Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Herdesign stelt zich voor

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
herdesign
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Herdesign stelt zich voor

Bericht door herdesign »

Hallo forumleden,

In het echt is mijn naam Edward. Ik ben getrouwd met Lia en wij zijn inmiddels echte USA recidivisten. En dan voornamelijk voor wat betreft het Zuid Westen. De high deserts heeft ons vanaf de eerste kennismaking enorm aangetrokken. Ik zelf was voor het eerst in de USA in 1990. Ik ging voor mijn werk naar Albuquerque, New Mexico. En ben aansluitend rond gaan touring in New Mexico, Arizona, Nevada, Utah en Colorado. Daarna in meer dan 14 jaar niet meer terug geweest (alleen even voor werk in Washington state). Toen in 2004, 2006, 2008, 2 maal in 2010 en binnenkort weer terug. De laatste tijd gaan we vooral naar Kanab, UT om vrijwilligerswerk te doen bij Best Friends Animal Sanctuary. Daarmee hebben we een combinatie gevonden die voor ons ideaal is: het fantastische landschap van Utah het Zuid Westen (Zion, Grand Canyon, Bruyce etc), een goed doel dienen, de omgang met dieren en heel veel interessante mensen ontmoeten.

Binnenkort gaan we niet alleen naar Kanab als tourist, maar ook als potentiële koper van een (vakantie) huis. Op langere termijn, en als het bevalt, willen we zelfs proberen een nieuw leven op te bouwen in Kanab. Erg spannend dus allemaal.... en ik heb nog de nodige vragen voor dit forum!

Groetjes,

Edward & Lia
Op zoek naar een luxueus nieuw vakantiehuis in Utah?
Wellicht is de The Water Wheel House in Kanab, Utah wat.
http://www.Kanabrental.com
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Herdesign stelt zich voor

Bericht door Marenko »

Welkom op dit forum :wave:

Wat leuk dat jullie vrijwilligers werk doen bij Best Friends :thumbup: Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie daartoe zijn gekomen?
herdesign
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door herdesign »

Ko-Mar schreef:Wat leuk dat jullie vrijwilligers werk doen bij Best Friends :thumbup: Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie daartoe zijn gekomen?
Tsja, we zijn erg gek op het zuid westen van de USA en, maar een aantal rondritten is het Zuid Westen, wilden we in 2010 ook wel eens wat anders dan alleen maar de toerist uithangen. Toevallig dachten we er ook over om een hond te nemen en toen kwam het idee op om in plaats van een normale vakantie, vrijwilligerswerk te gaan doen in een dierenopvang. In 2008 waren we toevallig in Kanab geweest en ik had wat foto's gemaakt in Angels Canyon. Daarbij had ik gezien dat er een soort van asiel was. Even googelen en jawel Best Friends bleek een organisatie met alle mogelijkheden om als vrijwilliger te gaan helpen. We aren toch wel erg benieuwd hoe het zou zijn om in de USA vrijwilligerswerk te gaan doen (regels en zo). En we hadden dan ook voorgenomen om van de 10 dagen die we er zouden zijn, ongeveer de helft te gaan werken. Uiteindelijk hebben we er op een dag na gezeten. (Wij hebben alleen ervaring met de honden). Ze laten je heel erg vrij in de activiteiten die je wilt doen. Je kunt hinden meenemen naar plaatsen in de omgeving als Coral Pink Sand Dunes SP, Kanab of Zion. Maar je kunt ze ook meenemen voor een sleep over in je hotel of huisje. Dagelijks zijn er activiteiten etc etc. Als je er vrijwilligerswerk gaat doen, kom je niet alleen in contact met de dieren, maar ook met interessante mensen uit alle delen van de USA en daar buiten. Echt een aanrader voor de USA dierenliefhebber die eens wat anders wil dan rondreizen. Als er mensen zijn die meer informatie willen over Best Friends en Kanab, neem dan gerust contact op.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik wil me niet met jullie zaken bemoeien, maar wat je doet, is niet toegestaan. (Dat zou het wel moeten zijn, maar dat is een ander verhaal.) Het operatieve woord is werk, al is het dan vrijwilligerswerk. De meeste mensen denken dat betaalde arbeid de nono is, maar het is werk, ook onbezoldigd. Nu zit je wel in een grijs gebied - als je het zo leuk vind op een wandeling een hond bij je te hebben, wie kan daar wat van zeggen. Of als je een hond in je vakantiehuisje wilt laten slapen omdat je je eigen Fido zo mist - al vraag ik me af hoe de eigenaar van het huisje hier tegenover staat. Maar hondenhokken helpen schoonmaken, honden wassen, voer rondbrengen, enz. daar ligt de grens van wat je mag/niet mag.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Welkom op het forum en................... ik zou de slapende honden niet wakker maken :wink:
Goed werk :thumbup:
herdesign
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door herdesign »

DVDGuy schreef:Welkom op het forum en................... ik zou de slapende honden niet wakker maken :wink:
Goed werk :thumbup:
Gaan we zeker niet doen .... 8) Oooooh ships, 'ze' lezen dit forum toch niet :shock:
herdesign
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door herdesign »

oortjes schreef:Of als je een hond in je vakantiehuisje wilt laten slapen omdat je je eigen Fido zo mist - al vraag ik me af hoe de eigenaar van het huisje hier tegenover staat.
Wellicht leuk om wat meer te vertellen over Best Friends en Kanab, Utah.

Kanab heeft 4500 inwoners en Best Friends geeft aan 450 mensen werk. Het plaatsje bloeit door twee soorten toeristen: de reguliere toerist die een rondje zuid-west doet en toevallig in Kanab overnacht (vaak slechts 1-2 overnachting) en de Best Friends vrijwilligers die vaak langer blijven (en ook het hele jaar komen). Daarom zijn er veel huisjes waar huisdieren en - expliciet vermeld - sleepovers van Best Friends toegestaan zijn (soms tegen extra borg). Ook in veel motels zijn furry sleepovers expliciet welkom. Als je kijkt naar de verhuur van huisjes, zie je ook dat vakantiehuizen waar dieren zijn toegestaan, veel beter lopen dan die waar dat niet mogelijk is. Leuk is verder ook dat deze aanwezigheid van BF de plaats anders maakt dan de meeste zuid-west plaatsjes: zo zijn er ten minste drie restaurants waar ze een uitgebreide vegetarische kaart hebben (Rewind, Rocking V, Laid Back Larry).

Best Friends is niet een gewone dierenopvang: men vangt er alleen probleemgevallen op. Dat zijn die dieren die men in andere shelters niet meer wil hebben. Ze hebben er zo'n 1700-2000 dieren in een gebied van 15 km2 eigen grond en 130 km2 BLM lease. Per jaar komen er ongeveer 27.000 mensen op bezoek en doen ruim 4500 mensen vrijwilligerswerk. BF heeft onder meer een aantal van de mishandelde vechthonden van de quarterback Michael Vick, Vicktory dogs genaamd, opgevangen. Een andere 'foute' bekendheid was Rapper BMX. Een van de honden van deze laatste is de pit bull Mamas.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Leuk dat je iets meer vertelde, ik ben ook inmiddels naar de web site gegaan.
Waar ik woon worden zo'n 40.000 dieren per jaar gedood in 'het asiel'.
Verplichte sterilatie/castratie plus veel strenger optreden tegen puppymill fokkers zou helpen, maar iedere keer dat er een wetsvoorstel ligt in Sacramento lobbyen de fokkers zich wezenloos en mag de vrijheid meer dierenleed te veroorzaken niet beperkt worden.
Het verkopen van levende dieren als prooi (voer) voor andere dieren is ook nog steeds toegestaan.

Ik hoop dat je begrepen hebt dat ik geen kritiek leverde, het ging me er om wat wel en wat niet te benadrukken als jullie verder willen met de og. plannen....
herdesign
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door herdesign »

@Oortjes: welnee, Ik vind het wel scherp wat je schreef. En volgens mij heb je ook helemaal gelijk en mag je officieel dat soort 'werk' niet doen. En mag je in veel plaatsen absoluut geen hond in een huurhuisje laten overnachten. We melden het vrijwilligerswerk ook nooit als we naar de USA gaan. Maar in Kanab zal niemand je aangeven en zijn furry sleepovers aan de orde van de dag. Ik hoop dat we op termijn kunnen bijdragen aan het verminderen van de problemen die je zelf al aangeeft. Ook in Nederland hoor. Want ik dacht - o onnozele - dat wij geen puppy mills meer hadden. Maar inmiddels weet ik wel beter. Al is de schaal wat kleiner.

Ok, nog wat inside information over Kanab: op de doorgaande weg door Kanab, HW 89, staat altijd een politieauto de snelheid te controleren. Alleen ... de agent on duty is een pop..... :lol: het is maar dat je het weet. (Disclaimer: als ie nu net als JIJ er langs rijdt vervangen is door een ECHTE agent, heb je gewoon VETTE PECH en kun je geen enkel recht ontlenen aan dit bericht!)
Olivia
Amerika-ontdekker

Bericht door Olivia »

HI,

door jouw topic ben ik bij Best Friends uitgekomen als organisatie waar ik volgend jaar (ik denk in mei) een aantal weken vrijwilligerswerk ga doen, bedankt! Heb wat vragen erover, ik ga alleen dus wat is de beste manier om van Las Vegas naar Kanab te komen? Auto moet ik sowieso huren maar weet niet of ik het zie zitten om voor het eerst in de VS te rijden en dan meteen 4 uur naar Kanab:P Ik ga denk ik slapen via de organisatie, zijn er veel jongeren waarmee je op kan trekken daar? Ik hoop dat je wat tips voor me hebt, mag ook via prive bericht!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer