Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
nieuw hier en.....doubledutch
-
doubledutch
- Amerika-ontdekker
nieuw hier en.....doubledutch
I can read Dutch well, but cannot write it nearly as well!
What are the forum rules regarding writing in English?
I have previously sponsored a Dutch spouse through the entire grueling process (direct consular filing in AMS) - he walked out the week he got his permanent green card (conditions removed).
A year later I met a Dutch colleague who was visiting here.... and well....
Being wiser this time, I encouraged him to enter the DV lottery, which he has done, but the drawing is not until May. We have some reasons why we might not want to marry, but if he does not win the DV then I know that will be the only "fast" way in.
I would love to hear from anyone in similar circumstances. Both my partner and I are coming out of bitter breakups, hence the reluctance to remarry so soon.
Beste!
What are the forum rules regarding writing in English?
I have previously sponsored a Dutch spouse through the entire grueling process (direct consular filing in AMS) - he walked out the week he got his permanent green card (conditions removed).
A year later I met a Dutch colleague who was visiting here.... and well....
Being wiser this time, I encouraged him to enter the DV lottery, which he has done, but the drawing is not until May. We have some reasons why we might not want to marry, but if he does not win the DV then I know that will be the only "fast" way in.
I would love to hear from anyone in similar circumstances. Both my partner and I are coming out of bitter breakups, hence the reluctance to remarry so soon.
Beste!
American-born native English speaker. When you have recovered from laughing, will you help me correct my Dutch?
-
doubledutch
- Amerika-ontdekker
Re: nieuw hier en.....doubledutch
Thank you to whoever put my nickname in the subject line (as requested in the FAQ). 
American-born native English speaker. When you have recovered from laughing, will you help me correct my Dutch?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Graag gedaan en welkom op het forum 
Of je in het Engels mag posten wordt in het modteam besproken.
Of je in het Engels mag posten wordt in het modteam besproken.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Welkom Doubledutch! Ik hoop dat je relatie met een Nederlander deze keer succesvoller is dan de vorige keer 
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gewoon nederlands proberen. Fouten maken geeft niet.
Anders even de engelse tekst door google translater halen voordat je een posting doet
Anders even de engelse tekst door google translater halen voordat je een posting doet
-
doubledutch
- Amerika-ontdekker
GoogleTranslate + vier correcties door mij:
Het zal me uren om iets zo complex te schrijven als ik kan schrijven in het Engels, maar ik zal proberen.
Ik was niet op zoek naar een andere Nederlander (of ENIGE man), maar kwam een Nederlander om mijn werkplaats een dag en een paar weken later, ik wilde niet hem terug te keren naar Nederland!
Het zal me uren om iets zo complex te schrijven als ik kan schrijven in het Engels, maar ik zal proberen.
Ik was niet op zoek naar een andere Nederlander (of ENIGE man), maar kwam een Nederlander om mijn werkplaats een dag en een paar weken later, ik wilde niet hem terug te keren naar Nederland!
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Welkom op het forum DoubleDutch
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Van mij mag je gewoon in het Engels schrijven hoor! Ik heb daar persoonlijk geen problemen mee en ik neem aan een heleboel mede-forummers ook niet....
Google-translate, tsja, daar komt natuurlijk niet veel fatsoenlijks uit
Google-translate, tsja, daar komt natuurlijk niet veel fatsoenlijks uit
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Spijtig genoeg moeten we als moderators besluiten dat de voertaal van dit forum Nederlands is en moet blijven. Dit omdat er toch altijd forumleden zullen zijn die niet voldoende Engels kennen om discussies ten gronde te kunnen volgen, en daardoor afhaken.
DoubleDutch, ik hoop dat je via Google toch je vertalingen doet. En misschien kan je partner je helpen! Het helpt je in ieder geval om het Nederlands ook te gaan schrijven. En omdat je zegt ooit weg te willen uit Amerika, kan dat nog heel handig zijn.
Misschien kan je je Nederlandse partner ook vragen om zich hier aan te melden. Als jullie dan nog vragen hebben over visa (om hem zonder gevaar naar Amerika te laten komen om jou te bezoeken of om jou naar Nederland te laten komen), dan kan je hier zeker de antwoorden vinden!
Blijf vooral doorgaan in het Nederlands! Ik vind dat dat goed gaat en heb daar echt wel bewondering voor.
DoubleDutch, ik hoop dat je via Google toch je vertalingen doet. En misschien kan je partner je helpen! Het helpt je in ieder geval om het Nederlands ook te gaan schrijven. En omdat je zegt ooit weg te willen uit Amerika, kan dat nog heel handig zijn.
Misschien kan je je Nederlandse partner ook vragen om zich hier aan te melden. Als jullie dan nog vragen hebben over visa (om hem zonder gevaar naar Amerika te laten komen om jou te bezoeken of om jou naar Nederland te laten komen), dan kan je hier zeker de antwoorden vinden!
Blijf vooral doorgaan in het Nederlands! Ik vind dat dat goed gaat en heb daar echt wel bewondering voor.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Welkom op het forum!!! 
-
doubledutch
- Amerika-ontdekker
Amerika-geboren echtgenoten van Nederlanders hebben veel bij te dragen aan deze Internet gemeenschap. Als er een Engels forum, dan kunnen we meer bijdragen. Alleen een suggestie.
Dank jullie wel voor de hartelijk welkom.
Dank jullie wel voor de hartelijk welkom.
Hoi DoubleDutch!
Zo te lezen heb je geen Engels forum nodig. Ik vind dat je ontzettend goed Nederlands spreekt/schrijft!
Wat grappig dat je opnieuw voor een Nederlander gevallen bent ... al zijn we natuurlijk wel erg leuk!
Ik snap waarom je aarzelt om opnieuw met een Nederlander te trouwen, maar de kans dat iemand de DV loterij wint is helaas erg klein. Achteraf gezien waren er tekenen dat je ex je alleen gebruikte om een greencard te krijgen?
Ik zou gewoon afwachten en kijken of je vriend wint, trouwen kan altijd nog!
Zo te lezen heb je geen Engels forum nodig. Ik vind dat je ontzettend goed Nederlands spreekt/schrijft!
Wat grappig dat je opnieuw voor een Nederlander gevallen bent ... al zijn we natuurlijk wel erg leuk!
Ik snap waarom je aarzelt om opnieuw met een Nederlander te trouwen, maar de kans dat iemand de DV loterij wint is helaas erg klein. Achteraf gezien waren er tekenen dat je ex je alleen gebruikte om een greencard te krijgen?
Ik zou gewoon afwachten en kijken of je vriend wint, trouwen kan altijd nog!
-
doubledutch
- Amerika-ontdekker
Dank u voor uw complimenten!guinevere schreef: Ik vind dat je ontzettend goed Nederlands spreekt/schrijft!![]()
Ja en nee, ja en nee.guinevere schreef: Achteraf gezien waren er tekenen dat je ex je alleen gebruikte om een greencard te krijgen?
Als ik sponsor een immigrant aan de VS, dan moet ik ook moet beloven (voor onbepaalde tijd) financiële steun voor dat immigrant - en ik ben toch verantwoordelijk voor mijn ex.guinevere schreef: Ik zou gewoon afwachten en kijken of je vriend wint, trouwen kan altijd nog!
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
De tijd zal wel duidelijk maken hoe het verder moet. En ondertussen leren jullie elkaar nog beter kennen, zodat je ook een goede beslissing kan nemen over wel of niet huwen!
Zorg wel dat hij niet in de problemen komt als hij vaak naar jou toe komt. Dan zou Immigrations het verdacht kunnen vinden, en hem de toegang tot de US kunnen weigeren.
Moet hij vaak daar zijn voor het werk?
Zorg wel dat hij niet in de problemen komt als hij vaak naar jou toe komt. Dan zou Immigrations het verdacht kunnen vinden, en hem de toegang tot de US kunnen weigeren.
Moet hij vaak daar zijn voor het werk?
Elke
-
doubledutch
- Amerika-ontdekker
Hoi kastelke,
Ik weet de immigratie-wet zeer goed, en ik weet wat dingen zullen problemen met het invoeren van de VS oorzaak (hoeveel bezoeken, hoeveel tijd in de VS, hoeveel tijd sinds het laatste bezoek). Geen problemen daar.
Beste,
dd
Ik weet de immigratie-wet zeer goed, en ik weet wat dingen zullen problemen met het invoeren van de VS oorzaak (hoeveel bezoeken, hoeveel tijd in de VS, hoeveel tijd sinds het laatste bezoek). Geen problemen daar.
Beste,
dd