Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hallo allemaal, even voorstellen

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Melmo
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Hallo allemaal, even voorstellen

Bericht door Melmo »

Hallo iedereen. Ik heb me al een tijdje geleden geregistreerd hier op dit forum echter volgens mij nog niet voorgesteld. Aangezien ik vanaf nu actief op dit forum bezig ga zijn stel ik me toch even voor.

Mijn naam is Melvin Moonen, ik ben 23 jaar oud en woon in Zuid-Limburg. Ik ben politieagent van beroep. Een kinderdroom van mij die is uitgekomen (althans voor een gedeelte). Sinds dat ik mij kan herinneren heb ik een innige band met de VS. Dit land heeft mij altijd aangetrokken om redenen die ik deze zomer heb mogen ervaren. Vanaf dat ik een 5 jarig jongetje was zei ik steeds dat ik politieagent wilde worden in Amerika. Toen ik 14 was zocht ik uit wat ik hiervoor moest doen. In bijna alle staten (muv Colorado, Vermont en Maine) moet je US citizen zijn om te kunnen soliciteren voor een baan bij de politie. Zodoende toch op iets latere leeftijd deze kinderdroom in Nederland opgepakt en met succes.

Afgelopen zomer ben ik in de VS op vakantie geweest voor 4 weken. Dit was een rondreis vanaf New York City naar Boston, Niagara Falls Canada, Lancaster Pennsylvania, Washington DC, Cherokee NC, Memphis, New Orleans, Pensacola FL, Tallahassee FL met als eindbestemming Orlando Florida.
De mooiste reis en vakantie van mijn leven.
Ik had op voorhand al het gevoel dat ik naar een plaats ging waar ik thuis zou horen. Echter eenmaal geland in NY kreeg ik een erg sterk en heftig gevoel in mijn gehele lichaam. Het gevoel dat ik thuis was. Nog nooit heb ik me op vakantie zo op mijn gemak en thuis gevoeld. Zelfs in Nederland had en heb ik dit gevoel niet en ook nooit gehad.
Toen het eenmaal tijd was huiswaarts te keren en eenmaal geland in Nederland had ik het de eerste week heel erg moeilijk. Ik had heimwee en er hoefde maar iets te gebeuren of iemand mij over te halen en ik sprong op het eerste beste vliegtuig richtig de VS.

Sindsdien zit ik elke dag weer met het idee dat ik naar de VS wil. Absoluut geen dag gaat voorbij dat ik eraan denk. Ik voel me niet meer gelukkig in Nederland en kan me niet herinneren wanneer ik mij ook echt gelukkig heb gevoeld in dit land.

Ik zal volledig in mijn eentje uiteindelijk vertrekken naar de VS. Wat voor werk in de VS wil gaan doen is simpel: Politieagent. Althans dat is mijn eerste keuze. Ik dacht aan Maine wat betreft de staat. Het maakt mij verder eigenlijk weinig uit wat ik voor werk ga doen in de VS. Ik heb een HAVO diploma en een diploma als afgestudeerd politieagent aan de Politieacademie (Dat is MBO niveau 4 wat mijn rang betreft). Echter had ik voordat ik bij de politie begon ook een aantal maanden een HBO opleiding gevolgd echter interesseerde het me totaal niet en wilde ik mijn droom van het zijn van agent gaan waar maken. Ook al zou dit betekenen dat ik onder mijn niveau zou gaan werken. Ik heb geen idee wat mijn vooropleidingen voor waarde hebben in de VS en geen zicht op wat ik hiermee kan doen.

Ik hoop van jullie (menig ervaringsdeskundigen) veel informatie en hulp te krijgen om mijn droom in korte tijd te realiseren. Ik ben zelf al veel informatie aan het verzamelen over de emigratie en de procedures.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn onderwerp! :thumbup:

Groeten,
Melvin Moonen
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer