Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
From lurker to member: Jurassic Mark
-
Jurassic Mark
- Amerika-newbie
From lurker to member: Jurassic Mark
Hallo allemaal, ik ben al vele jaren een lurker maar heb nu toch eindelijk maar eens besloten een officieel lid te worden. Ik zal me bij deze even voorstellen.
Mijn naam is Mark, ik ben 29 jaar en ben een rasechte nerd. Van D&D tot Star Wars en van paleontologie tot astronomie, ik vind alles interessant en ben nooit te beroerd om te leren. Helaas gaat dat wel ten koste van mijn totaal niet bestaande interesse in sport, religie en andere sociale dingen.
Ik ga al vele jaren naar de USA. Wat oorspronkelijk begon als een vakantie eindigde al snel in een regelrechte USA verslaving. Ik heb indmiddels een vriendin in Oregon zitten en spendeer zeer veel tijd in Oregon.
Wat mij betreft is de VS inderdaad het beloofde land. Ik zal mijn mening ook even onderbouwen.
Vaak hoor ik mensen zeggen dat de vriendelijkheid en gastvrijheid oppervlakkig en ''fake'' is. Maar die gedachte zelf is vrij oppervlakkig, in geen ander land ben ik zulke aardige en oprecht vrolijke en geinteresseerde mensen tegen gekomen (misschien omdat ik veelal in hippie stad Portland zit). Een van mijn grootste hobbies is geschiedenis en voor een land dat nog maar zo kort bestaat heeft het een zeer rijke geschiedenis. Van de revolutionary war, Lewis and Clark (persoonlijke favoriet), tot de Civil War, slavernij, oorlogsvoering en politiek. Er is zoveel rijke geschiedenis in zo een korte tijd. Afijn ik dwaal af en begin weer te onaneren over hoe verliefd ik ben op de USA.
Ik hoop graag wat van jullie te horen en mocht je vragen hebben of willen kletsen, laat het dan vooral horen.
Mvg
Mark
Mijn naam is Mark, ik ben 29 jaar en ben een rasechte nerd. Van D&D tot Star Wars en van paleontologie tot astronomie, ik vind alles interessant en ben nooit te beroerd om te leren. Helaas gaat dat wel ten koste van mijn totaal niet bestaande interesse in sport, religie en andere sociale dingen.
Ik ga al vele jaren naar de USA. Wat oorspronkelijk begon als een vakantie eindigde al snel in een regelrechte USA verslaving. Ik heb indmiddels een vriendin in Oregon zitten en spendeer zeer veel tijd in Oregon.
Wat mij betreft is de VS inderdaad het beloofde land. Ik zal mijn mening ook even onderbouwen.
Vaak hoor ik mensen zeggen dat de vriendelijkheid en gastvrijheid oppervlakkig en ''fake'' is. Maar die gedachte zelf is vrij oppervlakkig, in geen ander land ben ik zulke aardige en oprecht vrolijke en geinteresseerde mensen tegen gekomen (misschien omdat ik veelal in hippie stad Portland zit). Een van mijn grootste hobbies is geschiedenis en voor een land dat nog maar zo kort bestaat heeft het een zeer rijke geschiedenis. Van de revolutionary war, Lewis and Clark (persoonlijke favoriet), tot de Civil War, slavernij, oorlogsvoering en politiek. Er is zoveel rijke geschiedenis in zo een korte tijd. Afijn ik dwaal af en begin weer te onaneren over hoe verliefd ik ben op de USA.
Ik hoop graag wat van jullie te horen en mocht je vragen hebben of willen kletsen, laat het dan vooral horen.
Mvg
Mark
-
Bennogr
- Amerika-expert
Re: From lurker to member
Kan me voorstellen dat je Portland leuk vindt, 1 van de weinige steden die ik ken waar ze een autosnelweg (langs de rivier, downtown) hebben omgebouwd tot een fietspad.
Veel plezier verder met de Amerikaanse geschiedenis. Inderdaad vrij kort, maar wel erg interessant.
Veel plezier verder met de Amerikaanse geschiedenis. Inderdaad vrij kort, maar wel erg interessant.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Leuk! Onlangs de serie "Lewis & Clark: The Journey of the Corps of Discovery" bekeken. En nu begonnen in het boek "Undaunted Courage". Wat een geweldig duo was dat en wat een tijd.Lewis and Clark (persoonlijke favoriet)
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier hebben ze dat gedaan met een oude railroad. Je kan er lang rechtuit fietsenBennogr schreef:Kan me voorstellen dat je Portland leuk vindt, 1 van de weinige steden die ik ken waar ze een autosnelweg (langs de rivier, downtown) hebben omgebouwd tot een fietspad.
-
Jurassic Mark
- Amerika-newbie
Re: From lurker to member: Jurassic Mark
Ik ben zelf al in Seaside geweest en laatst hebben we ook Fort Clatsop bezocht. Zeer interessant.Felicitas schreef:Leuk! Onlangs de serie "Lewis & Clark: The Journey of the Corps of Discovery" bekeken. En nu begonnen in het boek "Undaunted Courage". Wat een geweldig duo was dat en wat een tijd.Lewis and Clark (persoonlijke favoriet)
Ik wilde oorspronkelijk ook ''Undaunted Courage'' lezen ware het niet dat Ik absoluut geen fan ben van Stephen Ambrose. Met kerst heb ik de volledige 13 delige ''Definitive Journals of Lewis and Clark'' gekregen. (uiteraard zonder de belachelijk dure atlas). En ik ben er nu druk mee bezig.
Btw, is "Lewis & Clark: The Journey of the Corps of Discovery" de National Geographic Channel 1 uur durige docu of is het de 3 uur durende?
En iedereen uiteraard bedankt voor het warme welkom.
-
Jurassic Mark
- Amerika-newbie
Ik heb op dit moment alleen de 50 minuten durende docu van NGC gezien. Die was mooi maar vrij kort en liet veel informatie achterwege. Ik heb degene die jij gezien hebt al wel gesignaleerd op Netflix en zal hem ook meteen in de wachtrij zetten.
Zou je persoonlijk Undaunted Courage aanraden?
Zou je persoonlijk Undaunted Courage aanraden?
Ja, Undaunted Caourage is een mooi boek. Wel heel gedetailleerd. Je leest het niet in één keer even uit (ik niet althans). Maar je raakt wel gefascineerd door de manier waarop alles zo beeldend wordt beschreven. De voorbereiding van de reis door Meriwether Lewis en Thomas Jefferson op het landgoed Monticello. De communicatie tussen deze mannen: het duurde soms wel een maand dat brieven over en weer aankwamen. De vriendschap en het vertrouwen tussen Lewis en Clark onder die ruige omstandigheden.
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Hoi Mark, leuke forumnaam en een leuke binnenkomer! Wees welkom!
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
-
Jurassic Mark
- Amerika-newbie
Dank je Gypsygirl1, ik ben zelf een groot dinosaurier liefhebber en Jurassic Park is een van mijn favoriete films (veelal nostalgie). Dus dan was dit een mooie combo.
Ik merk uit de definitive journals vooral op dat Lewis over het algemeen wat negatiever over anderen is dan Clark. Clark zijn spelling daarentegen is zeer slecht. Zowel Lewis als Clark spellen beide de naam van mede expeditie lid George Drouillard nooit goed terwijl ze de naam op 27 verschillende manieren spellen door de boeken heen. Vanwege de vele statistieken, maten en de oude (valse) spelling zijn die boeken wat pittiger om doorheen te komen. De inleiding en uitleg alleen is al bijna 60 pagina's lang maar ik kan je ze ook zeker aanraden als je er de interesse maar vooral ook de tijd voor hebt.
Zelf ben ik vanwege zijn veelvuldige plagiaat nooit de boeken van Ambrose gaan lezen maar misschien moet ik me er toch maar aan wagen. Je kan immers nooit genoeg Lewis and Clark lezen.
Ik merk uit de definitive journals vooral op dat Lewis over het algemeen wat negatiever over anderen is dan Clark. Clark zijn spelling daarentegen is zeer slecht. Zowel Lewis als Clark spellen beide de naam van mede expeditie lid George Drouillard nooit goed terwijl ze de naam op 27 verschillende manieren spellen door de boeken heen. Vanwege de vele statistieken, maten en de oude (valse) spelling zijn die boeken wat pittiger om doorheen te komen. De inleiding en uitleg alleen is al bijna 60 pagina's lang maar ik kan je ze ook zeker aanraden als je er de interesse maar vooral ook de tijd voor hebt.
Zelf ben ik vanwege zijn veelvuldige plagiaat nooit de boeken van Ambrose gaan lezen maar misschien moet ik me er toch maar aan wagen. Je kan immers nooit genoeg Lewis and Clark lezen.