Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

gpsuperbike: even voorstellen

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
gpsuperbike
Amerika-ontdekker

gpsuperbike: even voorstellen

Bericht door gpsuperbike »

Ik (V) heb al van jongsafaan een voorliefde gehad voor Amerika: heb geen flauw idee van waar die passie gekomen is, maar ze is er altijd geweest. En dus stapte ik zo vaak als ik kon het vliegtuig richting States op om er op verkenning te gaan - tot nu toe 20 staten. Toen ik 20 was, was ik van plan om te emigreren. Ik had mijn huurcontract opgezegd en zo goed als mijn hele inboedel was al verkocht. Maar leer ik op het allerlaatste moment toch iemand kennen en word hals over kop (waanzinnig) verliefd. Geen probleem: verhuis even uitstellen en emigratiedroom wat naar de achtergrond. Dat uitstellen duurde wat langer, de relatie brak af, ik leerde iemand anders kennen … en er volgden kinderen. Emigratiedroom nu helemaal in het diepste hoekje in de achtergrond. Tijdens het opgroeien van de kids heb ik hun altijd wel verteld dat ik terug zou gaan reizen of in de states zou gaan wonen wanneer zij groot genoeg waren en 't huis uit zouden gaan. Maar zo'n 6 jaar geleden moest ik voor 't werk naar Vegas. Ik vond het absoluut zalig om terug te zijn, maar dat gevoel van definitief daar te gaan wonen, was niet echt aanwezig. Het was meer zoiets van "Oh joepie, ik ben terug! En ik ga nog heel dikwijls terugkomen!". Maar dit herinner ik me nog zeer goed: toen we van Vegas terug naar huis vlogen, stond ik voor het inchecken nog even buiten na te genieten en toen heb ik gedacht "I'll be back". Zonder er nadien verder over na te denken en wat ik dacht eerder in de zin van "vakantie". Maar zo'n 4 jaar geleden kwam die droom heel stilaan terug naar voren. En stilaan begon ik wat info op te zoeken: over ginder wonen, vertrekken, huis kopen … maar meer uit nieuwsgierigheid, zo iets van "wat als ik dat gedaan had" en "zou ik het nu nog kunnen" of "zou ik het nog willen" "maar dat gaat niet want kids, honden, huis …" Maar dat gevoel werd erger (heviger) en dus liet ik eens 'n heel klein visje vallen naar de kinderen toe: bleek dat mijn dochter heel graag haar laatste jaar middelbaar (zij is 16 nu en start nu haar voorlaatste jaar) ginder wil studeren. Ook mijn zoon wil absoluut in de States op vakantie (hij is 13 en wonen ziet hij nog niet echt zitten maar hij wil er zeker rondreizen). Tja, toen was 't hek 'n beetje van de dam. Ondertussen hebben de kids en ik al ettelijke gesprekken over dit onderwerp gevoerd: geen van beiden heeft problemen met een verhuis (mijn dochter wil mee en zeker blijven, mijn zoon ziet de kat nog even uit de boom). En dus ben ik sinds 'n tijdje stilletjes bezig met alles te regelen: info zoeken, waar, hoe, werk, mijn huis verkopen (en als USA niet lukt heb ik niks meer), de honden (die absoluut mee moeten), de ex (vindt 't al oké dat de kids meegaan maar hoe verder alles regelen) …
En tijdens dat stilletjes regelen kwam ik USA@org tegen …
Nadien kwam ik stilletjes AllesAmerika…com tegen …
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: gpsuperbike: even voorstellen

Bericht door tcoppers »

Gpsuperbike,

Welkom op dit forum. :thumbup:

Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Welkom op AA!

Leuk dat de kinderen er voor open staan, en de ex zo te zien ook. Maar heb je je huis al verkocht?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Hoi,

Welkom op het forum! :thumbup:
Mooi verhaal om te lezen en grappig dat het gevoel eventjes weg was, maar ook weer terug kwam.
Heel veel succes!
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
gpsuperbike
Amerika-ontdekker

Het huis is nog niet verkocht. Dat is ook de grootste struikelblok, want ik weet nog niet goed hoe en wat. Als we vertrekken, is het de bedoeling dat ik ginder een huis koop. Maar dan moet ik eerst dit huis hier verkopen en dan weet ik niet goed waar ondertussen hier naar toe. Voorlopig een huis huren is zeer moeilijk: ik heb 2 grote honden (die niet iedereen even graag ziet komen) en de meeste huurcontracten hier gelden voor 3-6-9 jaar, wat natuurlijk veel te lang is. Als ik hier alles verkoop maar permanent in de States blijven lukt niet, dan ben ik hier ook weer alles kwijt. Ik weet dat ik ginder een huis kan/mag kopen en dan met een verlengd toeristenvisum (B2 als ik me goed herinner?) langer kan blijven dan 3 maanden, maar dan nog moet ik telkens terugkomen en weer vertrekken. Dat wordt alweer wat moeilijker met de honden. Ik moet dus nog zeer veel uitzoeken.
Ik ben bijna 44 en als ik dit wil doen, zal het toch binnen dit en 2, 3 jaar moeten gebeuren. Het is een beetje gek, maar op één of andere manier heb ik ook een beetje het gevoel dat 't nu de moment is. Alleen, het is een zeer grote stap en het spijtige aan ouder worden, is dat je ook rationeler wordt. Dat onbezonnene van vroeger is heel wat minder en het nadenken, afwegen … heel wat meer. Maar anderszijds is dat natuurlijk ook niet slecht.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Maar mom je niet voor een van de tijdelijk visa in aanmerking zoals H1B of L1 ? Zotelezen heb je toch behoorlijk wat in je mars....
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

gpsuperbike schreef: Ik weet dat ik ginder een huis kan/mag kopen en dan met een verlengd toeristenvisum (B2 als ik me goed herinner?) langer kan blijven dan 3 maanden, maar dan nog moet ik telkens terugkomen en weer vertrekken. Dat wordt alweer wat moeilijker met de honden. Ik moet dus nog zeer veel uitzoeken.
Oef, ik dacht dat je je huis al verkocht had of te koop had staan! En dat zou wel heel erg riskant zijn als je nog niet eens in een visumprocedure zit. Zeker als je je op de loterij moet baseren, deze heeft nog steeds veel meer verliezers dan winnaars!
gpsuperbike schreef: Ik weet dat ik ginder een huis kan/mag kopen en dan met een verlengd toeristenvisum (B2 als ik me goed herinner?) langer kan blijven dan 3 maanden, maar dan nog moet ik telkens terugkomen en weer vertrekken. Dat wordt alweer wat moeilijker met de honden. Ik moet dus nog zeer veel uitzoeken.
Als je kan aantonen dat je een zuivere toerist bent, dus iemand die gewoon rond gaat reizen als vakantie, dan kan je een B visum krijgen van 6 maanden (en uitzonderlijk eentje van 12 maanden). Maar als je kinderen en honden meeneemt en je huis verkocht hebt, dan komt het misschien allemaal al verdacht over op de ambassade/consulaat.
Het om de 3 maanden over-en-weer reizen, zet dat maar uit je hoofd. Vroeg of laat houden ze je tegen en kom je de States niet meer binnen. Zeker niet als je dit met honden en kinderen in je zog doet. Niemand die nog gelooft dat je een toerist bent.
En op het toeristenvisum of op het Visa Waiver Program (dus telkens minder dan 90 dagen blijven) mag je ook niet in de US werken. Je spaarpotje zal dan snel op zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
gpsuperbike
Amerika-ontdekker

Inderdaad, een hele hoop obstakels! En ik weet dat de kids, maar vooral de honden, het er niet makkelijker op maken. Een toeristenvisum is een optie als ik ginder bvb. eerst wat aan househunting wil gaan doen. Eigenlijk wel 'n beetje vreemd: het staat iedereen vrij ginder een huis te kopen … maar je mag er zonder geldig visum geen heel jaar (365 opeenvolgende dagen) wonen.
Dus euh … iemand die 'n leuke single american male uit de kast kan toveren? Misschien kan ik er eentje kopen?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer