal zien zitten! Nu is het onze eerste reis naar amerika dus willen we vooral het land zelf zien maar ik zou het super vinden om ook enkele pretparken in de reis te verwerken.

Hier in België moeten we ons tevreden stellen met Walibi (ex-sixflags), Bellewaerde en Bobbejaanland... Ik heb nog vage herinneringen aan een bezoek aan de Efteling toen ik een jaar of 5 was. Wat ik mij wel nog heel goed herinner was dat ik toen al tranen met tuiten stond te huilen omdat ik nog te klein was om in bepaalde attracties te mogen... en ik zag dat nochtans helemaal zitten :lol: Moet ik beslist nog eens overdoen nu ik wel groot genoeg ben!
Laatst gewijzigd door kristien op 30 jul 2007, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

kristien schreef:Dus nu is het vooral leuk erbij, maar ik zou een volledige pretpark-tour ook helemaal zien zitten!
Misschien de volgende keer een tocht langs de Noordoost-kust. Zitten erg mooie parken en de steden en de natuur zijn ook de moeite waard. Ik gok dat je ons verslag van 2006 wel gezien hebt :)
kristien
Amerika-ontdekker

Bericht door kristien »

Inderdaad, goed gegokt! :lol:
Lijkt inderdaad fantastisch!
Sarahken
Amerika-ontdekker

Bericht door Sarahken »

kristien schreef:Hoi!

@ Hilde: Nog een oostvlaming! :D Ik ben van oudenaarde. Is wel nog een eindje van Dendermonde he.

Een verslavend forum, amai, zeg wel! Veel te laat ontdekt, het meeste van onze reis lag al vast, maar 't is nooit te laat om bij te leren e!

Jij al amerika-kenner of is 't voor jou ook nog nieuw?

groetjes, kristien
Goeiemorgen Kristien :)

Ah Oudenaarde... bah, België is toch niet zo groot hé, want als ge de afstanden ziet in de US, dat is pas ver ! Vorig jaar zijn we voor een paar dagen naar Florida geweest (pretparkenbezoek) en 'k had op voorhand een lijstje samengesteld van wat ik wou zien van winkels.. manmanman... toen wist ik nog niet dat die lanen zo lang waren *lol*
In oktober gaan we dus naar Las Vegas voor een paar dagen en we zijn nu onze Amerikareis (Florida) aan het voorbereiden voor juli 2008. Yups, we zijn gebeten door het Amerika-virus.... We hebben ook onze emigratieplannen en doen dit jaar voor het eerst mee met de loting. We zien wel waar we uitkomen...
Als ik me niet vergis, vertrek je weldra naar de US ? Waar/wat gaan julllie juist doen ginds ?
Greeeeetz
Sarahken
Amerika-ontdekker

Bericht door Sarahken »

kristien schreef:Ik ben echt wel gek op pretparken, mijn vriend ook wel, zij het in iets mindere mate dan ik. We zijn echter geen kenners. Nog nooit een pretpark bezocht op reis, maar in Amerika, waar alles groot en super is, wil ik er toch wel eens gebruik van maken om eens van de plaatselijke attracties te proeven.
Toen mijn echtgenoot me vorig voorstelde om mee te gaan naar Florida (was via zijn werk) én daar op een paar dagen de pretparken te doen, dacht ik eerst dat hem gek was. Ik en pretparken ? Maar 't was naar Amerika en daar kon ik wel om juichen :lol: Ik ben géén pretparkenliefhebster in België, zelfs WB in Duitsland viel mij enorm tegen. Maar... 'k denk nog altijd met véél plezier terug naar ons verblijf ginds. Je kan dit echt NIET vergelijken met hier bij ons Kristien. Een totaal andere mentaliteit (voor ons ins + zin), andere sfeer, ik denk zelfs dat iemand van 70 j zich daar echt nog kinds gaat voelen... En niets steekt tegen : 't is soms zo groot en er is voor iedereen wel wat leuks te vinden. Is het geen speeltje, is het wel een shop :) 't Leukste park vonden wij EPCOT. Helaas niet Sea Life kunnen bezoeken, maar dat staat op onze to do lijst voor volgend jaar :)
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Sarahken schreef:Ik ben géén pretparkenliefhebster in België, zelfs WB in Duitsland viel mij enorm tegen. Maar... 'k denk nog altijd met véél plezier terug naar ons verblijf ginds. Je kan dit echt NIET vergelijken met hier bij ons Kristien. Een totaal andere mentaliteit (voor ons ins + zin), andere sfeer, ik denk zelfs dat iemand van 70 j zich daar echt nog kinds gaat voelen...
De USA heeft ook veel parken met historische waarde. In 2006 hebben we o.a. ]url=http://www.kennywood.com/]Kennywood[/url] en Knoebels bezocht. Het eerste is een Historical Landmark. Het tweede lijkt op een ouderwetse kermis, bijna een museum. Alleen al de kaartjes die ze er verkopen zijn erg gaaf.
In Europa vind je weinig historische banen. In de USA worden ze nog echt gekoesterd.
kristien
Amerika-ontdekker

Bericht door kristien »

Sarahken schreef:Als ik me niet vergis, vertrek je weldra naar de US ? Waar/wat gaan julllie juist doen ginds ?
Greeeeetz
Yep, 7augustus vertrekken we! :D Eerste keer dus verkennende trip van enkele belangrijke trekpleisters (zie topic Zuidwest 3weken). Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon, Page, Bryce Canyon, Zion NP, Death Valley, Yosemite, San Francisco, San Diego.
Verder hebben we Sea World, Universal, misschien Disney, Six flags magic mountain,... op het programma staan. Als we nog ergens gaatje vinden zou ik ook graag NBC en WB studio's zien. In de grand canyon hopen we nog een helicoptervlucht te kunnen versieren.

Enne, inderdaad, afstanden in belgie zijn niet te vergelijken natuurlijk :lol:

Alvast veel succes met de emigratieplannen!

groetjes, kristien
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer